احترام به هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سی و دوم مشهود است

به گزارش کالارنا، یک هنرمند شرکت کننده در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با اشاره به فضای بسیار مناسب این نمایشگاه برای حضور هنرمندان، گفت: مجموعه اقدامات اجرا شده در این نمایشگاه، نشان دهنده احترام به هنرمندان صنایع دستی است.

احترام به هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سی و دوم مشهود است

فیروز ناصری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در حاشیه سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، با تاکید بر این که استقبال مردمی از نمایشگاه صنایع دستی خوب بوده است، گفت: خوشبختانه در سایه همکاری های معاونت صنایع دستی محصولات دارای نشان جغرافیایی در نمایشگاه به خوبی دیده شده و این یکی از حسن های بزرگ این نمایشگاه است.

او با شرح نشان جغرافیایی گفت: نشان جغرافیایی برای حمایت از ثبت مالکیت معنوی در جهان به وجود آمده است همان طور که نشان ملی از کپی برداری آثار جلوگیری می نماید؛ نشان جغرافیایی زیر نظر وای پو است و از تعرض مالکیت فکری آثار جلوگیری می نماید.

این هنرمند ضمن تاکید بر این که گلیم هرسین در استان کرمانشاه بافته می گردد قدمت 7000 یا 8000 ساله دارد، گفت: این گلیم در اولین سکونت گاه های بشری بافته می شده و به همین دلیل است که این اثر نشان جغرافیایی را از آن خود نموده است.

اویاد آور شد:استقبال از غرفه نشان جغرافیایی ما را به این باور رساند که مردم ایران به فرهنگ ایرانی و تمدن کهن سرزمین مان علاقه دارند.

ناصری با اشاره به حمایت های معاونت صنایع دستی گفت: امیدوارم با تداوم این حمایت ها بتوانیم این صنعت کهن و ملی را رونق بدهیم و شکوفایی آن را ببینیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 649

به "احترام به هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سی و دوم مشهود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احترام به هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سی و دوم مشهود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید