زیستن همراه با آگاهی

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، هر آنچه درباره تولتک ها و امپراطوری آن ها می دانیم، از طریق افسانه هایی است که پس از انحلال این امپراطوری به وجود آمد، چراکه ازتک ها که پس از فروپاشی تولتک ها، سرزمین های آن ها را اشغال کردند و هیچ اثر و شاهد تاریخی از آنان باقی نگذاشتند. بر طبق افسانه هایی که در مورد تولتک ها گفته می شود، امپراطوری تولتک در سال 968 میلادی و در ناحیه مکزیک مرکزی شکل گرفت. پایتخت آن ها شهری بود بنام تولا و براساس همین نام آن ها خود را تولتک نامیدند.

زیستن همراه با آگاهی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

کتاب زندگی سرشار از آگاهی به بیان مراقبه های روزانه طریقت تولتک از طریق قلم یکی از نوادگان این قوم به نام دون میگوئل روئیز می پردازد. براساس آنچه در پیشگفتار این کتاب آمده: یکی از مهمترین جاذبه های علم تولتک این است که این دانش و علوم با هیچ مذهب و دینی سرستیز ندارد. در واقع هدف این طریقت مانند علم روانشناسی، رهایی از رنج ها و هدایت واقعی انسان است.

اما دون میگوئل روئیز، نویسنده این کتاب کیست؟ او در خانواده ای شفاگر به جهان آمد. خانواده اش انتظار داشتند که میگوئل میراث کهن آن ها را بپذیرد، به آموزش و بسط آن ها بپرازد و به عنوان یک ناوال، دانش رمزآلود تولتک ها را به پیش بَرد. اما میگوئل روئیز تحت تأثیر زندگی مدرن، مصمم بر ادامه تحصیل در رشته پزشکی شد. او تحصیلات پزشکی را به خاتمه رسانید و در جراحی تخصص گرفت. تجربه نزدیک به مرگ که در یک تصادف، در اواخر دهه 1970 رخ داد، برای او زنگ بیداری شد و زندگی اش را متحول کرد. نجات یافتن میگوئل از این حادثه، به او این فرصت را داد که تمرینات شدید و مشتاقانه ای را در باب نفس آغاز کند.

میگوئل روئیز

میگوئل، مجموعه خاصی از ابزارهای علمی (چهار میثاق) را به وجود آورده بود که فرد با کاربست آن ها می توانست به تغییر باورها و میثاق هایش نائل شود. میثاق های ابداعی او مبتنی بر حس مشترک (عقل سلیم) هستند و چنان شفاف و ساده اند که همه انسان ها توانایی درک و فهم آن را دارند. میگوئل معتقد است، پیام او ساده، عملی و در هنگام انجام و اجرا، زندگی را متحول خواهد کرد. او تا سال 2018 میلادی، 10 کتاب درباره حقیقت و خرد انسان نوشته است. مشهورترین کتاب های او چهار میثاق، استادی در عشق و میثاق پنجم هستند.

میگوئل روئیز در مقدمه زندگی سرشار از آگاهی، درباره هدف مدیتیشن های روزانه این کتاب، می نویسد: وقتی با آگاهی زندگی می کنیم، متوجه می شویم که حق انتخاب داریم و بله ها و نه هایمان را تحت کنترل داریم. دیگر زندگی در مورد این که خودمان را براساس تصمیمی صحیح می پذیریم، نخواهد بود و برعکس، خودمان را با عشق بی قید و شرط پذیرفته ایم و تصمیماتمان به وضوح براساس آنچه که می خواهیم با بله و خیر خود آشکار کنیم، خواهد بود. در آن لحظه، الگو شکسته شده است و اگر به قضاوت جواب نه بدهیم، پس جهت نیتمان را تغییر داده ایم... آنچه مهم است انتخاب شما است. آیا زیستن با آگاهی را برمی گزینید؟ زیستن با آگاهی نیاز به تمرین و ممارست دارد و به همین دلیل است که در سنت تولتک، خود را مبارز می نامیم. تنها راه برای رسیدن به این چنین دانشی، تمرین مدام و پیوسته است. همین نکته، هدف مدیتیشن های روزانه این کتاب است تا به شما کمک کند خرد را به کار ببرید و این تحول را تجربه کنید.

ذهن انسان، کارخانه تولید فکر است

ذهن انسان، ابزاری بسیار قدرتمند است، کارخانه تولید فکر است و در طول قرن ها، به ما قابلیت خلق ساختارهای خارق العاده و گسترش تکنولوژی های فوق العاده داده است. ولی بدون آگاهی، ذهنمان می تواند بیش از آنچه که لازم است، قدرت را در دست بگیرد و بر دقت ما مسلط شود. اگر به ذهنمان اجازه دهیم دائما برای ما سخنرانی می کند و در مورد هرآنچه که انجام می دهیم، می بینیم، می گوییم، لمس می کنیم، استنشاق می کنیم، می چشیم و می شنویم، اظهارنظر می کند. ذهن ما، به جای لذت بردن از تجربه ها، سعی در توضیح، مقایسه و قضاوت دارد. به جای تجربه آنچه که هست، داستانی می سازد تا آن را با باورهایمان تطابق دهد.

نخستین چاپ کتاب زندگی سرشار از آگاهی با ترجمه سولماز نورزاده در 117 صفحه به بهای 62 هزار تومان از سوی انتشارات فرزان راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1673

به "زیستن همراه با آگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیستن همراه با آگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید