آیا پکیج همواره روشن خطرناک است؟

به گزارش کالارنا، یکی از دستگاه هایی که وجود آن در هر خانه ای ضرورت دارد پکیج است. فرقی نمی کند که شما در فصل زمستان باشید یا تابستان؛ این که پکیج همواره روشن باشد امری لازم است. معمولا این دستگاه در زمستان نقش کلیدی داشته و علاوه بر گرم کردن آب توانایی گرم کردن کل خانه را هم دارد. بعضی افراد گمان می نمایند که کارایی پکیج محدود به فصل زمستان بوده و در تابستان و فصل های دیگر کاربردی ندارد. قطعاً این افراد با کاربرد اصلی پکیج آشنایی ندارند.

آیا پکیج همواره روشن خطرناک است؟

وقتی برای خانه خود پکیج تهیه می کنید دیگر احتیاج به آبگرمکن نخواهید داشت و با داشتن پکیج می توانید با یک تیر 2 نشان بزنید. زیرا کارایی پکیج هم همچون کارایی آبگرمکن بوده و شعله های آن در صورت احتیاج روشن می شوند.

فرض کنید برای خانه خود آبگرمکن خریداری کنید و معتقد باشید این وسیله بهتر از پکیج عمل می نماید؛ با این کار باید برای گرمایش خانه خود هم وسیله دیگری تهیه کنید. روشن بودن پکیج در بهار و تابستان برای گرم کردن آب گرم مورداحتیاج افراد است.

نکات کلیدی

      • منظور از پکیج همواره روشن این نیست که پکیج در تمام ساعات شبانه روز کار کند.
      • روشن شدن پکیج در تابستان به صورت اتوماتیک، اغلب دلالت بر خرابی پکیج دارد.
      • چنانچه پکیج در حالت تابستانی بر روی برد درست ثبت نشده باشد، همچنان بر روی حالت زمستانی واقع شده است.

آیا پکیج باید در همه فصول روشن باشد؟

زمانی که قرار است پکیج همواره روشن باشد، بهتر است آن را در فصل بهار و تابستان روی حالت درست آن قرار دهید. بیشتر پکیج ها دارای 2 حالت تابستانی و زمستانی هستند. حال سؤال اینجا است که منظور از حالت تابستانی چیست؟ حالت تابستانی پکیج مربوط به قابلیت آبگرمکن بودن آن می گردد. درست است که این وسیله در هر فصل وظیفه گرم کردن آب را برعهده دارد؛ اما فراوری آب گرم برای مصرف روزانه با ایجاد آب گرم برای گرمایش کف ساختمان فرق دارد.

با فعال کردن حالت تابستانی پکیج در این فصل، در واقع میزان دمای آب هم پایین تر می آید. وقتی پکیج همواره روشن باشد، در تابستان به صورت اتوماتیک عمل نموده و تنها زمانی که احتیاج به آب گرم دارید پکیج آغاز به کار می نماید. این در صورتی است که پکیج برای گرم کردن کل خانه در فصل سرما احتیاج به دمای بیشتری داشته و باید ساعات طولانی از روز و شب را کار کند. چنانچه در فصل گرما بنا به دلایلی به حالت گرمایش پکیج احتیاج داشتید، می توانید از آن در محدوده خاصی بهره ببرید.

برای تعمیر پکیج از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

بعضی از خانه ها دارای استخر بوده و افراد ساکن در آن برای شنا به آب گرم احتیاج دارند؛ در این صورت زمانی که پکیج همواره روشن باشد، می توان آب استخر را از آب گرم پر کرد. محدودیت این موضوع در چیست؟ حدودی که باید رعایت کنید در محدوده کارکرد پکیج است؛ پکیجی که روی حالت تابستانی قرار داشته باشد، نمی تواند بیش از میزان خود، به گرم کردن آب بپردازد. ضروری است بدانید وقتی یک پکیج بیشتر از میزان ظرفیت خود در حالت تابستانی آب گرم کند، از عمر مفید آن کاسته خواهد شد و باید برای تعمیر پکیج اقدام نمایید.

روشن شدن پکیج در تابستان به صورت اتوماتیک

در بعضی مواقع روشن بودن پکیج در تابستان به صورت اتوماتیک و وقتی که شیر آب گرم را باز ننموده باشد دلالت بر خرابی پکیج دارد. منظور از پکیج همواره روشن این نیست که پکیج در تمامی ساعات روز و شب کار کند؛ منظور ما از این موضوع روشن بودن دستگاه پکیج است. وقتی پکیج به صورت اتوماتیک و اتوماتیک روشن شده و لوله های رادیاتور را گرم کند، احتمال می رود که مشکل کار از پتانسومتر پکیج باشد.

وقتی پتانسومتر این دستگاه خراب شده یا بخشی از آن دارای ایراد شده باشد، در واقع پکیج روی حالت تابستانی نرفته و هنوز در حالت زمستانی واقع شده است. ممکن است ایراد کار در زمانی که پکیج همواره روشن است و به صورت اتوماتیک کار می نماید، از قسمت برد آن باشد. برد پکیج اصلی ترین بخش پکیج بوده و وظیفه فرمان دهی به دیگر قسمت ها را بر عهده دارد. وقتی خود برد خراب شده باشد، نه تنها نمی توان به باقی بخش ها دستور کار دهد، بلکه عملکرد درست خود را هم از دست می دهد.

چنانچه تنظیمات حالت تابستانی پکیج روی برد درست ثبت نشده باشد، پکیج همچنان روی حالت زمستانی قرار خواهد گرفت. برای یافتن مشکل روشن شدن پکیج به صورت اتوماتیک بهتر است با یک تعمیر کار مشورت کنید تا دلیل را جویا شده و به تعمیر آن بپردازد.

عملکرد پکیج در زمستان چگونه است؟

وقتی پکیج همواره روشن باشد فرقی نمی نماید که شما در چه فصلی قرار داشته باشید؛ پکیج همواره در حالت آماده باش است. وقتی پکیج روی حالت زمستانی قرار داشته باشد، باید 2 وظیفه را به صورت همزمان انجام دهد؛ در غیر اینصورت شما باید برای تعمیر پکیج خود اقدام کنید. یکی از وظایف اصلی پکیج در هر فصلی فراوری آب گرم برای مصرف شست و شو است. دیگر وظیفه پکیج تامین آب گرم برای گرمایش ساختمان است. البته در هر دو حالت، پکیج برای کار کردن به قطعاتی احتیاج داشته که به راه افتادن جریان آب درون پکیج را حساس باشند و شعله های پکیج را روشن نمایند.

عملکرد پکیج در زمستان به این صورت است که سنسور پکیج همواره روشن با باز شدن شیر آب و جریان آب درون لوله ها فعال می گردد. نام این سنسور میکرو سوئیچ است که وقتی آب از کنار آن عبور می نماید فعال خواهد شد. وقتی برد پکیج سالم باشد، این سنسور وجود جریان آب درون پکیج را به برد اعلام نموده و برد الکترونیک دستور را به شیر سه سر می فرستد. پکیج در زمستان برای گرمایش همواره روشن بوده و آب گرم را به درون لوله های گرمایش خانه می فرستد.

روشن بودن پکیج در زمستان به این شکل است که وقتی شیر آب گرم را باز می کنید، پکیج با دریافت دستور از برد الکترونیک، برای مدت موقت و کوتاهی مدار انتقال آب به شوفاژ، فن کویل ها و رادیاتور را قطع می نماید. پکیج همواره روشن می تواند تمامی دستور ها را در سریع ترین زمان گرفته و اجرا کند.

قطعی آب در رادیاتور ها به این منظور است که شما آب گرم را در سرویس بهداشتی، حمام یا برای ظرف شستن و امور دیگر بهره ببرید. در این حالت وقتی کار تان تمام گردد، شیر سه سر مدار انتقال آب به مصارف خانگی را می بندد.

چگونگی عملکرد پکیج در تابستان

پکیج در زمستان دارای 2 مسئولیت است اما در تابستان یکی از وظایف پکیج حذف می گردد. زمانی که پکیج همواره روشن است، توانایی این را دارد که در سریع ترین زمان ممکن آغاز به کار نموده و از یک شمعک کوچک تبدیل به شعله ای سوزان شده و آب را به خوبی گرم کند. در تابستان وقتی شیر آب گرم را باز می کنید، آب درون لوله های پکیج جریان پیدا نموده و پکیج روشن می گردد تا آب را گرم کند.

وقتی آب درون لوله های پکیج باشد، میکرو سوئیچ روشن شده و به برد الکترونیک پکیج دستور روشن شدن می دهد. در این حالت مشعل پکیج که روی شمع است، روشن می گردد. با بسته شدن شیر آب گرم این فرآیند به خاتمه رسیده و شعله های پکیج همواره روشن خاموش می شوند و تنها شمعک مشعل است که روشن باقی می ماند.

برای تعمیر پکیج از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

دلیل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج چیست؟

پکیج هم باید مانند بسیاری از دستگاه های دیگر هر چند وقت یک بار سرویس شده و اگر اشکالی در آن وجود دارد برطرف گردد. یکی از مسائل رایج در هر نوع پکیج خاموش و روشن شدن مداوم پکیج است. وقتی بدانید علل مشکل کار از کجا است، می توانید سریعاً مشکل را یافته و به تعمیر یا تعویض آن بخش بپردازید. در این بخش چند مورد از این عیوب را نام برده و شرح می دهیم:

خراب بودن جرقه زن پکیج

چنانچه جرقه زن پکیج همواره روشن بر اثر عواملی مانند زنگ زدگی، وجود عیب در قسمت ترانس، ترک خوردن یون و قطعی برق متصل به یون خراب گردد، شعله پکیج روشن و خاموش می گردد. این مورد یکی از مهم ترین عواملی است که سبب به وجود آمدن این مشکل خواهد شد. معمولاً معیوب بودن جرقه زن به دلیل خرابی یون است و وقتی یون نتواند فرمان روشن شدن پکیج را به جرقه زن بفرستد، جرقه زن هم نمی تواند وظیفه خود را به درستی اعمال کند.

پارگی یا قطع بودن اتصالات

وقتی سیم های موجود در پکیج اتصالی داشته باشند، برق در آن ها به صورت متناوب جریان داشته و همین امر می تواند دلیلی بر خاموش و روشن شدن پکیج باشد. یکی از مزیت های اصلی پکیج همواره روشن همین موضوع است که می توانید در صورت وجود مشکل آن را به زودی تشخیص دهید. برای این که مشکل را از ریشه برطرف کنید، باید با یک تعمیر کار مجرب و حرفه ای تماس بگیرید تا تمامی سیم های داخلی و خارجی پکیج را بازرسی نموده و در صورت خرابی، آن ها را تعمیر یا تعویض کند.

رسوب گرفتن لوله های پکیج

لوله های پکیج معمولاً ظریف و نازک هستند. یکی از دلیل های خاموش و روشن شدن پکیج می تواند ته نشین شدن رسوب در آن باشد. می توانید این مشکل را از صدای پکیج جویا شوید؛ چراکه پکیج با داشتن این مشکل سر و صدای زیادی از خود فراوری می نماید. وقتی آب نتواند به راحتی از لوله های پکیج همواره روشن عبور کند، پکیج برای چند لحظه خاموش شده و دوباره آغاز به کار می نماید. این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان سختی و رسوب موجود در آب دارد.

فشار پایین آب

وقتی جریان آب درون لوله های پکیج کم باشد، پکیج به صورت متناوب خاموش و روشن می گردد. اغلب این مشکل برای افرادی به وجود می آید که در طبقه های بالای ساختمان واقع شده است یا این که فشار آب در منطقه ای که زندگی می نمایند پایین است. برای حل این مشکل نمی توانید کاری جز تقویت فشار آب انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر فن و روغن کاری پکیج دیواری

سخن خاتمهی

پکیج یکی از وسایلی است که وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد. پکیج همواره روشن علاوه بر مزیت دارای معایبی هم هست که هر کدام از آن ها ممکن است سبب خاموش شدن این دستگاه شوند. وظایف پکیج های امروزی با داشتن 2 حالت تابستانی و زمستانی تقسیم می گردد. وقتی این دستگاه را روی حالت زمستانی قرار می دهید در واقع وظیفه گرم کردن آب را در آن دو برابر می کنید. پکیج در این حالت باید علاوه بر آب گرم مورد احتیاج مصرف خانوار، آب گرم مورد احتیاج برای گرمایش خانه را هم فراهم کند.

برای تعمیر و سرویس پکیج از متخصصین خبرنگاران رایگان قیمت بگیرید و برترین را انتخاب کنید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پیکج
  • برطرف مشکل سردی آب
درخواست سرویس نصب و تعمیر پکیج

برای تعمیر و سرویس پکیج از متخصصین خبرنگاران رایگان قیمت بگیرید و برترین را انتخاب کنید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پیکج
  • برطرف مشکل سردی آب
درخواست سرویس نصب و تعمیر پکیجمنبع: آچاره
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2401

به "آیا پکیج همواره روشن خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پکیج همواره روشن خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید