یک تست ساده می تواند تنش و استرس افراد را اندازه گیری کند

به گزارش کالارنا، مهندسان در حال توسعه یک کیت تست خانگی هستند که می تواند هورمون استرس را در عرق، خون، ادرار یا بزاق اندازه گیری کند.

یک تست ساده می تواند تنش و استرس افراد را اندازه گیری کند

Sciencedaily: استرس اغلب به عنوان قاتل خاموش نامیده می گردد این نام به علت اثرات پنهان و مرموز آن بر همه چیز از بیماری قلبی تا سلامت روان است.

اندرو استکل، دانشمند برجسته و استاد مهندسی برق کالج مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه UC در اوهایو گفت: من چیزی را می خواستم که تفسیر آن برای همه ساده و آسان باشد. این تست ممکن است تمام اطلاعات را به شما ندهد، اما نشان می دهد که چه زمانی به یک متخصص احتیاج دارید.

محققان UC دستگاهی را فراوری نموده اند که از نور ماوراء بنفش برای اندازه گیری هورمون های استرس از یک قطره خون، عرق، ادرار یا بزاق استفاده می نماید. استکل گفت، این بیومارکرهای استرس در مقادیر مختلف در همه این مایعات یافت می گردد.

به عنوان مثال: خلبانان تحت فشارهای شدید در طی مأموریت ها قرار می گیرند. کنترل کننده زمینی مایل است بداند که چه زمانی خلبان به خاتمه توانایی خود برای کنترل درست مأموریت دست پیدا می نماید و این تست وضعیت آنها را قبل از خاتمه فاجعه آمیز، کشف می نماید.

استکل اضافه می نماید، این تست جایگزین یک آزمایش خون کامل آزمایشگاهی نیست، اما اگر در خانه احساس خوبی ندارید و می خواهید بدانید که در چه وضعیتی هستید، این تست نشان می دهد که آیا وضعیت شما چه تغییری نموده است.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 542

به "یک تست ساده می تواند تنش و استرس افراد را اندازه گیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تست ساده می تواند تنش و استرس افراد را اندازه گیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید