گربه ها ممکن است میزبان بی علامت کرونا باشند

به گزارش کالارنا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد که گربه ها ممکن است میزبان های واسطه خاموش ویروس کرونا باشند، چرا که ممکن است هیچ علامتی از عفونت با این ویروس را بروز ندهند.

گربه ها ممکن است میزبان بی علامت کرونا باشند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر نتایج یک پژوهش جدید که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان دهنده امکان سرایت محدود هواپخش ویروس کرونا میان گربه های دارای ویروس کرونا و گربه های بدون آن که در یک خانه نگهداری می شدند، است.

پژوهشگران در این آنالیز یه گربه را که سابقه عفونت قبلی با ویروس کرونا عامل بیماری کووید-19 را نداشتند، با ویروس آلوده کردند و بعد آنها را با سه گربه عاری از ویروس در یک جا نگهداشتند تا ببینند آیا ویروس می تواند به وسیله سرایت مستقیم به گربه های سالم منتقل گردد یا نه. پژوهشگران هر روز این گربه با سواب بینی و مقعد برای ویروس کرونا آزمایش می کردند.

این پژوهشگران دریافتند در طول سه روز ویروس در نمونه های همه گربه های آلوده شده یافت می گردد و در طول هشت روز آزمایش کرونای همه گربه های سالم هم مثبت شد. ریزش ویروس از گربه هایی که در ابتدا آلوده نشده بودند، برای چهار تا پنج روز ادامه یافت.

نکته جالب این بود هیچکدام از این شش گربه علائمی از جمله افزایش دمای بدن، کاهش وزن یا بیماری چشمی بروز ندادند.

این پژوهشگران می گویند با توجه به این یافته ها ضروری است زنجیره سرایت بالقوه انسان-گربه- انسان ویروس کرونا مورد آنالیز قرار گیرد.

یک پژوهش دیگر در ماه پیش هم نشان داد که ممکن است گربه ها به عفونت با ویروس جدید کرونا حساس باشند و بتوانند آن را به گربه های دیگر منتقل نمایند. با این وجود کارشناسان می گویند اغلب گربه های خانگی در معرض خطر عفونت با ویروس کرونا نیستند و شاهدی وجود ندارد که این ویروس از این حیوانات به صاحبانشان منتقل گردد.

در مقابل گزارش هایی درباره انتقال ویروس کرونا از انسان ها به گربه سانان منتشر شده است.

  • گزارش نخستین مورد انتقال کرونا از انسان به گربه از بلژیک

  • ابتلای اولین ببر به کووید19 | علائم کرونا در نادیا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1299

به "گربه ها ممکن است میزبان بی علامت کرونا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه ها ممکن است میزبان بی علامت کرونا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید