خبرنگاران کرمانی ها به وسیله سامانه ثنا در جریان پرونده های قضائی قرار می گیرند

به گزارش کالارنا، کرمان - خبرنگاران - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم این استان به وسیله سامانه ثنا و پیامک در جریان پرونده های قضائی خود قرار می گیرند.

خبرنگاران کرمانی ها به وسیله سامانه ثنا در جریان پرونده های قضائی قرار می گیرند

به گزرش روز دوشنبه خبرنگاران، یدالله موحد اضافه کرد: در شرایط فعلی که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است مردم نگران وقت های رسیدگی خود در محاکم و دادسراها نباشند زیرا قوه قضائیه و دادگستری این استان تمهیدات لازم را در این رابطه اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی به طور متوسط روزانه حدود 28 هزار نفر به واحدهای قضائی استان کرمان مراجعه می نمایند هشدار داد: این حجم مراجعه در شرایط فعلی زنگ خطر جدی است و شهروندان باید در شرایط فعلی مراجعات غیرضروری خود را به دستگاه قضائی کاهش دهند.

موحد اعلام کرد: به منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در واحدهای قضایی و حفظ سلامت کارمندان و مردم و ساماندهی امور محوله در شرایط فعلی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمام واحدهای تابعه در انجام فرآیند خدمات قضایی و اداری تا انتها فروردین ماه 1399 توصیه ها و موارد ابلاغی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا را مورد توجه جدی قرار دهند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: اصحاب پرونده هایی که اوقات دادرسی آنها تا انتها فروردین ماه 99 است می توانند با استفاده از ظرفیت ابلاغ الکترونیک و سامانه های پیغام کوتاه در جریان رسیدگی به پرونده خود قرار گیرند و جز در مواردی که بنا به تشخیص قاضی حضور آنها در جلسه رسیدگی ضرورت دارد، به جای مراجعه حضوری مطالب خویش را به صورت لایحه به مراجع قضایی ارسال نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد: در این ایام اوقات رسیدگی به غیر از مواردی که رسیدگی غیر حضوری امکان دارد و موارد ضروری و فوری در صورت اقتضا تجدید و وقت رسیدگی مجدد معین خواهد شد.

وی بیان نمود: برای رسیدگی به شکایات و دادخواست های جدید که موجب ترددهای مکرر ارباب رجوع و ازدحام مراجعین می گردد به جز در موارد ضروری و فوری وقت رسیدگی برای بعد از فروردین ماه معین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از اعزام هیات ها و انجام ماموریت های غیرضروری در این ایام خودداری خواهد شد گفت: به مقامات قضائی ابلاغ شده در حد امکان از انتقال زندانیان از یک حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر اجتناب گردد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: تا انتها فروردین سال آینده واحدهای قضایی و اداری از تشکیل اجتماعات و برگزاری همایش ها و نشست های قضایی و آموزشی به صورت حضوری خوداری خواهند کرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ادامه داد: تدابیری اندیشیده شده که ضمن رعایت دستورالعمل تکریم مراجعان و احترام به شهروندان و اصحاب پرونده به نحو مقتضی از حضور افراد غیرمرتبط و همراهان اصحاب پرونده در واحدهای اداری و قضائی جلوگیری گردد.

رئیس کل دادگستری کل استان کرمان در انتها گفت: به منظور پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان از هم استانی ها تقاضا داریم از مراجعه به واحدهای قضائی بدون احضار و یا دعوت نامه جدا خودداری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران کرمانی ها به وسیله سامانه ثنا در جریان پرونده های قضائی قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمانی ها به وسیله سامانه ثنا در جریان پرونده های قضائی قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید