گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین سامان دهی و بازسازی شد

به گزارش کالارنا، معاون میراث فرهنگی استان قزوین از خاتمه پروژه سامان دهی و بازسازی گنبد امام زاده آمنه خاتون اطلاع داد.

گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین سامان دهی و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین احسان نورانی روز یکشنبه 5 مرداد 1399 با اعلام این خبر گفت: بقعه آمنه خاتون از زیارتگاه های قدیمی شهر قزوین و بنای متعلق به دوره صفوی است که به دلیل اهمیت حفاظت و نگهداری از این بنا به لحاظ پیشینه تاریخی و جایگاهی که نزد مردم دارد، پروژه سامان دهی و بازسازی گنبد آن در بهمن سال گذشته تحت نظارت کارشناسان بازسازی اداره کل شروع شد.

نورانی اظهار کرد: در این مرحله از سامان دهی بنای تاریخی مذهبی امامزاده آمنه خاتون اقدام های بازسازیی چون بازسازی سازه گنبد و بازسازی کل کاشی کاری آن اجرا شده است.

بنای امامزاده آمنه خاتون یا امینه خاتون واقع در خیابان ملک آباد از بقعه هاى قدیمى شهر قزوین و از آثار ارزشمند دوره صفوی است که بر روی شالوده ایلخانی ساخته شده است. پلان هشت ضلعی داخل در بیرون به طرح مدور تبدیل شده و با رسمی بندی، کاشی کاری، مقرنس سفالی و شباک گچی مزین گشته است. این بنا در سال 1375 با شماره 1789 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1370

به "گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین سامان دهی و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین سامان دهی و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید