گشتی در موزه یون پیونگ کره جنوبی

به گزارش کالارنا، موزه تاریخ یون پیونگ و هانوک در کره جنوبی یک سالن نمایشگاهی است که در سال 2014 در منطقه ای در نزدیکی سئول افتتاح شد و به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد که تاریخ منطقه یون پیونگ و خانه سازی به سبک هانوک را درک و تجربه نمایند.

گشتی در موزه یون پیونگ کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران، موزه Eunpyeong History & Hanok Museum در سه طبقه شامل کتابخانه، اتاق آموزش، سالن تاریخ Eunpyeong که در آن میراث فرهنگی منطقه قابل تقدیر است (در طبقه های اول و دوم) و نیز سالن نمایشگاه ویژه و سالن نمایشگاه هانوک در طبقه سوم است. پشت بام و نمای بیرون آن نیز جنبه نمایشگاهی دارد.

منطقه یون پیونگ یکی از 25 منطقه سئول در کره جنوبی است که در شمال غربی پایتخت قرار گرفته است و حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

هانوک نیز نام خانه سنتی کره ای است که نخستین بار در قرن چهاردهم میلادی در زمان سلسله ژوزون طراحی و ساخته شد.

معماری کره ای در هانوک درواقع با تفکر درباره زمین و فصل ها، موقعیت خانه را در ارتباط با محیط اطراف خود تعریف می نماید. فضای داخلی خانه نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده است. به این اصل baesanimsu گفته می گردد، به این معنی که خانه ایده آل با کوهی در پشت و رودخانه در قسمت جلویی ساخته شده است. شکل های هانوک البته در منطقه های مختلف شبه جزیره کره، متفاوت است. در منطقه های سردسیر شمالی کره، هانوک ها در یک مربع با یک حیاط در وسط ساخته می شوند تا بتواند گرما را بهتر حفظ نمایند. در منطقه های جنوب کره اما هانوک ها بازتر و به شکل L طراحی شده اند.

در این تصویرها، بخش های مختلف موزه تاریخ یون پیونگ و هانوک را می توانید ببینید:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 950

به "گشتی در موزه یون پیونگ کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در موزه یون پیونگ کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید