شنا به همراه فیل ها و کوسه ها

به گزارش کالارنا، ترکیب دو حرفه عکاسی و غواصی در زیر آب به ما این امکان را داده تا از شگفتی های زیر آب هم آگاه شویم. می توانیم به عمیق ترین قسمت های دریاها و اقیانوس ها برویم و تجربیات خود را ثبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

شنا به همراه فیل ها و کوسه ها

نوشته پاول کارلی از مجله خبری BBC

علی بن تالیس (Ali Bin Thalith) در سواحل شنی دبی بزرگ شد، جایی که پدر و پدربزرگش برای پیدا کردن مروارید غواصی می کردند. دوران کودکی او هم بیشتر با شنا کردن و تماشای فیلم های Jacques Cousteau گذشت، سپس او در زمینه عکاسی فعالیت کرد و به متخصص در عکاسی زیر آب تبدیل شد.

به گفته او:

شنا کردن با فیل در جزایر آندامان در اقیانوس هند برای یک لحظه وحشتناک بود، اما بی تردید یکی از بهترین تجربه های من بود.

او اولین دوربین خود را در سن 18 سالگی گرفت، اما فکر نمی کرد ترکیب غواصی و عکاسی با هم برای 10 سال آینده به شغل او تبدیل گردد. در ابتدا برادر او پیشنهاد می داد تا از ماسه ها و آهوهای اطراف جزیره جایی که برادرش کار می کرد، عکس بگیرد.

علی می گوید:

من صبر کردم و صبر کردم، خیلی زود توانستم از 20 تا 30 آهو که از وسط جزیره می گذشتند، عکس بگیرم و عکاسی از این منظره بسیار سخت بود. آن ها شناگران بسیار ماهری هستند.

علی در حال حاضر مشغول انتشار مجموعه ای از بهترین عکس هایش است. او می گوید:

یکی از بهترین مکان ها برای شنا و شیرجه، Sipadan در مالزی است. وقتی من در دریا شیرجه زدم به طور ناگهانی یک مارمولک ظاهر شد. مارمولک را به همراه تجهیزات به جزیره بردیم. در عکس زیر این مارمولک خسته را می توانید ببینید.

کوسه ها

در باهاما رفتار کوسه ها به گونه ای است که نشان می دهد آن ها صاحب آن مکان اند.

ماهی boxfish با استفاده از دهان خود جت های کوچک آب را فراوری می نماید تا به بستر شنی دریا برسد، این ماهی ها جزو بی مهرگان کوچک اند، هم چنین نسبت به ماهی های دیگر مرگ بار به حساب می آیند. این ماهی هنگامی که احساس ترس کند، ماده ای سمی از غدد مخاطی خود آزاد می نماید.

عکس پایین از boxfish در اندونزی گرفته شده جایی که اسب های دریایی کوتوله و راه راه زندگی می نمایند.

علی می گوید:

بعضی موجودات مانند هشت پای نارگیلی را می توان در فیلیپین پیدا کرد. فعالیت این موجودات هنگام شب بیشتر است.

یک جفت dragonet در زمان غروب آفتاب در Sulawesi در اندونزی، عکس بعدی هم صخره های مرجانی است.

ماهی تن Bluefin وزنی حدود 400 کیلوگرم دارد و می تواند تا 70 کیلومتر در ساعت شنا کند. ماهیگیری که با ما بود، برای این که تن صید کند ساردین را به عنوان طعمه قرار داد و این کار ماهی تن را بسیار پر تحرک کرد.

ماهی های Bigeye trevally در آب های گرمسیر یافت می شوند. علی این عکس را در جزیره Sipadan در مالزی گرفته است.

ماهی bigfin در فیلیپین در تعقیب پلانکتون ها بود و بدنش کاملا روشن شده بود، و این یک فرصت عالی برای عکاسی علی بود.

دلقک ماهی های صورتی نگهبان شقایق های دریایی خود هستند که در آب های اندونزی زیست می نمایند. روی پوست آن ها لایه ای مخاطی وجود دارد که برای محافظت آن ها از شاخک های شقایق های دریایی که ممکن است آن ها را بسوزانند، استفاده می نمایند.

تمساح ها در مالزی در بستر دریا می خوابند و به خوبی برای شکار استتار می نمایند.

موجود دیگری که در استتار مهارت دارد میگوی زنبق شکل است که در سمت چپ عکس زیر دیده می گردد.

علی می گوید:

هنگامی که به این موجودات نزدیک می شوید، باید برای آن ها سیگنال هایی بفرستید که بفهمند شما برایشان خطر محسوب نمی شوید. آرامش خود را حفظ کنید، حرکات ناگهانی انجام ندهید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا بتوانید عکس بگیرید، در این صورت آن ها احساس امنیت می نمایند.

عکس ماهی لوله ای (pipefish) در سبو در فیلیپین گرفته شده است. ماهی در حال فرود آمدن روی مرجان مغزی بود که عکس گرفته شد. این ماهی بسیار دوست داشتنی است.

علی در غرب پاپوا در اندونزی، وارد غاری شد که غواصان از شنا در آن غار اجتناب می کردند. علی می گوید:

می خواستم از غار خارج شوم که ناگهان هشت پایی جلوی من شنا کرد، او زمانی که من وارد غار شدم در پس زمینه غار آغاز به فعالیت نموده بود.

عکس این میگوی نشسته، روی یک شقایق دریایی در فیلیپین گرفته شده است. این میگو در حرکات خود شکم خود را به عقب و جلو حرکت می دهد که مانند ریتم پایکوبی است.

منبع:bbc

منبع: کجارو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 822

به "شنا به همراه فیل ها و کوسه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنا به همراه فیل ها و کوسه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید