فاصله نیم میلیونی دولت و بازنشستگان

به گزارش کالارنا، بحث و آنالیز بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به سرانجام رسیده است؛ اما دولت با وقت کشی، هنوز مقدار آن را اعلام نکرده است.

فاصله نیم میلیونی دولت و بازنشستگان

یک منبع مطلع درگفت وگو با دنیای اقتصاد اطلاع داد که دولت با اجرای قانون افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان موافقت نموده است؛ اما در خصوص 515 هزار تومان اضافه آن حاضر به پذیرش نیست. پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان، اجرای قانون است که به صراحت افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان را در نظر گرفته است.

اما دولت در گام نخست این اعداد را به 10 درصد تقلیل داد. این کاهش با اعتراض بازنشستگان و نمایندگان مجلس همراه شد و در نهایت رئیس مجلس آن را ملغی کرد. طبق قانون، دولت یک هفته زمان برای اعلام اندازه افزایش داشته که این زمان چهارشنبه هفته گذشته به اتمام رسیده است. نمایندگان بازنشستگان، مذاکرات را مثبت ارزیابی می کردند، در عین حال که معتقد بودند دولت کوشش می کند پله پله حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. اطلاعات این منبع مطلع حاکی از آن است که دولت با افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان موافقت نموده، اما اختلاف بر سر 515 هزار تومان است و زیر بار آن نمی رود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2377

به "فاصله نیم میلیونی دولت و بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله نیم میلیونی دولت و بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید