آموزش رایگان پته دوزی به همراهان بیماران دیالیزی

به گزارش کالارنا، مرکز همودیالیز بیمارستان خیریه غیاثی یکی از مجهزترین مراکز درمانی دیالیز کشور به شمار می رود که برای اولین بار طرح آموزش رایگان هنرهای دستی به همراهان بیماران دیالیزی را با حمایت نیکوکاران اجرایی کرده است.

آموزش رایگان پته دوزی به همراهان بیماران دیالیزی

خبرنگاران/ مریم قاسمی: در بیمارستان خیریه مرحوم علینقی غیاثی خدمات فرهنگی و اجتماعی رایگان به بیماران و همراهان آنها داده می شود. در این طرح ویژه که نمونه مشابه ای در کشور ندارد همراهان بیماران دیالیزی که مجبورند ساعاتی از روز را در این مرکز درمانی بگذرانند از اوقات خود بهترین بهره برداری را می کنند و ضمن آموختن هنر صنایع دستی می توانند از این راه منبع درآمدی برای خودشان ایجاد کنند.

این مرکز درمانی در جنوب تهران با در اختیار داشتن 42 دستگاه دیالیز در 3 سالن بزرگ امکان ارائه خدمات دیالیز برای 120 بیمار در یک روز و 3 هزار و 500 بیمار به طور ماهانه را داراست. مهندسابوالفضل غیاثی متولی بیمارستان غیاثی می گوید: به منظور تقویت روحی و اقتصادی بیماران در این بخش علاوه بر ارائه خدمات درمانی مناسب، خانواده های بیماران از خدمات رایگان فرهنگی برخوردار می شوند.

مدیرعامل بیمارستان خیریه غیاثی ادامه می دهد:از برنامه های مهمی که با جدیت در این بخش دنبال می شود و با اقبال شهروندان روبه رو شده برگزاری کلاس های رایگان صنایع دستی با هدف آموزش مهارت و ایجاد اشتغال پایدار است، برای مثال همراهان بیمار دیالیز دست کم 3 ساعت معطل می شوند تا فعالیت درمانی شان به خاتمه برسد به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با تشکیل کلاس های بافت پته دوزی، مواد و ابزار اولیه در اختیار کارآموزان قرار دهیم و پس از تولید نهایی، مرکز خیریه بیمارستان محصولات را به صورت نقدی خریداری می کند. علاوه بر این، ساخت زیورآلات هم آموزش داده می شود و به همین ترتیب همراهان بیمار پس از یک دوره آموزشی یک ساعته رایگان مشغول کار ثابت و با درآمد کافی می شوند.

مهندس ابوافضل غیاثی متولی بیمارستان در حال بازدید از محل کارآفرینی همراهان بیمار و خرید صنایع دستی آنها

هدف اصلی از برگزاری این کلاس ها ایجاد اشتغال پایدار به منظور تقویت روحی و اقتصادی بیماران و خانواده های آنهاست. غیاثی در این باره می افزاید: تلاش کرده ایم تا بیماران و همراهان آنها خدمات متناسب با زمانی را که در این بخش درمانی طی می کنند، دریافت کنند. بر این اساس هم کار هنری یاد می گیرند و هم درآمد کسب می کنند. به گفته دکتر غیاثی لابی بیمارستان برای نمایش و فروش صنایع دستی تولید شده بیماران و همراهان آنها اختصاص یافته است.

برای بالابردن سطح اطلاعات عمومی و دانش بیماران دیالیزی و خانواده آنان این بیمارستان به کتابخانه مجهزی نیز تجهیز شده است. رئیس بیمارستان خیریه غیاثی ادامه می دهد: در این بخش مسابقات منظمی در چارچوب کتابخوانی و خلاصه نویسی برگزار می شود تا اوقات فراغت سالم برای بیماران و همراهان آنها فراهم آید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1020

به "آموزش رایگان پته دوزی به همراهان بیماران دیالیزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رایگان پته دوزی به همراهان بیماران دیالیزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید