سفر به مسکو؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها

به گزارش کالارنا، مسکو، مرکز روسیه و پر جمعیت ترین شهر این کشور است. برترین هدایت برای کسانی که مایل به بازدید از مسکو و سفری مقرون به صرفه هستند، این است که اکنون راهی سفر شوند.

سفر به مسکو؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها

روسیه یکی از بزرگ ترین فراوری کننده های نفت در دنیا است و قیمت پایین نفت در سال های اخیر منجر به بی ثباتی در ارزش روبل روسیه شده است. مسکو، همواره در فهرست گران ترین شهر های دنیا قرار داشت، اما در حال حاضر شرایط کمی متفاوت تر شده است. مسکو در مقایسه با بعضی از شهر های شرقی اروپا، گران تر است، اما اصلا نگران نباشید، زیرا می توان سفر ارزانی را هم ترتیب داد. در حالی که تضعیف روبل، زندگی ساکنان روسیه را دچار مشکل نموده، اما سفر به مسکو برای مسافران خارجی، امکان پذیر تر شده است. اکنون فقط کافی است ویزای خود را دریافت کنید و با راه چاره هایی که در اختیار تان می گذاریم، سفری معقول و ارزان به مسکو را برنامه ریزی کنید.

1. با متروی مسکو سفر کنید

استفاده از مترو در مسکو، شاید برترین راه نباشد، اما راحت ترین راه برای رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر در شهر است. اهالی مسکو، هر ساله حدود سه روز خود را در ترافیک می گذارند، بنابراین استفاده از مترو، نه تنها برترین راه جایگزین، بلکه ارزان ترین و سریع ترین راه است. نکته قابل توجه در خصوص متروی مسکو این است که شبیه به یک موزه، پر از مجسمه و نقاشی از حوادث تاریخی روسیه و شوروی است. بعلاوه دیوار های ایستگاه ها با موزاییک های سیاه و خاکستری تزئین شده است که صحنه هایی هیجان انگیز از رمان فدور داستایوفسکی، معروف ترین نویسنده روسی را به نمایش گذاشته است.

2. گذراندن زمان در پارک گورکی (Gorky Park) در هر زمانی از سال

پارک گورکی، در زمینی 300 هکتاری بنا شده و می توان گفت که بزرگ ترین پارک شهر مسکو است که در سال 1932 افتتاح شد. ورود به پارک برای عموم مردم آزاد است، به همین علت همواره پر و شلوغ است، اما نگران نباشید، زیرا فضای زیاد برای همه وجود دارد. اگر در تابستان به پارک گورکی بروید، می توانید از قدم زدن یا حتی نشستن بر روی یک نیمکت و تماشا فضای سبز، لذت ببرید. حتی می توانید قایقی کوچک اجاره نموده و در دریاچه پارک، گشت و گذاری داشته باشید. در زمستان سعی کنید اسکی روی یخ و هاکی را تجربه کنید، شاید هزینه نسبتا زیادی داشته باشد، اما قطعا تجربه ای ارزشمند به دست خواهید آورد. اگر چندین بار هم به این پارک رفته باشید، باز هم چیز جدیدی برای کشف کردن و روبرو شدن خواهید داشت.

3. برای زمان خود هزینه کنید، نه خوردن قهوه

یک راه جالب برای صرفه جویی در هزینه ها در مسکو، بازدید از یکی از دو کافه Ziferblat در مرکز روسیه است. Ziferblat به معنای چهره ساعت است. این یک پرو ژه اجتماعی برای ایجاد فضایی محبت آمیز و یک مدل تجاری است که بعد از افتتاح اولین کافه در مسکو در سال 2011، به دیگر شهرهای اروپایی صادر شد. شعار کافه این است: همه چیز رایگان است، به جز زمان. شما مجبور نیستید برای خوردن هر چیزی در کافه ، مبلغی پرداخت کنید، فقط برای زمانی که می گذرانید، هزینه می کنید. قهوه، چای و بیسکوییت، همواره در دسترس مشتریان است تا در گوشه ای دنج و دلپذیر، ساعتی را به خوشی بگذرانند.

4. از موزه ها به صورت رایگان بازدید کنید

زندگی فرهنگی و پر جنب جوشی که در مسکو دیده می گردد، مدیون وجود تعداد زیادی نمایشگاه و موزه است. خوشبختانه، سومین یکشنبه هر ماه که با عنوان روز موزه باز شناخته می گردد، ورود به موزه ها رایگان صورت می گیرد. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که شهروندان مسکو نیز در این روز برای بازدید موزه ها می آیند و شما با صف و جمعیت زیادی روبرو خواهید شد، پس باید صبح زود برای رفتن به موزه اقدام کنید. در این میان، موزه های جالب توجه، موزه نظامی گلک (GULAG) است که به تاریخ شوروی سابق اشاره دارد. بازدید از موزه کیهان شناسی نیز می تواند جالب باشد، زیرا در خصوص تاریخ فضایی شوروی و اولین انسان در فضا، شخصی به نام یوری گاگارین (Yuri Gagarin) است.

5. خرید سوغاتی از بازار ایزمیلووسکی (Izmailovsky)

هر کسی که از مسکو بازدید می نماید، حتما باید یک عروسک ماتروشکا، مجموعه ای از عروسک های چوبی که داخل یکدیگر قرار می گیرند، به عنوان یادگاری از سفر به مسکو، خریداری کند. مرکز شهر، پر از مغازه هایی است که می توانید به راحتی برای خرید سوغاتی اقدام کنید، اما اگر در پی جایی مجذوب کننده و ارزان هستید، بازار ایزمیلووسکی را برای خرید پیشنهاد می کنیم. رفتن به این بازار به وسیله مترو بسیار راحت است، فقط کافی است در ایستگاه پارتیزانسکایا (Partizanskaya) پیاده شوید و خط آبی تیره را همراه با جمعیت، دنبال کنید. در این بازار، هر سوغاتی کلاسیک از جمله: کلاه خزدار، وسایل به جا مانده از شوروی، فرش آسیای میانه و هر چیزی که تصور کنید با برترین قیمت، البته همراه با چانه زدن را می توانید پیدا کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2260

به "سفر به مسکو؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مسکو؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید