حل پیچیده ترین معماهای جنایی با یک قطره خون!

به گزارش کالارنا، گروهی از پژوهشگران آمریکایی موفق به طراحی نوعی سیستم هوشمند تشخیص چهره شده اند که می تواند تنها به وسیله یک قطره خون، اقدام به تشخیص چهره کند.

حل پیچیده ترین معماهای جنایی با یک قطره خون!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد شناسایی مجرمین دیگر چندان سخت نیست و تنها با یاری مقدار کمی از DNAقربانیان می توان هویت آنان را کشف کرد. با یاری این تکنولوژی شگفت انگیز می توان تنها با یک قطره خون یک نمودار نسبی از چهره مجرمین ترسیم کرد.

جالب است بدانید این تکنولوژی اخیرا مورد آزمون قرار گرفته و به وسیله آن هویت یک قاتل که دختری 17 ساله و زنی 25 ساله را به قتل رسانده بود نیز تشخیص داده شده است. درواقع نیروهای پلیس با استفاده از یک قطره خون که در محل حادثه یافته بودند، یک تصویر فرضی طراحی کردند، این تصویر به سرعت به نیروهای پلیس یاری کرد تا مجرم را شناسایی نمایند.

طرز کار این فناوری چگونه است؟

فناوری مذکور به این واقعیت مبتنی است که DNA دارای مجموعه ای خاص از دستورالعمل ها برای ویژگی های فیزیکی فرد است. این تکنولوژی فقط احتیاج به یک نمونه کوچک دارد تا بتواند از میان دهها هزار گزینه ژنتیکی گزینه اصلی را شناسایی کند.

این فن آوری به این واقعیت مبتنی است که DNA دارای مجموعه ای خاص از دستورالعمل ها برای ویژگی های فیزیکی فرد است. این یاری می نماید تا پیش بینی آگاهانه از آنچه که کسی می تواند شبیه باشد ایجاد کند.

دکتر الن گریتاک از پژوهشگران ارشد این پروژه می گوید: در بسیاری از موارد ما کوشش می کنیم تا با هر روشی که شده مجرم را شناسایی کنیم اما نمی توانیم. اکنون این تکنولوژی به طور کامل مسیر پژوهشهای ما را متحول نموده است.

در سیستم های پیشین آنالیز DNA صرفا به وسیله آرشیو اطلاعات مجرمان در پایگاه های پلیس امکان پذیر بود اما اکنون این سیستم متحول شده است و می توان هویت و چهره فردی را که حتی یکبار هم دستگیر نشده شناسایی کرد.

البته گریتاک معتقد است این سیستم هنوز 100٪ دقیق نیست، اما به پیشرفت علم و درک ژنوم ها یاری می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 421

به "حل پیچیده ترین معماهای جنایی با یک قطره خون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل پیچیده ترین معماهای جنایی با یک قطره خون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید