مقرون به صرفه ترین آیفون اپل به مودم 5G مجهز می گردد

به گزارش کالارنا، مدت ها است گزارش هایی درباره آیفون SE 3 منتشر می گردد. آیفون SE یکی از مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین گوشی های اپل است که در بازار هواداران زیادی هم دارد.

مقرون به صرفه ترین آیفون اپل به مودم 5G مجهز می گردد

اپل اولین بار آیفون SE اصلی را در سال 2016 و پس از آن نسل دوم را در سال 2020 معرفی کرد. هر دو نسل با استقبال کاربران روبرو شدند و همین موضوع باعث شده اپل به فکر عرضه نسل سوم این گوشی مقرون به صرفه قیمت ولی با سیستم عامل iOS باشد.

در آخرین شایعات و گزارش ها، منبع چینی Macotakara که کاملا مورد اعتماد اپل است؛ گزارش داده است که آیفون SE 3 همان طراحی و ظاهر و میزان آیفون SE سال 2020 را خواهد داشت ولی با پردازنده A15 اپل و پشتیبانی از 5G عرضه می گردد.

اینکه طراحی و ظاهر این آیفون پس از چند سال هیچ تغییری نداشته باشد؛ یک خبر خوب برای هواداران این گوشی نیست ولی ارتقای پردازنده و شبکه ارتباطی آن می تواند یک نکته مثبت باشد.

مشخصات آیفون SE 2022

آیفون SE 2020 با صفحه نمایش 4.7 اینچ و نمایشگر Retina IPS LCD معرفی گردید. حاشیه های اطراف نمایشگر هنوز ضخیم بودند و حسگر اثر انگشت Touch ID حذف نشده است. احتمالا، آیفون SE 3 هم همین مشخصات ظاهری و میزان ها را خواهد داشت ولی در داخل شاهد یک ارتقای سخت افزاری پردازنده و رم و باتری هستیم.

اگر پردازنده بیونیک A15 روی این گوشی بنشیند؛ باید شاهد 3 الی 4 گیگابایت رم روی آن باشیم و همین طور، باتری گوشی هم بزرگ تر و دارای ظرفیت بیشتری باشد تا بتواند از 5G پشتیبانی کند. پردازنده A15 اپل روی آیفون های سری 13 نشسته و یک تراشه قدرتمند محسوب می گردد که با تراشه مودم 5G کوالکام اسنپدراگون X60 ادغام شده است.

به این ترتیب، شاهد افزوده شدن 5G به یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های آیفون اپل و یکی از برترین گوشی های میان رده بازار هستیم که واقعا ارزش خرید آن را بالا می رود. گوشی آیفون SE 2020 با قیمت 400 دلار روانه بازار شده است و احتمالا اپل برای آیفون SE 3 هم این محدوده قیمتی را حفظ کند.

اپل اولین بار، را در سال 2020 به 5G مجهز کرد و پس از آن در سال 2021 از نسخه کامل تری از 5G با پوشش دهی بیشتر و بهتر سیگنال های رادیویی در سراسر کشور عرضه شدند.

با ورود آیفون SE 5G به بازار، شاهد رقابت جذابی بین میان رده های 5G خواهیم بود. شرکت هایی مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی، آنر، ویوو و بسیاری از برندهای دیگر پیروز شدند گوشی های 5G میان رده و مقرون به صرفه قیمت خوبی روانه بازار نمایند و حالا اپل می خواهد در این بازار هم یک گوشی آیفون برای فروش داشته باشد.

قرار است آیفون SE 2022 در بهار سال 2022 روانه بازار گردد ولی هنوز اپل آن را به صورت رسمی معرفی نکرده است!

منبع: شبکه چی
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2114

به "مقرون به صرفه ترین آیفون اپل به مودم 5G مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین آیفون اپل به مودم 5G مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید