علایم و نشانه های حمله قلبی خفیف

به گزارش کالارنا، نشانه های حمله قلبی در هر بیمار نسبت به بیمار دیگر فرق دارد، و کسی گه قبلا دچار حمله قلبی شده، ممکن است در حملات بعدی علایم دیگری را تجربه کند. از این رو، همواره دانستن علایم اولیه حمله قلبی برای شناسایی و درمان

علایم و نشانه های حمله قلبی خفیف

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

نشانه های حمله قلبی در هر بیمار نسبت به بیمار دیگر فرق دارد، و کسی گه قبلا دچار حمله قلبی شده، ممکن است در حملات بعدی علایم دیگری را تجربه کند. از این رو، همیشه دانستن علایم اولیه حمله قلبی برای شناسایی و درمان سریع بهتر است.

معین شده است که حدود 1.1 میلیون نفر در آمریکا از حمله قلبی رنج می برند، که از این بین، 460000 مورد خطرناک است. اگرچه، بیشتر مرگ ها به دلیل انقباض بطن قلب است که قبل از ورود قربانی به اورژانس اتفاق می افتد.

رایج ترین دلیل برای حمله قلبی خفیف انسداد جزئی در عروق و یا تجمع پلاک و چربی اضافی در داخل عروق کرونر است. این تجمع پلاک در دیواره عروق باعث شکل گیری لخته خون می شود. این لخته خون باعث بسته شدن بخشی، یا کل جریان خون و اکسیژن به قلب می شود، که برخی اوقات، به عضلات قلب صدمه می زند و باعث حمله قلبی خفیف می شود. (آنژین ناپایدار)

علایم و نشانه ها

اگرچه درد قفسه سینه به نام شایع ترین علامت حمله قلبی محسوب می شود، اما تنها با این علامت شروع نمی شود. مطالعات نشان داده است که تقریبا یک سوم بیماران هرگز درد قفسه سینه را تجربه نمی کنند. از سوی دیگر، در برخی موارد هیچ نشانه ای بروز نمی کند.

در اینجا علایم رایج برای مراقبت عبارتند از:

تهوع و اضطراب شدید

ناراحتی قفسه سینه اعم از احساس سفتی در سینه یا احساس فشرده شدن در مرکز قفسه سینه که ممکن است به مدت چند دقیقه یا ادامه دار باشد.

ضعف و از دست دادن ناگهانی هوشکمک

فقدان تفکر یا رفتار روشن و منظم

بدن درد، مخصوصا درد در ناحیه بالا تنه

تاری دید در یک چشم

تنگی تنفس

اختلال در صحبت و ادراک

تعریق سرد، احساس ضعف یا دچار حس ترس و عذاب شدن

از دست دادن ناگهانی تعادل هنگام راه رفتن

زنان ممکن است علایم دیگری هم تجربه کنند، مثل:

درد در گردن، معده، شانه، فک، دندان ها و پشت شانه ها و یا شکم

سرفه و استفراغ

سوزش معده و رنگ پریدگی پوست

سوء حاضمه

اختلال خواب

خستگی غیرطبیعی و فرسودگی

علل

برخی از دلایل برای آنژین ناپایدار به شرح زیر است:

رژیم غذایی غیرمغزی

سیگار کشیدن

پایین بودن سطح اکسیژن در خون

تپش بیش از حد قلب

ترشح بیش از حد هورمون تیروئید

فشار خون پایین

تنش غیرضروری یا اضطراب

کم خونی

بی تحرکی

عامل سن

تشخیص

یک حمله قلبی خفیف را می توان از آنژین پایدار و با تجزیه و تحلیل الگوی تولید شده در طی سنجش ECG (ثبت ضربان قلب با استفاده از برق) معین کرد.

اگر نمودار ECG شامل یک ST-segment در ارتفاع باشد در این صورت بیمار با حمله قلبی معمولی تشخیص داده می شود، و اگر در نمودار ST-segment در ارتفاع وجود نداشته باشد در این صورت بیمار با حمله قلبی خفیف تشخیص داده می شود.

یکی دیگر از راه های تشخیص حمله خفیف به وسیله آزمایش ساده خون است. اگر آزمایش حضور دو پروتئین تروپونین و کراتین کیناز MB (CK-MB) را نشان دهد در این صورت بیمار از حمله قلب خفیف رنج می برد.

برخی دیگر از آزمایش های غیرتهاجمی دیگر شامل، اکوکاردیوگرام، سونوگرافی از قلب، تصویربرداری هسته ای، آنژیوگرافی، یا اشعه ایکس عروق کرونر است.

درمان

تعداد مختلفی از داروها وجود دارند که برای درمان حمله قلبی خفیف تجویز می شوند. رایج ترین دارویی که تجویز می شود نیتروگلیسیرین است که باعث پهن و باز شدن عروق خونی می شود و همچنین به خون و اکسیژن کمک می کند تا راحت تر به قلب برسند.

برخی از داروهای ضد ایسکمی دیگر مانند مسدود کننده های بتا یا مسدود کننده کانال کلسیم که باعث کاهش درد قفسه سینه می شوند تجویز می شوند.

همچنین ممکن است به بیمار گفته شود که یک بار در روز آسپرین مصرف کند چون التهاب را به حداقل میرساند و مانع از توسعه لخته خون می شود. همراه با این پزشک ممکن است پلاویکس که رقیق کننده خون است را تجویز کند.

به یاد داشته باشید:

برای جلوگیری از حملات قلبی شخص باید به طور منظم ورزش کند و یک رژیم غذایی غنی از میوه جات، غلات کامل، غذاهایی با فیبر بالا و سبزیجات را دنبال کند تا بین کلسترول و سطح فشار خون تعادل ایجاد کند.

علایم ذکر شده در بالا در یک بیمار تشخیص داده شده و نادیده گرفتن آن ها می تواند تهدید کننده زندگی باشد. از این رو، همیشه با اورژانس تماس بگیرید تا آن ها قبل از رسیاندن به بیمارستان انواع مختلف درمان و دارو را شروع کنند.

دانستن و اذعان به علائم حمله خفیف قلبی می تواند یک فرد را از خطر ابتلا به حمله تمام عیار قلبی نجات دهد.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2098

به "علایم و نشانه های حمله قلبی خفیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علایم و نشانه های حمله قلبی خفیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید