بوشهر؛دریایی ترین شهر جهان، عکس

به گزارش کالارنا، بوشهر شهری مثلثی شکل و کوچک با جاذبه های گردشگری بسیاری است. این استان در جنوب کشور و در کنار خلیح فارس قرار گرفته و از اهمیت بالایی در زمینه مبادلات دریایی، صید، تولید انرژی های نوین و هسته ای دارد.

بوشهر؛دریایی ترین شهر جهان، عکس

در این گزارش قصد داریم چند تا از جاذبه های گردشگری این استان را معرفی کنیم.

سواحل ماسه ای

خط ساحلی این استان با 700 کیلو متر طول یکی از زیباترین جاذبه های آن به شمار می رود که برای عموم مردم قابل دسترس است. علاوه بر آن نخلستان های سرسبز و سر به فلک کشیده این ساحل جلوه بسیاری دیدنی به این منطقه داده است.

سواحل ماسه

کوه نمکی یا گنبد جاشک در فاصله 140 کیلومتری بوشهر حدفاصل شهرستان دیر و دشتی قرار گرفته است. همچنین گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبد های نمکی خاورمیانه است.

گنبد نمکی

گور دختر یک آرامگاه سنگی در شهرستان دشتستان استان بوشهر است که قدمت آن نزدیک به 600 سال می رسد و بسیار شبیه به مقبره کوروش بوده، در مورد این آرامگاه داستان های مختلفی وجود دارد که متعلق به مادر کوروش یا آتوسا، ماندانا، خواهر کوروش است.

بازار سنتی بوشهر

بازار قدیمی بوشهر در بخش سنتی شهر و منطقه دهدشتی قرار گرفته است که منطقه ای بسیار پر رفت و آمدی است. معماری این بازار سنتی بسیار زیبا ساخته شده و تمام صنایع دستی و سوغاتی های این شهر را می توان از آن تهیه کرد.

موزه دریا و دریانوردی

موزه دریا نوردی یا عمارت کلاه فرنگی ابتدا مقر تابستانی نمایندگان انگلیس بود و بعد ها در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت. این بنا امروزه به عنوان موزه، قطعات و تجهیزات نظامی نیروی دریایی را به نمایش گذاشته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1739

به "بوشهر؛دریایی ترین شهر جهان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهر؛دریایی ترین شهر جهان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید