معبد همه مذاهب کازان

به گزارش کالارنا، مسیحیت اولین دین رسمی این کشور است. دین اسلام نیز یکی از دین هایی است که در این کشور پیروان زیادی دارد. روسیه شهرهای توریستی متعددی دارد و شاید بتوان گفت با برنامه ریزی ها و امکانات تعبیه شده، بخش گردشگری در روسیه تاثیر بسزایی بر اقتصاد این کشور دارد. یکی از شهرهای معروف روسیه کازان است. کازان شهری در جنوب غربی روسیه و در حاشیه رودخانه های ولگا و کازانکا است. این شهر قطب گردشگری، فرهنگی و مذهبی روسیه محسوب می شود.

معبد همه مذاهب کازان

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان و منطقه ای نیمه خودمختار است و بعنوان شهری غنی از جاذبه های تاریخی و گردشگری که شامل موزه ها و اماکن مقدس است، شناخته شده است.

از بناهای برجسته کازان می توان به برج سویوم بایک، کلیسای جامع گنبدی آبی و مسجد رنگارنگ کول شریف اشاره نمود. از بین تمام دیدنی های شهر کازان شاید بتوان گفت معبد تمام ادیان حس عجیب و منحصر بفردی دارد. این معبد برخلاف نام آن جایی برای انجام رسومات مذهبی نیست بلکه بخش های مختلف آن به ادیان مختلف اختصاص داده شده است تا بصورت نمادین نشان دهنده اتحاد مذاهب مختلف باشد.

معماری این معبد نیز تلفیقی از اماکن مقدس ادیان مختلف است. گردشگران و علاقه مندان به سفر به کازان می توانند با خرید بلیط هواپیما خارجی به وسیله تورهای گردشگری به این شهر جذاب و پرهوادار سفر نمایند و برای خود و خانواده شان سفری بی نظیر را رقم بزنند.

چرا باید از معبد همه مذاهب بازدید کنیم

روسیه کشوری پهناور با جاذبه های فراوان توریستی است و گردشگران می توانند با بازدید از یک شهر روسیه مجموعه ای از جاذبه های توریستی را ببینند.

بازدید از معبد همه مذاهب خاطره ای بی نظیر را در ذهن رقم می زند زیرا این معبد به نمادی از اتحاد برای تمام افراد با هر دین و آیینی است.

این معبد از باشکوه ترین نمونه های معماری عصر حاضر است و دیدن آن برای هر گردشگری جذاب است.

کازان بعد از پراگ و کیف یکی از قدیمی ترین کلانشهرهای اروپای شرقی است و سومین شهر توریستی روسیه است، سفر به این کشور و بازدید از کازان که یک شهر اصیل است یکی از اولین انتخاب های گردشگری هر شخص می تواند باشد.

تاریخچه معبد همه مذاهب

معبد تمام ادیان کازان توسط ایلدار خانوف خیرخواه اهل کازان در سال 1992 تأسیس شده است. معبد همه مذاهب در واقع یک معبد کوچک واقعی نیست بلکه مرکزی است که قرار است به عنوان نمادی از وحدت مذهبی معرفی شود. ایلدار خانوف موسس این معبد، هوادار و فعال خدمات توانبخشی بود و این مرکز را با یاری بیمارانی که به وسیله کارش با آنها آشنا شده بود، ساخت. خانوف تا سال 2013 که زنده بود همیشه و مداوم در ساخت این معبد بهمراه همکارانش فعالیت کرد. بعد از مرگ او نیز سایر همکارانش در ساخت این معبد فعال بودند. معبد تمام ادیان کازان هنوز تکمیل نشده است و افزودن ریزه کاری های بنا هنوز ادامه دارد.

معماری معبد همه مذاهب

شهر کازان روسیه از نظر داشتن معماری هایی با سبک اروپایی و بسیار زیبا یکی از شهرهای معروف روسیه است. نمای بیرونی معبد تقریباً شبیه یک گنبد کلیسای ارتدکس است. در واقع این کلیسا شباهت هایی به کنیسه های یهودی و مساجد اسلامی وسایر اماکن مقدس مذهبی دارد. تمام این نشانه ها از معماری بناهای مذهبی برگرفته شده است و نشانگر 16 دین آسمانی مختلف است، که همگی در یک مکان بصورت بسیار زیبایی نشان دهنده اتحاد مردم جهان است. این بنا با معماری زیبا و گنبدها و مناره های رنگین جلوه خاصی به شهر کازان بخشیده است و یکی از جاذبه های کازان محسوب می شود.

راستاهای دسترسی به معبد همه مذاهب

راستا دسترسی به معبد همه مذاهب راه سهل و آسانی است و کافی است از ایستگاه راه آهن برگ ها در کازان به معبد همه مذاهب برسید.

هزینه و زمان پیشنهادی برای بازدید از معبد همه مذاهب

از آنجاییکه کشور روسیه کشوری با زمستان های بسیار سرد است بهتر است زمان سفرتان را به فصل های تابستان و بهار موکول کنید. با این که تمام بخش های معبد همه مذاهب هنوز تکمیل نشده است بخش هایی از آن برای بازدید عموم آزاد است و هزینه ورودی آن حدودا 50 روبل است.

سایر محل های دیدنی نزدیک به معبد همه مذاهب

کاخ کرملین: 9.4 کیلومتر

موزه ملی جمهوری تاتارستان: 9.5 کیلومتر

برج سویوم بایک: 9.8 کیلومتر

مسجد کول شریف: 10 کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد همه مذاهب

هتل آدمیرال: 4.6 کیلومتر

هتل ولگا: 8.6 کیلومتر

هتل رامادا بای ویندام: 9.4 کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد همه مذاهب

رستوران پلمنیا: 9.8 کیلومتر

رستوران باسیلیکو: 9.8 کیلومتر

رستوران اسنوب: 9.9 کیلومتر

رستوران کرملین: 10 کیلومتر

رستوران تویین پیکس: 10 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1488

به "معبد همه مذاهب کازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد همه مذاهب کازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید