خسارت کرونا به اقتصاد دو برابر یک جنگ جهانی خواهد بود

به گزارش کالارنا، تحقیقات موسسه مکنزی گلوبال نشان می دهد که اختلال پیش آمده در فراوری در دنیا می تواند دو برابر یک جنگ دنیای خسارت روی دست اقتصاد دنیای بگذارد.

خسارت کرونا به اقتصاد دو برابر یک جنگ جهانی خواهد بود

به گزارش فارس، تحقیقات موسسه مکنزی گلوبال نشان می دهد کاهش شدید فراوری در سطح دنیا ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا دو برابر یک جنگ تمام عیار دنیای به اقتصاد دنیا خسارت وارد می نماید.

این موسسه طی گزارشی با عنوان خطر، مقاومت و تعادل در چرخه ارزش دنیا ریسک های مختلف مربوط به تعطیلی فعالیت های فراوریی به مدت 100 روز را مورد ارزیابی قرار داده است.

به نظر این گزارش در نتیجه اتفاقات مختلف از حملات سایبری گرفته تا اختلافات تجاری و درگیری نظامی به همراه شیوع ویروس کرونا هستند و از نظر فراوانی، زمان و طبیعت اثرگذاری با یکدیگر تفاوت دارند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد: یک جنگ دنیای فرضی می تواند 19 هزار میلیارد دلار به اقتصاد دنیای خسارت وارد کند و این در حالی است که پیش بینی ها نشان می دهد خسارت وارد شده از محل شیوع ویروس کرونا به اقتصاد دنیای دو برابر جنگ دنیای بوده و حدود 30 هزار میلیارد دلار خواهد بود. این رقم سه برابر خسارتی است که در زمان رکود عظیم اقتصادی که معادل 10 هزار میلیارد دلار بود، به بار آمد و 30 برابر خسارت یک جنگ سایبری تمام عیار است.

کارشناسان موسسه مکنزی بر این باورند که مدل سازی های صورت گرفته بر اساس صورت های اقتصادی 325 شرکت عظیم در 13 صنعت مختلف نشان می دهد اختلال ایجاد شده در چرخه ارزش آن ها می تواند به سادگی 40 درصد سود متوسط 10 ساله آن ها را به باد دهد.

این آنالیز ها همچنین حاکی از آن است که اختلال جدی در فرایند فراوری برای یک دوره 100 روزه می تواند بعضی صنایع را از سود کامل یک ساله محروم کند.

گزارش این موسسه می گوید: چرخه ارزش صنایعی که بیشتر به حضور کارگران وابسته هستند بیش از دیگر صنایع در معرض تهدید واقع شده است. در میان صنایع مختلف بیشترین تاثیر کرونا بر صنعت پوشاک خواهد بود که حداقل 25 میلیون فرصت شغلی در دنیا ایجاد نموده است. صنعت هوافضا، فراوری مبلمان و فرآورده های پتروشیمی از دیگر صنایعی هستند که از محل شیوع کرونا به شدت آسیب دیده و خواهند دید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1426

به "خسارت کرونا به اقتصاد دو برابر یک جنگ جهانی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت کرونا به اقتصاد دو برابر یک جنگ جهانی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید