امروز آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن است

به گزارش کالارنا، 15 دی 1400 آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن است. مدیران وزارت راه و شهرسازی نیز گفته اند که این زمان تمدید نمی گردد، اما گروه هایی مثل خودمالکان و آقایان مجرد می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

امروز آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن است

به گزارش بلاگ خبرنگاران، امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن است. متقاضیانی که قصد خرید واحدهای مسکن دولتی را دارند تا ساعت 24 امروز 15 دی ماه فرصت دارند که درخواست خود را ثبت نمایند.

مرحله اول ثبت نام نهضت ملی مسکن، به صورت غیرحضوری است و متقاضیان وارد سامانه ثمن وزارت راه و شهرسازی شوند. ثبت نام نهضت ملی مسکن از 28 مهر ماه شروع شده و پس از چند مرتبه تمدید از سوی وزارت راه، در نهایت گفته شد که آخرین مهلت ثبت درخواست 15 دی ماه است.

با این که فرصت ثبت نام برای بیشتر متقاضیان تمام می گردد& اما بعضی از گروه ها همچنان می توانند ثبت درخواست نمایند. مالکانی که زمین دارند و می خواهند در آن ساخت و ساز انجام دهند، می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده نمایند، سامانه ثمن برای ثبت نام این گروه بسته نمی گردد.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده که ثبت نام آقایان مجرد از چند روز آینده شروع می گردد. قبلا گفته شده بود که فقط آقایان مجرد بالای 25 سال می توانند ثبت نام نمایند؛ اما وزیر راه به تازگی اعلام نموده که هنوز در مورد حداقل سن تصمیم نهایی گرفته نشده است.

دولت برای آقایان مجرد شروطی در نظر گرفته است، مجردانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام می نمایند باید در زمان تحویل واحدها متاهل باشند وگرنه باید پول زمین را نیز پرداخت نمایند.

در واقع از آنجایی که در طرح نهضت ملی مسکن، دولت زمین رایگان در اختیار مردم قرار می دهد و مشمولان فقط پول ساخت و مصالح را پرداخت می نمایند، اگر آقایان مجرد در زمان تحویل گرفتن خانه های خود همچنان مجرد باشند زمین رایگان نمی گیرند و باید پول بیشتری بپردازند.

وزارت راه و شهرسازی در حال پالایش اطلاعات ثبت نام نمایندگان است، اگر متقاضی شرایط در نظر گرفته شده برای مشمولان را داشته باشد با پیامکی از سوی وزارت راه آگاه می گردد. تا به امروز اطلاعات 500 هزار نفر پالایش شده و آنالیز درخواست متقاضیان همچنان ادامه دارد.

نویسنده: فاطمه قاسمی

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2371

به "امروز آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز آخرین مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید