باور می کنید بزرگترین معبد بودایی جهان زمانی زیر جنگل و خاکستر دفن شده بود

به گزارش کالارنا، بزرگترین معبد بودایی جهان در جاوای مرکزی جهانی قدیمی اندونزی واقع شده است. به نام Borobudur، این یک معبد بودایی Mahanaya قرن نهم است که در تپه های بلند واقع است. در دهه 1970 با کمک یونسکو ترمیم شد و مکانی است که مورد پسند زائران و ماجراجویان نیز قرار گرفته است.

باور می کنید بزرگترین معبد بودایی جهان زمانی زیر جنگل و خاکستر دفن شده بود

در داخل معبد می توانید یک سکوی دایره ای را پیدا کنید که 72 گنبد روباز در اطراف آن وجود دارد. هر یک از این گنبدها حاوی مجسمه بودا است. این اثر باشکوه واقعاً یک شاهکار طراحی است. تاریخ آن نشان می دهد که بین سالهای 778 و 850 میلادی ساخته شده است، و این که سالها زیر خاکستر آتشفشانی دفن شده بود. توماس استمفورد رافلز، یک فرماندار انگلیسی بود که اولین بار در سال 1814 به طور اتفاقی این معبد را کشف کرد. کارهای حفاری سپس در سال 1907 شروع شد.

اولین چیزی که در مرکز این معبد خواهید دید، یک گنبد عظیم منفرد است که در ارتفاع 115 فوت بالاتر از پایه معبد نشسته است. معبد Borobudur با حدود 2000000 فوت مکعب سنگ آتشفشانی خاکستری ساخته شده است.

این مکان قدیمی را باید به صورت یک الگوی از پیش تعریف شده ببینید. بنابراین باید از پایگاه شروع کنید و مسیری را از طریق تابلوهای راهنما که در سنگ حک شده طی کنید. هر یک از نه سطح باید یکی پس از دیگری بازدید شوند و اینگونه است که واقعاً بازدید خود از این مکان را کامل می کنید.

در طی مراحل مختلف از جهت های مختلف ساعت حرکت می کنید و با طی کردن مسافت 5 کیلومتری می توانید به بالا برسید. به سختی می توان تصور کرد که این سازه عظیم زمانی در زیر خاکسترهای آتشفشانی و جنگل ها دفن شده بوده است.

timesofindia.indiatimes.com

منبع: چمدان
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1328

به "باور می کنید بزرگترین معبد بودایی جهان زمانی زیر جنگل و خاکستر دفن شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور می کنید بزرگترین معبد بودایی جهان زمانی زیر جنگل و خاکستر دفن شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید