زیارت حضرت مسیح در ژاپن!

به گزارش کالارنا، کشور ژاپن که در آسیای شرقی قرار گرفته یکی از مهم ترین نقاط گردشگری است که سالانه افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا برای بازدید به خود جذب می نماید. این کشور مجموعه ای از جزیره هاست و ترکیبی از سنت و مدرنیته را در کنار هم به بازدیدکنندگان ارائه می نماید. چشیدن طعم غذاهای فوق العاده، مشاهده معابد و مکان های مذهبی و بازدید از پارک های ملی و باغ های ذن از جمله دیدنی های تور ژاپن هستند. در کنار همه این جاذبه ها یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، مقبره عیسی مسیح در این کشور است. این مقبره در روستای شینگو در شمال ژاپن واقع شده , یکی از نقاط بسیار مجذوب کننده و دیدنی کشور ژاپن است و علاقه مندان خاصی دارد. اگر می خواهید درباره مقبره حضرت مسیح در ژاپن، سفر به این کشور و قیمت تور ژاپن بیشتر بدانید با مقاله امروز همراه شوید.

زیارت حضرت مسیح در ژاپن!

همه چیز درباره مقبره حضرت مسیح در ژاپن

یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، مقبره حضرت مسیح در این کشور می باشد که در روستای دورافتاده شینگو واقع شده است. این روستا به علت اینکه به وسیله کوه ها و دریاچه تووادا احاطه شده نه تنها مکان خاصی برای دیدن مقبره مسیح هست؛ بلکه مکان زیبایی برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی آن می باشد.

روستای شینگو در شمال ژاپن و در گوشه ای دور قرار گرفته است و مزارع برنج پلکانی و باغ های ژاپنی آن بسیار معروف هستند. مقبره حضرت مسیح که در این ناحیه قرار گرفته یک تپه کوچک از زمین بایر است. این مقبره در میان جنگل بامبو ژاپن با نرده های سفید کوتاهی معین شده و بر روی آن یک صلیب سفید قرار گرفته است.

بسیاری معتقدند که بقایای جسد حضرت مسیح در این مقبره واقع شده است؛ هرچند این ادعاها ثابت نشده اند. در خصوص مرگ مسیح و محل دفن او همواره تردیدهایی در میان مردم وجود داشته است؛ اما باور وجود بقایای مسیح در این منطقه به دهه 1930 بازمی گردد. همه چیز از آنجا آغاز شد که در این دهه یک کشیش جوان شینتوئی، اسنادی را کشف کرد که به زبان ژاپنی باستان نوشته شده بودند. بعدها این اسناد را اسناد تاکونوچی (Takenouchi) نامیدند و ادعا کردند که حاوی وصیت نامه زندگی مسیح در ژاپن است. این اسناد بعدها به وسیله دولت مصادره و از آن موقع به بعد، دیگر در هیچ جا دیده نشد.

طبق اسناد تاریخی معروف به اسناد تاکونوچی، مسیح به صلیب کشیده نشده و نمرده؛ بلکه فردی که به صلیب کشیده شده برادر عیسی مسیح بوده است. در واقع مسیح پس از این که جای خود را با برادرش عوض می نماید از سیبری به شمال ژاپن فرار نموده و پس از انتخاب شغل کشاورزی برنج در این منطقه ازدواج نموده است. او در 106 سالگی در این روستا فوت نموده و بسیاری معتقدند افرادی که در این روستا زندگی می نموده اند از نوادگان حضرت مسیح هستند. این افسانه بر روی سنگی در این منطقه حک شده است تا بازدیدنمایندگان آن را ببینند.

تاریخچه حضور مسیح در ژاپن

بر اساس مستندات تاکونوچی هنگامی که عیسی مسیح 21ساله بود، به ژاپن آمد و به مدت 12 سال علم الهیات را در این کشور دنبال کرد. او در 33 سالگی به یهودیه بازگشت و به مأموریت خود برای موعظه مردم مشغول شد. در آن موقع، مردم یهودیه موعظه مسیح را نمی پذیرفتند و در نهایت او را دستگیر نموده و سعی کردند مصلوبش نمایند. برادر کوچک تر مسیح ایسوکیری (Isukiri) به شکل اتفاقی جای او را گرفت و به جایش مصلوب شد. مسیح که از مصلوب شدن در امان ماند، سفر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و دوباره به ژاپن بازگشت. او درست در روستایی که اکنون به نام هرای (Herai) نامیده می گردد ساکن شد و در سن 106 سالگی درگذشت. در این زمین مقدس یک گور در سمت راست برای بزرگداشت مسیح و یک قبر در سمت چپ برای بزرگداشت ایسوکیری اختصاص داده شده است. توضیح فوق در وصیت نامه ای که ادعا می گردد به وسیله عیسی مسیح نوشته شده ارائه شده است.

حدس ها در خصوص دوران گمشده سال های اولیه زندگی مسیح

آنچه مسیحیان درباره حضرت مسیح نقل می نمایند اندکی فرق دارد. آنها باور دارند دو هزار سال پیش مسیح به وسیله مریم باکره در بیت اللحم به دنیا آمد، در شهر ناصره رشد یافت و سپس در تپه جلجتا خارج از دیواره های اورشلیم به صلیب کشیده شد. خداوند پس از به خاک سپردن مسیح و 3 روز پس از مصلوب کردنش او را دوباره زنده کرد. برخلاف این باور مسیحیان، مقبره ژاپنی داستان دیگری را می گوید. در دهه 1930 کشیش اهل شینتو اسناد تاکنوچی نام برده را پیدا کرد. او معتقد بود این اسناد قدمتی هزار ساله دارند و به وسیله خود مسیح نوشته شده اند؛ هرچند این اسناد در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شدند. ترجمه انگلیسی و ژاپنی این نسخه های خطی مرموز موجود هستند؛ اما محققان به صورت کلی این نظریه را رد نموده اند و اسناد را جعلی می دانند.

با وجود ردشدن این نظریه باید در نظر داشت شباهت هایی به وسیله زبان شناسان بین زبان ژاپنی و عبری یافته شده است که کمی تردید ایجاد می نماید؛ به طور مثال نام این روستا پیش ازاین هرای(Herai) بوده است که بسیاری معتقدند از کلمه Hebrai به معنی عبری گرفته شده است. بسیاری از رسوم این روستا نیز ژاپنی نیستند و اثراتی از تأثیر مسیح را نشان می دهند. مردم این روستا نوزادان خود را در سبدهای بافته نگهداری می نمایند و روی پیشانی آنها را صلیب می کشند؛ درصورتی که نماد صلیب در مذهب شینتو و بودا وجود ندارد و بدون معنا است. اینکه چرا نماد صلیب به این روستا رسیده است چندان معین نیست!

درهرصورت در شینگو مقبره مسیح و برادرش برای بازدید زائران همواره در دسترس است. در مقابل این مقبره ها مردم روستا سبدی را قرار داده اند که زائران مقبره حضرت مسیح برای سپاسگزاری از برآورده شدن حاجاتشان در آن سکه می ریزند.

برخلاف این داستان بسیاری عقیده دارند مقبره ها در واقع جسد مبلغان مذهبی قرن 16 را در خود دارند. فرزند ارشد خانواده شینگن نیز چندان به روایت وجود جسد مسیح در این منطقه باور ندارد؛ هرچند این مسئله را بااحتیاط بیان می نماید.

فستیوال شینگو

هر سال در ماه ژوئن فستیوالی در روستای شینگو برگزار می گردد. در این مراسم بسیاری از مردم منطقه به انجام پایکوبی های محلی در اطراف قبرها و آوازخواندن به زبانی غریب که بسیاری معتقدند ریشه های عبری باستانی دارد می پردازند. زائران یا بازدیدنمایندگان تور ژاپن اگر در این ماه به روستای شینگو سر بزنند می توانند با بخشی از سنت های مردم این منطقه که در ارتباط با مقبره حضرت مسیح در ژاپن است آشنا شوند.

تور ژاپن با خبرنگاران

جاذبه های گردشگری ژاپن بسیارند و شما زمانی طولانی برای بازدید از این کشور تاریخی احتیاج خواهید داشت. شما در هنگام بازدید از ژاپن می توانید ترکیبی از سنت و تکنولوژی مدرن را در کنار یکدیگر در یک کشور با قدمت و کهن مشاهده کنید. ژاپن کشور شکوفه های گیلاس یا سرزمین آفتاب، دیدنی های بسیاری به شما عرضه می نماید. دیدن و راه رفتن در میان جنگل سبز بامبو، دیدن کوه فیجی از عرشه کشتی، پوشیدن لباس های کیمونو و... همگی می توانند سفری مجذوب کننده و بسیار دیدنی را برای شما رقم بزنند.

مقبره حضرت مسیح در ژاپن نیز یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است که می تواند دیدن آن برای بسیاری از افراد جالب توجه باشد. اگر قصد دارید در برترین فصل سفر به ژاپن آنجا باشید و می خواهید از قیمت تور ژاپن آگاه شوید آژانس خبرنگاران می تواند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

منبع: دالاهو
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2531

به "زیارت حضرت مسیح در ژاپن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیارت حضرت مسیح در ژاپن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید