طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط مجلسی و رستورانی ، دستور کامل

به گزارش کالارنا، زرشک پلو را می توانید به سلیقه خود و خانواده تان به روش مختلف و با کم و زیاد کردن مواد داخلش، با طعم متفاوت درست کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی را مرور نموده بودیم اما اینجا می خواهیم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط مجلسی را مرور کنیم. احتمالا وقتی کلمه مخلوط را می شنوید یا فکر می کنید ترکیبات بیشتری در این غذا به مرغ اضافه شده یا متصور می شوید که مرغ همراه برنج قاطی می گردد و ما اینجا می خواهیم طرز تهیه زرشک پلو با مرغی که مخلوط برنج می گردد را آنالیز کنیم.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط مجلسی و رستورانی ، دستور کامل

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط

  • برنج 2 لیوان
  • سینه مرغ 2 عدد
  • زرشک 1 لیوان
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 3 حبه
  • هویج 2 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • زعفران دم نموده به اندازه لازم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط

1. پخت مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط این است که مرغ را بپزیم. برای این کار مرغ را در قابلمه مد نظرتان بگذارید و بعد پیاز حلقه حلقه شده، سیر پوست گرفته، فلفل دلمه ای رشته رشته شده را به همراه هویج حلقه شده اضافه کنید و در نهایت اندازهی نمک، فلفل و زردچوبه را به همراه 2 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید بپزد.

2. ریش ریش کردن مرغ و تفت آن در زرشک

بعد از 35-45 دقیقه که مرغ پخت، آن را از ظرف خارج کنید و با چنگال به صورت ریش ریش در بیاورید. بعد زرشک شسته و خشک شده را در ماهیتابه مناسب که کره ریخته اید، بریزید و خوب تفت دهید بعد اندازهی شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید در نهایت مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. بعد زعفران دم نموده را اضافه کنید و بگذارید قشنگ به خورد مرغ و زرشک برود. اگر دوست دارید می توانید اندازهی گلاب هم به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

3. آبکش کردن برنج و پخت زرشک پلو مخلوط

آخرین مرحله از طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط این است که برنج را آبکش کنید. برای تهیه برنج آبکش کافی است در یک قابلمه به مقدار دو سوم آب بریزید تا با دو قاشق نمک بجوشد. به محض به جوش آمدن آب، برنج که قبلا خیسانده بودید را اضافه کنید و بگذارید چندین قل بزند تا حدی که کمی نرم گردد اما نه به مقداری که با گرفتنش در میان انگشتان له گردد. بعد آن را آبکش کنید.

حالا در یک قابلمه مناسب ته دیگ مدنظرتان که می تواند نان یا سیب زمینی باشد را بچینید بعد یک لایه برنج از آن بریزید و در نهایت یک لایه از مخلوط مرغ بگذارید. این کار را تا مرحله ای که برنج و مخلوط مرغ تمام گردد ادامه دهید در نهایت در قابلمه را با دم کنی ببندید و بگذارید حدود 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه زرشک پلو

پخت زرشک پلو یک هنر است کافی است بتوانید مرغ را خوب و خوش طعم کنید تا در نهایت یک زرشک پلوی خوشمزه داشته باشید. اما نکات خوب و خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ مخلوط را هم باید بدانید.

سس مرغ برای خوشمزه تر کردن زرشک پلو

تهیه سس مرغ و استفاده آن در کنار زرشک پلو به خوشمزه تر شدن و البته راحت خوردن این غذا می نماید. طرز تهیه سس مرغ مجلسی را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

اهمیت ادویه مناسب برای تهیه زرشک پلو

زرشک پلو هم مثل هر غذای ایرانی با ادویه کامل می گردد. ادویه های مناسب زرشک پلو معمولا شامل زعفران است اما ادویه ترکیبی مناسب عدس پلو هم بسیار مناسب استفاده است.

تزیین زرشک پلو با مرغ

پخت زرشک پلو به تنهایی هنر است اما تزیین آن مهمتر است و به عبارتی تکمیل کننده هنر پخت آن است. برای تزیین می توانید از زرشک و خلال پسته هم بهره ببرید. اما جزییات و روش هایی تزیین زرشک پلو را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2557

به "طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط مجلسی و رستورانی ، دستور کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط مجلسی و رستورانی ، دستور کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید