ساده ترین راه چاره ها برای مقابله با اضطراب پاییزی

به گزارش کالارنا، اضطراب پاییزی یکی از مسائل فصلی است که می توان آن را از طریق بعضی راه حل های ساده درمان کرد.

ساده ترین راه چاره ها برای مقابله با اضطراب پاییزی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از لیندا کلافی، تابستان فصلی است که بسیاری از مردم در آن استراحت بیشتری داشته و از آرامش آن لذت می برند. با این حال، همزمان با سرانجام یافتن این فصل، بعضی از مردم شاهد بروز اضطراب و نگران در خود هستند.

بعضی تصور می نمایند این اضطراب ناشی از کوتاه شدن طول روز است این در حالی است که ریشه این اضطراب به علت مجموعه وقایع و رویداد هایی است که برای فرد رخ می دهد. اضطراب پاییزی یک بیماری فصلی است که به طور معمول افراد را در اواخر ماه اوت (شهریور) تا اواسط سپتامبر (مهر ماه) به مدت چند هفته درگیر خود می نماید.

براساس شرایط آب و هوایی که فرد در آن واقع شده است، این اضطراب فصلی می تواند به صورت متفاوتی افراد را درگیر کند. علائم اضطراب پاییزی می تواند به اشکال مختلف مانند تنگی نفس، به فکر فرو رفتن، اضطراب، اختلالات خواب، نگرانی، مسائل گوارشی، و تنش عضلانی خود را نشان دهد.

دلایل متعددی برای بروز اضطراب پاییزی وجود دارد که مهمترین آن ها شامل موارد ذیل می گردد:

1- پاییز فصل تغییرات است در طول تابستان سبک زندگی افراد ثابت و تعیین است، اما با آغاز پاییز تغییرات آغاز می گردد از بازگشایی مدارس تا تغییر ساعات کاری و کوتاه شدن طول روز همگی بر فرد تاثیر مستقیم می گذارد با سرد شدن هوا فعالیت های خارج از خانه کاهش می یابد و فرد بیشتر در محیط بسته قرار خواهد داشت.

2- وفق پذیری با تغییرات انرژی بر است همیشه وفق کردن خود با شرایط تازه می تواند یک چالش جدی برای بعضی افراد باشد که همین موضوع بر اضطراب آن ها می افزاید.

3- بعضی افراد در این فصل ممکن است به تب پاییزی مبتلا شوند تب پاییزی یک اختلال روانی است که فرد طی آن بیشتر از حد توانش خود را درگیر مسائل مختلف می نماید. برای مثال، ممکن است فرد بخواهد خواندن ده ها جلد کتاب و رمان را آغاز کند و یا به طور همزمان در چند سازمان غیرانتفاعی داوطلب گردد. این موضوع می تواند بر شدت اضطراب فرد بیافزاید.

متخصصان راه چاره های ساده ای برای مقابله با اضطراب پاییزی ارائه می نمایند. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- فکر خود را با فعالیت کمتر استرس زا مشغول کنید.

2- همیشه به یاد داشته باشید که شما یک فرد با قدرت بی نهایت نیستند پس در انتخاب کار ها دقت نموده و اقدامات ساده را انجام دهید.

3- از انجام همزمان چند کار سخت خودداری کنید.

4- تنفس عمیق و آرام را به صورت منظم تمرین کنید.

5- به سلامت خود توجه کنید. برای مثال بروز آلرژی می تواند باعث تغییر احساسات و بروز اضطراب گردد.

6- مصرف ویتامین D و منیزیم را برای تقویت سیستم ایمنی بدن نباید فراموش کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2143

به "ساده ترین راه چاره ها برای مقابله با اضطراب پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه چاره ها برای مقابله با اضطراب پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید