زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش دوم

به گزارش کالارنا، بریتانیا، جاهای زیبا و تاریخی زیادی دارد که هر کدام بازگوکننده داستانی مجذوب کننده هستند. از موزه های برجسته تا قلعه های مستحکم، تاریخ را می توان در جای جای این سرزمین پیدا کرد.

زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا را به شما معرفی کنیم.

کلیسای ویتبی

Whitby Abbey, Whitby, North Yorkshire, England

کلیسای ویتبی در بالای یک صخره مشرف به دریای شمال قرار گرفته است. این کلیسا، یکی از برجسته ترین مکان ها در نورث یورکشایر محسوب می شود. این کلیسا، اولین کلیسای سبک گوتیک به شمار می رود که ساخت آن از سال 1225 میلادی آغاز شده بود. اما نبود بودجه کافی، ساخت آن را به چندین قرن موکول نموده بود. این کلیسا در میانه قرن شانزدهم میلادی مجبور به بسته شدن شده بود. آب و هوای بد و بعلاوه بمباران جنگ دنیای دوم، باعث تخریب این کلیسا شده است.

پل کاریک رید روپ

Carrick-a-Rede Rope Bridge, near Ballintoy, County Antrim, Northern Ireland

این پل، حدود 250 سال پیش به وسیله ماهیگیران ساخته شده است و یکی از خارق العاده ترین منظره ها کشور ایرلند شمالی به شمار می رود. این پل، راه ارتباط میان شهرستان آنتریم و جزیره کاریک رید است. این پل چوبی در ارتفاع 30 متری قرار گرفته است و طول آن به حدود 20 متر می رسد. پیرامون این پل زیبا را سواحل صخره ای خیره نماینده و موج های خروشان اقیانوس اطلس فراگرفته است. این پل چوبی، یکی از جاذبه های دنیاگردی این منطقه به شمار می شود.

موزه و گالری هنری کلوینگروو

Kelvingrove Art Gallery and Museum, Glasgow, Lanarkshire, Scotland

این موزه برای اولین بار در سال 1901 میلادی افتتاح شده بود. این موزه، یکی از پربازدیدترین جاذبه های دنیاگردی رایگان اسکاتلند به شمار می رود. در درون این ساختمان به سبک باروک و زیبا، یکی از برترین مجموعه های هنری اروپا قرار گرفته است. در دورن این ساختمان، 22 گالری با بیش از 80 هزار اثر وجود دارد.

قلعه کارناروون

Caernarfon Castle, Caernarfon, Gwynedd, Wales

قلعه کارناروون در سواحل رودخاه سایونت در کارناروون کشور ولز قرار گرفته است. این قلعه ولزی خارق العاده، اغلب اوقات به عنوان یکی از برترین ساختمان های قرون وسطایی شناخته می شود. این کاخ و دژ، به دستور شاه ادوارد اول ساخته شده است. او قصد داشته تا پس فتح ولز، قدرت خود را در این منطقه افزایش دهد. قلعه کارناروون امروزه به عنوان یک میراث دنیای یونسکو شناخته می شود.

کلیسای جامع کانتربری

Canterbury Cathedral, Canterbury, Kent, England

کلیسای جامع کانتربری، یکی از مهم ترین مراکز زائران در طی دوران قرون وسطی بوده است. این کلیسا در سال 597 پس از میلاد و به وسیله اسقف اعظم کانتربری به نام سینت آگوستین ساخته شده است. این کلیسای جامع، قدیمی ترین کلیسا در انگلیس به شمار می رود که همچنان از آن استفاده می شود. امروزه، این بنای تاریخی، برترین نمونه از ترکیب معماری گوتیک و رومانسک به شمار می رود. علاوه بر این، کلیسای جامع کانتربری به عنوان برجسته ترین بنای کانتربری محسوب می شود.

کوه سنت مایکل

St Michaels Mount, Marazion, Cornwall, England

این قلعه و جزیره تماشایی و دراماتیک، در ساحل غربی کورنوال قرار گرفته است. این مکان از قرن هفدهم میلادی محل زندگی خانواده سنت آوبین بوده است. تنها با قایق می توان به این مکان دسترسی داشت. البته به هنگام جزر، می توان پیاده نیز به آنجا رفت. این جزیره با قلعه قدیمی و تماشایی خود و بعلاوه باغ ها و نمای خیره نماینده خود به سمت اقیانوس، یکی از برترین نقاط برای گرفتن عکس به شمار می رود.

شهر باث

Bath, Somerset, England

شهر باث برای آرامش و استراحت ساخته شده است. این مکان، برای قرن ها مکانی برای تندرستی و سلامت است. این مکان در اولین قرن پس از میلاد مسیح به وسیله رومیان ساخته شده است. این سکونتگاه بسیار آرامش بخش در پیرامون یک چشمه آبگرم طبیعی قرار گرفته است. دنیاگردان و مسافران می توانند از آب های معدنی غنی این مکان، برای درمان استفاده نمایند. امروزه، این مکان را ساختمان های گرجستانی عسلی رنگ فرا گرفته است. شهر باث به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده و هر ساله، میلیون ها دنیاگرد را به خود جذب می نماید. جاذبه اصلی این شهر نیز حمام های رومی آن است.

اولد تاون

Old Town, Edinburgh, Scotland

شهر ادینبرگ، مرکز کشور اسکاتلند، یکی از زیباترین و تاریخی ترین مرکز های دنیا به شمار می رود. قدمت این شهر به هزار سال پیش باز می شود. شهر اولد تاون در دوران قرون وسطی ساخته شده است. این منطقه، پر از کلیساها، خانه ها و مغازه هایی است که با خیابان های باریک و هزارتومانند به یکدیگر متصل شده اند. قلعه ادینبرگ نیز مشرف به شهر است. از جمله جاهای دیگر آن می توان به کلیسای سنت گیلز و موزه ملی اسکاتلند اشاره نمود.

قلعه کریکفرگوس

Carrickfergus Castle, Carrickfergus, County Antrim, Northern Ireland

قلعه کریکفرگوس در بالای یک پهنه صخره ای در ساحل شمالی شهر بلفاست لاف قرار گرفته است. این بنا، برای صدها سال است که یک بنای تاریخی برجسته به شمار می رود. این قلعه در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و در طی چندین با مرتبه به تصرف درآمدن اسکاتلند، استحکامات برای اسکاتلندی ها بوده است.

کلیسای جامع سنت پاول

St Pauls Cathedral, London, England

کلیسای جامع سنت پاول برای بیش از 1400 سال است که در بالاترین نقطه شهر لندن قرار گرفته است. این بنای گنبددار این کلیسا به وسیله سر کریستوفر ورن طراحی شده و جایگزین ساختمان سبک گوتیک قدیمی شده بود. آن ساختمان قدیمی در آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666 میلادی نابود شده بود. یکی از مشهورترین ساختمان های لندن، این کلیسا است که رویدادهای متعددی در آن برگزار می شود.

صومعه یورک

York Minster, York, England

در شهر یورک، این کلیسای خارق العاده سبک گوتیک قرار گرفته است که یکی از بزرگترین کلیساهای جامع قرون وسطایی در اروپا به شمار می رود. این شاهکار از سنگ و پنجره های شیشه ای ساخته شده است و قدمت آن به سال 1405 باز می شود. برج خیره نماینده صومعه یورک، نمایی بی نظیر نسبت به شهر تاریخی یورک دارد.

قلعه کاردیف

Cardiff Castle, Cardiff, Wales

در مرکز شهر کاردیف، یک قلعه فوق العاده وجود دارد که قدمت آن بیش از دو هزار سال است. این مکان، در ابتدا محل یک قلعه رومی بوده است و بخش هایی از آن نیز به هنگام حضور نورمن ها در این مکان، بازسازی شده بود. این سازه در ادامه به یک ساختمان نئوگوتیک تبدیل شده است. امروزه، این قلعه در اختیار اشراف زاده نیست و تحت مالکیت شهر کاردیف قرار گرفته است و از جمله برجسته ترین جاهای دیدنی ولز به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2385

به "زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید