آشنایی با سیستم جدید مهاجرت مالی کبک

به گزارش کالارنا، کبک، سیستمی برای پذیرش درخواست های مهاجرت مالی مشابه با سیستم اکسپرس اینتری فدرال را معرفی نمود.

آشنایی با سیستم جدید مهاجرت مالی کبک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دولت کبک، صبح امروز از طرح های خود برای سیستم جدید ابراز تمایل به مهاجرت (Expression of interest) که مشابه با سیستم اکسپرس اینتری فدرال مدلسازی شده بود، پرده گشایی نمود.

اکسپرس اینتری کبک

سیستم جدید اظهار علاقمندی (EOI) برای مهاجرت، پروفایل های متقاضیان برنامه نیروهای متخصص کبک (QSWP) را مدیریت خواهد کرد. وزارت مهاجرت کبک (MIDI) بعد از معرفی سیستم مدیریت مهاجرت مالی دولت فدرال کانادا در سال 2015، صراحتا اعلام کرد که میخواهد نسخه جدیدی از اکسپرس اینتری مختص به این استان را ایجاد نماید. سیستم مهاجرت کبک منحصر به فرد است و استان خودمختاری زیادی در ایجاد برنامه های خود دارد.

سیستم EOI جدید، جایگزین روال رایج برنامه QSWP که از اصل آنالیز پرونده ها بر اساس زمان دریافت پرونده پیروی می نماید، و همچنین جایگزین پورتال پذیرش آنلاین Mon Project Quebec ، خواهد شد. این پورتال تا زمانی جایگزینی کامل سیستم جدید EOI، همچنان درخواست های داوطلبین cap-exempt QSWP که دارای یک Job offer هستند و درخواست ساکنان موقت را کبک پذیرش خواهد کرد.

شباهت به سیستم اکسپرس اینتری فدرال

همانند سیستم اکسپرس اینتری، داوطلبین علاقمندی که واجد شرایط برنامه نیروی متخصص کبک هستند، به عنوان اولین قدم باید تمایل خود به مهاجرت را سابمیت کنند. همچنین همانند سیستم اکسپرس اینتری فدرال، پروفایل های سیستم EOI نیز به مدت 12 ماه اعتبار خواهد داشت.

پیش بینی می گردد بعد از ورود به بانک اطلاعاتی EOI کبک، داوطلب بر اساس یک سیستم رتبه دهی، سیستمی مشابه با سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری (CRS)، که موقعیت او در بانک اطلاعاتی را معین می نماید، امتیاز دیگری دریافت نماید.

در سیستم اکسپرس اینتری فدرال، امتیاز رتبه بندی یک داوطلب به وسیله امتیازات اعطا شده به فاکتورهایی همانند اشتغال، تحصیلات، مهارت های زبان، سن و همچنین سایر فاکتورها معین می گردد. این انتظار وجود دارد که کبک نیز از سیستم امتیازدهی مشابه با سیستم امتیازدهی فدرال استفاده نماید.

داوطلبین در طول دوره های دعوت که در آن تعداد مشخصی از داوطلبینی که دارای حداقل حدنصاب معین شده امتیاز هستند، از بانک اطلاعاتی EOI، انتخاب شده و به منظور دریافت گواهینامه انتخاب استانی کبک (CSQ)، دعوت به اپلای خواهند شد. افرادی که دعوت نامه برایشان صادر گردد، 90 روز زمان برای ارائه یک درخواست کامل برای CSQ دارند. متقاضیانی که پیروز به دریافت CSQ از استان کبک شوند، می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا نیز اپلای کنند. جزئیات بیشتر از این سیستم از جمله سیستم رتبه دهی و تاریخ دقیق راه اندازی این سیستم در آینده ای نزدیک اعلان خواهد شد.

طبق اظهارات یکی از وکلای زبردست کانادا: هیجان انگیز است که می بینم کبک در نهایت گامی به سوی اصلاح سیستم پذیرش نیروهای متخصص خود برداشته است… دیدن نحوه تخصیص دقیق امتیازات رتبه بندی در سیستم جدید و اینکه کبک چگونه داوطلبین را از بانک EOI خود انتخاب می نماید، جالب توجه خواهد بود.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1260

به "آشنایی با سیستم جدید مهاجرت مالی کبک" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با سیستم جدید مهاجرت مالی کبک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سیستم جدید مهاجرت مالی کبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید