ادعای شهردار کاشمر درباره بعضی ویلاهای غیرمجاز کلاته بزی

به گزارش کالارنا، شهردار کاشمر ادعا کرد: متاسفانه بعضی از ساخت و سازهای غیرمجاز کلاته بزی مربوط به مسئولان شرکت های خدماتی است که شناسایی شده اند و پرونده ها در کمیسیون مربوطه مطرح است.

ادعای شهردار کاشمر درباره بعضی ویلاهای غیرمجاز کلاته بزی

جعفر سلیمانی امروز در حاشیه بازدید از پروژه های در دست ساخت کاشمر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، مطرح نمود: به دلیل تغییر کاربری های اجرا شده در کلاته بزی شاهد از بین رفتن اراضی کشاورزی هستیم که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان خود برخوردهای لازم با متخلفان صورت نگرفته است، اضافه نمود: سیستم شهرداری در گذشته به وفور قصور داشته و اکنون هم بخشی از آن قصور متوجه سیستم شهرداری است.

وی گفت: ابزارهای برخورد در ساخت و سازهای غیر مجاز جمعی هستند و شهرداری به تنهایی کاری از پیش نمی برد و کمیسیون ماده 100، متولیان اراضی زراعی و کشاورزی، متولیان اراضی حریم و بستر رودخانه و بسیاری از دستگاه های دیگر در این موضوع سهم موثری دارند.

وی ادامه داد: در کلاته بزی نه تنها افرادی تخلف کرده اند بلکه متولی اراضی زراعی و باغات به نوعی از انجام وظیفه خود پرهیز کرده و مالک اصلی زمین هم که باید مدعی می بود، قصور کرده است.

سلیمانی اظهار کرد: در کلاته بزی قصور بعضی دستگاه ها پررنگ تر است، هرچند در ساخت و سازهای غیرمجاز اجرا شده افراد مستضعفی هم هستند اما عموما متمکنین و افرادی که از اوضاع اقتصادی خوبی برخوردارند، بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه از ارزش اضافه کرده های ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز، استفاده می نمایند.

وی گفت: در حال حاضر مدام این ثروت جابه جا می گردد و افرادی بدون دریافت استعلام با قولنامه زمین و یا ویلاها را خرید و فروش می نمایند، براساس آنالیز های اجرا شده از حسین آباد به سمت بالا حدود 400 بنای غیر مجاز شناسایی شده که در امسال باید به روز رسانی گردد.

شهردار کاشمر مطرح نمود: هرچند افرادی بدون رعایت ضوابط و کاملا خلاف اقدام به احداث بناهایی کرده اند اما ادارات متولی نیز تاکنون اقدامی که در خور تغییر وضعیت باشد، انجام نداده اند.

سلیمانی اضافه نمود: بیش از 100 میلیارد تومان مجموعه ساخت و سازهایی است که در حریم شهر اجرا شده و از نظر ارزشی حق و حقوق شهرداری نادیده گرفته شده است.

شهردار کاشمر گفت: متخلفان ساخت و سازهای کلاته بزی با استفاده از یک سری افراد که نفوذی در دستگاه های اداری دارند، می خواهند قانون را دور بزنند و بر روی مکانی که ویلاهای غیر مجاز احداث شده اسم روستا را بگذارند.

وی در همین خصوص اظهار کرد: متاسفانه هم صدایی ها و هماهنگی هایی در سیستم های اداری دیده می گردد در صورتی که اگر عکس های هوایی آنالیز گردد ساخت و سازهای اجرا شده در اراضی زراعی کلاته بزی است و شامل اراضی محیط روستا نمی گردد.

سلیمانی اضافه نمود: با توجه به این که متخلفان کوشش می نمایند خود را به کلاته احمدی ملحق نمایند که در بالا دست واقع شده است به همین دلیل باید هر چه زودتر متولیان بین آبادی سابق که ساکنان آن مشخص هستند و متخلفانی که ساخت و ساز خلاف انجام می دهند، مشخص تکلیف نمایند.

وی ادامه داد: در منطقه بحرآباد هم شاهد تفکیک و قطعه بندی اراضی توسط افراد سودجو و خریداری توسط شهروندان ناآگاهی هستیم که فکر می نمایند این زمین ها در جهت توسعه شهری واقع شده است در صورتی که این گونه نیست و در حال حاضر حتی برای مسکن مهر هم که در این منطقه و در بستر مسیل واقع شده مشکل جدی داریم.

سلیمانی اظهار کرد: اکنون نگران اراضی های بالادست شهر کاشمر به دلیل سیلاب هستیم، با توجه به وضعیت رشد جمعیتی که در افق 15 ساله شهر دیده شده هیچ گونه توسعه به هیچ کدام از جوانب شهر نداریم.

وی اعلام کرد: خرید اراضی و آغاز ساخت و ساز صرفا داشتن سند مالکیت نیست بلکه باید ضوابط شهرداری و قوانینی که شهرداری تکلیف کرده، رعایت گردد.

شهردار کاشمر گفت: هنوز هم در مناطق مختلف تخلفاتی صورت می گیرد و کوشش های ما نیز به طور کامل نتیجه نداده و در این جهت مشکلاتی برای اعمال و اجرای قانون وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 531

به "ادعای شهردار کاشمر درباره بعضی ویلاهای غیرمجاز کلاته بزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای شهردار کاشمر درباره بعضی ویلاهای غیرمجاز کلاته بزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید