7 مقصد پاییزگردی اطراف تهران

به گزارش کالارنا، خبرنگاران: تهران پاییز دل انگیزی دارد و به مقدار ای که تمام آدینه هایش برای گشت و گذارو دیدن بروی اماکن زیبا و روستاهای دل انگیز. اگر دلتان خواسته امروز فارغ از همه دل نگرانی و دغدغه ها خود را به دامن مهربان طبیعت بسپارید با ما باشید تا 7 مقصد پاییزگردی اطراف تهران را به شما معرفی کنیم.

7 مقصد پاییزگردی اطراف تهران

مهسا مقدم / پاییز افسون دارد ،دلتنگی دارد . دلت می خواهد غرق شوی درحس جاری طبیعت هزار رنگ و چشم بدوزی به سرانجام بی زوال یک برگ ودل بسپاری به فکر سبز درختان که در گذر فصل هاهمیشه آبستن بهارند. تهران پاییز دل انگیزی دارد و به مقدار ای که تمام آدینه هایش برای گشت و گذارو تماشا بروی اماکن زیبا و روستاهای دل انگیز. اگر دلتان خواسته امروز فارغ از همه دل نگرانی و دغدغه ها خود را به دامن مهربان طبیعت بسپارید با ما باشید تا مقصد پاییزگردی اطراف تهران را به شما معرفی کنیم.

روستای افجه؛ مقصد عشق عکاسی ها

عشق عکاسی ها تردید ننمایند. روستای افجه زیباترین مقصد پاییزگردی اطراف تهران است. از جلوه گری طلایی ها و نارنجی ها تا دیوارهای کاهگلی و معماری خاطره انگیز آن.دشت هویج، آبشار پسچویک، دشت لار، محله چراغان و عمارت های قدیمی قاجار از جمله تماشای های روستای افجه اند. اگر افجه را به عنوان مقصد سفر پاییزی اطراف تهران انتخاب نموده اید، باید از جاده لشگرک به سمت لواسان و شمیرانات بروید.

روستای آهار؛ نگین طبیعت تهران

روستای آهار نگین طبیعت و گزینه ای دل چسب برای مقصد پاییزگردی اطراف تهران است .این منطقه به خاطر فراوانی آب، در ابتدا اوهر به معنی آسیاب آبی نامیده می شده و به مرورزمان به آهار تغییر نموده است.آهار روستای بزرگی است که رودخانه هایی چون شکرآب و پیش کنک نیز از این روستا عبور می نمایند. باغ های میوه، آبشار آهار، بافت سنتی روستایی و چشمه ها و طبیعت این روستا از جاذبه هایی هستند که در سفر پاییزی اطراف تهران، انرژی ازدست رفته را به شما بازمی گردانند.برای رسیدن به این روستا باید از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک برسید. بعد از پلیس راه باید به سمت فشم بروید و بعد از آن وارد جاده فرعی دره بهشت شوید. این جاده به روستای آهار می رسد.

برگ دنیا؛ کهن سال و باشکوه

برگ دنیا از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است و آثار مختلف سفالینه در این منطقه پیدا شده است. رودخانه دنیا از کوه های این روستا سرچشمه می گیرد و درنهایت به سد لتیان می رسد. این روستای دل انگیزمقصد پاییزگردی اطراف تهران و انتخابی تماشای است. برگ دنیا 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد و به وسیله دو مسیر می توان به این روستا رسید. یکی از مسیرها از لواسانات به سمت برگ دنیا می رود و دیگری از سد لتیان عبور می نماید.

روستای برغان؛ تابلوی زیبایی طبیعت

اگر دنبال یک مقصد نزدیک هستید روستای برغان برترین مقصد پاییزگردی اطراف تهران است. این روستا جزو منطقه ها قدیمی اطراف تهران است و حتی قبل از تاسیس شهر کرج، مردم در این منطقه زندگی می نموده اند. در برغان نیز مانند بسیاری دیگر از منطقه ها تماشای اطراف تهران، بافت و معماری سنتی قاجاری را با طبیعت ادغام شده اند و منطقه ای بی نظیر برای گردش و عکاسی به وجود آورده اند.این روستا در مسیر کرج به کردان و بین دو رودخانه سنج و شاهرود قرار گرفته است. برای رسیدن به این روستا باید از جاده کردان بروید.

چشمه اعلا؛ محبوب تهرانی ها

چشمه اعلا یکی از تفریحگاه های دماوند است که به خاطر فاصله کم، به عنوان یکی از اولین اولویت های تهرانی ها هنگام انتخاب مقصد پاییزگردی اطراف تهران است. چشمه های آب معدنی که خواص درمانی هم دارند دلیل اصلی معروفیت چشمه اعلا و حتی نامگذاری این منطقه اند. چشمه اعلا روستای کوچکی است که باغ های میوه هم دارد و در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران است.چشمه اعلا در 4 کیلومتری دماوند و 45کیلومتری تهران قرار گرفته است و مسیر آن از جاده دماوند عبور می نماید.

پاییز دل انگیزدر روستای خور

اگر هنوز نمی دانید این هفته کجا بروید به روستای خور فکر کنید.روستای خور مقصد پاییزگردی اطراف تهران برای خوش سلیقه ها است که هر چهار فصل آن تماشا دارد و همه افراد هم آن را دوست خواهند داشت، چون تفریحات مختلفی در آن وجود دارد. کوه نوردی، پیک نیک، طبیعت گردی و پیاده روی از جمله کارهایی است که می توان در روستای خور انجام داد. در سفر پاییزی اطراف تهران، قدم زدن روی برگ های رنگارنگ خشک شده و عکاسی هم به این تفریحات اضافه می گردد.

ایگل؛ تابلوی قشنگ پاییزی

روستای ایگل؛ در مسیر لواسانات و اوشان فشم است یک تابلوی بی نظیر از مجموعه همه زیبایی های طبیعت ومقصد پاییزگردی اطراف تهران است. هم آبشار دارد و هم جاودانگی و افسون رنگ های پاییزی . تردید نکنید و برای شنیدن همه صداهای جانبخش طبیعت برای یک گردش پاییزی بی نظیر راهی ایگل شوید. برای رفتن به روستای ایگل و تماشای آبشار ایگل، جاده لواسانات به سمت اوشان فشم را در پیش بگیرید. در طول مسیر و نرسیده به روستای آهار تابلوی روستای ایگل را خواهید دید و سپس باید در جاده فرعی حرکت کنید تا به ایگل برسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2436

به "7 مقصد پاییزگردی اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مقصد پاییزگردی اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید