تور سریلانکا ارزان: حمل و نقل در سریلانکا

به گزارش کالارنا، در سریلانکا چگونه سفر کنیم؟

سفر به گوشه و کنار این کشور تقریبا آسان و بی دردسر است؛ تنها کمی بی نظمی در همه چیز و همه جا دیده شده و بعضی قسمت ها واقعا شلوغ و پر ازدحام بوده و جاده ها نیز تعریف چندانی ندارد. در بعضی از قطارها هم مردم از در و دیوار قطار آویزان بوده و واقعا در هم فشرده شده اند که تماشا این چشم انداز خیلی خنده دار و عجیب است. با خبرنگاران همراه باشید و از حمل و نقل سریلانکا بیشتر بدانید:

تور سریلانکا ارزان: حمل و نقل در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

نکاتی توک توک (Tuk-tuks) یا اتو ریکشا

این وسیله نقلیه سه چرخه موتوری و مقرون به صرفه قیمت تقریبا در همه جای این کشور در دسترس بوده و شما می توانید با پرداخت 20 دلار برای یک روز کامل آن ها را به همراه راننده اجاره کنید. راننده های توک توک در این کشور به استثنای شهر کلمبو، صادق و درستکار هستند. در کلمبو اما مراقب این راننده ها باشید، زیرا کوشش می نمایند تا از شما کرایه بیشتری مطالبه نموده و باید قبل از طی جهت با آن ها چانه زده و قیمت را تعیین کنید.

حمل و نقل تا فرودگاهی

یک قطار به صورت مرتب از مقصد قلعه کلمبو (Colombo Fort) به فرودگاه و بالعکس حرکت می نماید. این قطار مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه به فرودگاه محسوب شده و حدودا 30 روپیه برای آن باید پرداخت کنید در حالی که طی این جهت با توک توک حدود 2 هزار و 500 روپیه (برابر با 17 دلار) برای شما هزینه خواهد داشت. بلیط جهت شهر کلمبو تا فرودگاه با اتوبوس نیز حدود 110 روپیه بوده و این اتوبوس ها هر نیم ساعت یک بار از ایستگاه های (Central Bus Station) و (Mawatha Bus Station) به سمت فرودگاه حرکت می نمایند.

قطار

مسافرت با قطار در سریلانکا بسیار آهسته و طولانی اما مقرون به صرفه محسوب می گردد. هزینه بلیط برای جهت کلمبو به جافنا (Jaffna) بین 150 تا 445 روپیه (برابربا 1 تا 3 دلار) و از جافنا تا (Anuradhapura) نیز 150 تا 295 روپیه (بین 1 تا 2 دلار) هزینه دارد. از کاندی تا Nuwara Eliya باید مبلغ 85 تا 280 روپیه پرداخت نموده و بلیط قطار کلمبو تا گالی (Galle) نیز بین 150 تا 295 روپیه است.

رزرو بلیط قطار

برترین گزینه برای خرید بلیط قطار در سریلانکا و تماشای منظره ها بسیار زیبای بین راه؛ برترین گزینه رزرو بلیط به وسیله یکی از آژانس های مسافرتی است البته حداکثر تا قبل از 4 روز مانده به سفر نیز می توان به صورت شخصی به ایستگاه قطار رفته و بلیط را رزرو کرد. اگر در روز سفر برای تهیه بلیط اقدام کنید، تنها بلیط درجه دو وجود داشته و شما معنی واقعی نشستن به صورت فشرده را درک خواهید کرد. به گفته اهالی بومی و بسیاری از مراکز معتبر، بلیط فروشی باید از ساعت 7 صبح در ایستگاه ها انجام گردد اما به صورت عملی ، هیچ بلیطی پیش از ساعت 8 فروخته نخواهد شد. در بخش درجه 3 نیز مفهوم پر شدن ظرفیت وجود نداشته و هر چقدر که تصور گردد، مسافر روی هم سوار خواهند شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2242

به "تور سریلانکا ارزان: حمل و نقل در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: حمل و نقل در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید