خبرنگاران اتاق اصناف: شهروندان از اماکن فاقد کد رهگیری سلامت خرید نکنند

به گزارش کالارنا، قم- خبرنگاران - اتاق اصناف قم با صدور اطلاعیه ای با بیان اینکه شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه سلامت و ارائه تعهد و التزام به اجرای ضوابط سلامت در طرح مقابله با کرونا است، گفت: کلیه صنوف موظف به ثبت نام در سامانه سلامت و اخذ کد رهگیری و نصب آن در معرض دید می باشند بنابراین از شهروندان عزیز تقاضا داریم از واحد های صنفی که کد رهگیری سلامت را دریافت و در محل نصب ننموده اند خرید نداشته باشند.

خبرنگاران اتاق اصناف: شهروندان از اماکن فاقد کد رهگیری سلامت خرید نکنند

اتاق اصناف قم روز دوشنبه در این اطلاعیه آورده است: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و در راستای اجرای گام دوم مبارزه با کووید19 یا طرح فاصله گذاری هوشمند ضمن حمایت از فعالیت اصناف و صنایع با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان، مقرر شد کلیه واحدهای صنفی و صنعتی به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت نمایند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان موظفند به منظور شروع فعالیت خود با رعایت نکته های بهداشتی اعلام شده از صبح جمعه 22 فروردین ماه 99 به مدت 7 روز به سامانه ذکر شده مراجعه و اطلاعات واحد کاری، نوع فعالیت و اطلاعات تماس خود جهت اخذ مجوز شروع فعالیت صنف یا صنعت مربوطه را وارد نموده و کد رهگیری سلامت را دریافت و آن را در معرض دید عموم نصب نمایند.

اطلاعیه ادامه یافته است: عدم ثبت نام در سامانه یاد شده منجر به عدم صدور مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت موجب توقف فعالیت واحد صنفی مربوطه می شود.

در پایان تاکید شده است: با توجه به اینکه شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir و اخذ تعهد التزام به اجرای ضوابط سلامت مقابله با کرونا و اخذ کد رهگیری و نصب ان در معرض دید می باشد بنابراین از شهفرایندان تقاضا داریم تا از واحدهای صنفی که کد رهگیری سلامت دریافت ننموده اند خرید نداشته باشند.

قم دارای بیش از 35 هزار اصناف و 58 اتحادیه صنفی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در تازه ترین اظهارنظر خود، با بیان اینکه مهار کرونا بدون فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست، گفت: فاصله گذاری هوشمند باید باظرافت و دقت خاصی اجرا شود تا زحمات کشیده شده جهت اعمال فرایند کاهش تماس ها، به هدر نرود.

محمدرضا قدیر روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران قم، با اشاره به طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه داد: توجه به این طرح به ویژه در مراکز و اجتماع های عمومی حائز اهمیت است و فروشگاه ها و مجتمع های تجاری و بازارهای مسقف نباید دراین طرح مورد غفلت واقع شوند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت. /

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1230

به "خبرنگاران اتاق اصناف: شهروندان از اماکن فاقد کد رهگیری سلامت خرید نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتاق اصناف: شهروندان از اماکن فاقد کد رهگیری سلامت خرید نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید