تبلیغات موثر در اینستاگرام

به گزارش کالارنا، حالا دیگر شرکت های بزرگ و کوچک یا حتی کسب وکارهای کوچک خانگی هم روی تبلیغات در اینستاگرام حساب ویژه ای باز می نمایند. آنها توانسته اند با تکیه کردن بر فرصت ها و ظرفیت های متنوعی که در اینستاگرام ارائه می گردد، کمپین های موفقی را به اجرا درآورند و شاهد نتایجی فوق العاده باشند. اما چطور می توان تبلیغات موثرتری در اینستاگرام داشت؟ در ادامه خواهید خواند.

تبلیغات موثر در اینستاگرام

هم سویی تبلیغات در اینستاگرام با استراتژی های بازاریابی

فرقی نمی نماید که در حال ترتیب دادن کمپینی بزرگ برای شرکتی معروف هستید یا می خواهید برای فروشگاه کوچک تان از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید؛ در هر حال، احتیاج دارید تا روش های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی را با استراتژی هایی که برای بازاریابی خود در هر ابعادی در نظر گرفته اید، یک سو و یک پارچه کنید. یک دست بودن تبلیغات برندتان در بسترهای مختلف است که موفقیت و اثرگذاری به همراه می آورد.

مثلا نمی توانید برندی با تصویری جدی باشید و در اینستاگرام تان از روش طنز برای فراوری محتوای تبلیغاتی استفاده کنید. یک دست بودن اهداف بازاریابی و تبلیغات در پلت فرم های مختلف را نباید فراموش کنید. حتما هم در هر تبلیغ اینستاگرامی خود از CTA یا همان کال تواکشن (call to action) استفاده کنید. یعنی در سرانجام هر تبلیغ، مخاطب را به شکل و شیوه ای به تعامل با خود دعوت کنید. مثلا از او بخواهید که در مسابقه تان شرکت کند، به لینکی که گذاشته اید وارد گردد یا کارهایی از این دست.

بیشتر بدانید: برترین سایت کسب عایدی از اینستاگرام

حساب کردن روی تصاویر مجذوب نماینده

یکی از مهم ترین ابعاد ارائه تبلیغات مثبت در اینستاگرام، استفاده از تصاویر و عکس های باکیفیت است. در واقع، اینستاگرام شبکه ای اجتماعی مبتنی بر فراوری محتوای تصویری است. پس باید از این ظرفیتش به برترین شکل ممکن استفاده کنید تا روی مخاطبان خود اثرگذاری زیادی داشته باشید. بنا به محتوایی که برای تبلیغ آماده نموده اید، عکسی حرفه ای و باکیفیت پُست کنید.

مثلا اگر می خواهید محصول تان را نشان بدهید، کیفیت در نشان دادن زوایای مختلف تصویر را در فکر داشته باشید. اصلاحات و ویرایش هایی دقیق روی تصاویر اعمال کنید و کوشش تان را برای جلب نگاه مخاطب به کار بگیرید. یادتان باشد که تصاویر می توانند حرف هزاران هزار کلمه را به سادگی به مخاطب منتقل نمایند.

استفاده از هشتگ ها و کلمات کلیدی

استفاده از هشتگ ها می تواند راهی برای یافتن مخاطبان مختلف باشد. با استفاده از آنهاست که در نتیجه جست وجوی کاربران درباره موضوعات مرتبط با تبلیغات تان ظاهر می شوید و می توانید تعداد بازدیدها از پُست های خود را بالا ببرید. البته دقیق باشید و فقط به بهانه دیده شدن از هر هشتگی استفاده نکنید.

زمانی که شما هشتگی پرمخاطب اما بی ربط به برندتان را در پایین پُست ها می گذارید، خود را در میان گزینه هایی قرار می دهید که از هشتگی مشابه استفاده نموده اند. حال اگر محتواهای دیگر با هشتگی مشابه، به شما بی ربط باشند یا ارزش اندکی داشته باشند، شما هم در میان آنها ظاهر خواهید شد و این برای اعتبارتان بسیار نامناسب است. در هشتگ گذاری از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید، کلماتی که به محتوای فراوریی از جانب شما ارتباط دارند و می توانند معرف و نشان گر برندتان باشند.

بهره بردن از آمارها و ارقام اینستاگرامی

اینستاگرام از آن اپلیکیشن های نابی است که می تواند تحلیل مخاطب را هم برای تان صورت بدهد. یعنی کافی است به بخش تجزیه و تحلیل آن بروید تا دریابید که پرمخاطب ترین پُست ها در چه زمانی منتشر شده اند و بازخوردهای مخاطب نسبت به آنها چطور بوده است. با تحلیل محتوای تبلیغاتی خود است که می توانید مواردی اثرگذار فراوری کنید.

پس همواره نگاه تان به مخاطب باشد و واکنش هایش را به وسیله اینستاگرام و امکانات آن کنترل کنید. باید ببینید که چه محتوایی از نظر مخاطب تان مجذوب نماینده تر است و نبض آنها را در دست هایتان بگیرید. شما می خواهید برای مخاطب، محتوا فراوری کنید و او را به مشتری وفادار خود بدل سازید. پس احتیاج است که از خواسته ها و احتیاجهایش هم آگاه باشید.

اهمیت دادن به داستان گویی در تبلیغات

انسان ها در هر سن و موقعیتی نسبت به داستان ها احساس خوشایندی دارند. برای همین است که یکی از برترین روش های تبلیغات، استفاده از داستان گویی است. یعنی هر آنچه را که می خواهید در محتوای تبلیغاتی تان بگنجانید به وسیله داستان گویی بیان کنید. عکس ها و ویدئوها که عضو لاینفک اینستاگرام هستند، به خوبی از عهده داستان گویی برمی آیند. حال در نظر بگیرید که محتوای فراوریی تان حاوی داستان است، داستان ها هم از نظر احساسی بسیار تاثیرگذارند. همان طور که حدس می زنید، نتیجه فراوری چنین نوعی از محتوای تبلیغاتی می تواند بسیار درخشان و مخاطب پسند باشد.

در آخر

استفاده از اینستاگرام از برترین روش های فراوری تبلیغات اثرگذار بر مخاطب است. اما یادتان باشد که اگر بی گدار به آب بزنید و ندانید که راه و چاه چیست، امکان موفقیت تان هم چندان زیاد نخواهد بود. پس بهتر است، روش های موثر تبلیغات اینستاگرامی و کسب عایدی از اینستاگرام را بیاموزید و با بهره بردن از آنها به رشد و موفقیتی چشم گیری برسید. بسیاری از برندها در راستا استفاده صحیح از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مختلف توانسته اند به رشدی ایدئال برسند. پس چنین چیزی دور از فکر نیست و کمی کوشش، دانش و آگاهی می طلبد. یاری گرفتن از شرکت ها و تیم های خبره ای مانند نشانت در این زمینه هم راه را برای تان زود، تند و سریع آسفالت می نماید. پس روی نشانتی ها حساب کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2140

به "تبلیغات موثر در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات موثر در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید