استاندار گلستان: تقویت روابط به سود مردم ایران و قزاقستان است

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/گلستان استاندار گلستان در ملاقات اسخت اورازبای سفیر قزاقستان در ایران با بیان اینکه بیشترین روابط مالی جمهوری اسلامی ایران بدون تنش با قزاقستان بوده است، اظهار کرد: تقویت روابط به سود مردم هر دو کشور ایران و قزاقستان است و باید ثمره روابط مناسب سیاسی و فرهنگی در اقتصاد مشاهده گردد.

استاندار گلستان: تقویت روابط به سود مردم ایران و قزاقستان است

هادی حق شناس امروز در ملاقات سفیر جمهوری قزاقستان، توضیح داد: طی 5 ماه اخیر 29 کشتی از بندر اکتائو قزاقستان کانتینرهای باری به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی وارد شده اند، در حالیکه با راه اندازی خط هوایی گرگان به اکتائو بخشی از این اتفاق می تواند از گلستان انجام گردد.

وی اضافه کرد: در گلستان بیش از 220 هزار تن مرغ فراوری می گردد و 92 محصول زراعی و باغی کشت می گردد که می تواند در اختیار مردم قزاقستان قرار گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گلستان، حق شناس با اشاره به عضویت ایران در قرارداد بین المللی اوراسیا گفت: خوشبختانه قزاقستان یکی از اعضای قدرتمند اوراسیا است و بر اساس این پیمان ایران می تواند 360 قلم کالا صادر و 502 قلم کالا وارد کند و گلستان می تواند سهم قابل توجهی از این تبادل کالا را برعهده گیرد.

همچنین در این ملاقات اسخت اورازبای سفیر قزاقستان در ایران با اشاره به میزان علاقه مندی خود به گلستان، گفت: گلستان را خانه دوم خود می دانم و با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور کوشش داریم از تفاهمات سیاسی در زمینه مالی بهره کامل را ببریم.

وی بیان نمود: استان گلستان در ایران با استان منگستائو در قزاقستان می توانند روابط تجاری خوبی را داشته باشند و باید هر گونه مانع در این جهت رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 889

به "استاندار گلستان: تقویت روابط به سود مردم ایران و قزاقستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار گلستان: تقویت روابط به سود مردم ایران و قزاقستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید