فکر می کنید کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟

به گزارش کالارنا، ذرت مکزیکی یکی از خوراکی های خوشمزه است که هواداران بسیاری دارد.کالری ذرت مکزیکی بالاست و این بیشتر به دلیل کره و پنیر استفاده شده در آن است

فکر می کنید کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این روزها در هر خیابانی که قدم بگذارید تابلویی عظیم با عنوان ذرت مکزیکی موجود است را می توانید ببینید. عطر و بوی این خوراکی آنقدر وسوسه نماینده است که خیلی ها را در برابر خرید آن تسلیم می نماید. اما اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید یا در دوران طلایی کاهش وزن به سر می برید باید دست نگه دارید و قبل از مصرف این خوردنی خوش عطر و بو از میزان کالری آن مطلع شوید.

ارزش غذایی ذرت

ذرت از نظر اهمیت غذایی پس از گندم و برنج قرار گرفته است و سرشار از ویتامین های A ،C ،B و املاحی چون کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. قسمت اعظم آن نشاسته ای است و میزان چربی آن پایین است. رنگ زرد ذرت بر خاصیت آنتی اکسیدانی آن می افزاید و به واسطه داشتن فیبرهای نامحلول، ملین بوده و از بروز یبوست و بواسیر پیشگیری می نماید. علاوه بر این در اثر بخارپز کردن، ترکیبات مفید و موثر ذرت آزاد و بر خاصیت آنتی اکسیدانی آن افزوده شده و قابلیت جذب آن در بدن دو چندان می شود. برای مطلعی بیشتر از خواص ذرت مکزیکی به لینک زیر بروید.

خواص ذرت مکزیکی ، این خوراکی خوشمزه

ذرت مکزیکی چیست؟

ذرت مکزیکی از خوردنی های بسیار پرطرفدار در سراسر کشور مکزیک است که توسط دکه ها و مغازه های فروشنده ذرت عرضه می شود. در مکزیک این خوراکی از دانه های پخته شده ذرت در آب جوش، به همراه نمک، پیاز، گیاهی به نام چای مکزیکی و سایر ادویه گیاهی معطر تهیه می شود که بنا بر ذائقه به آن آب لیموترش، سس مایونز، فلفل تند و پنیر رنده شده نیز افزوده می شود.

عرضه ذرت های مکزیکی در ایران از ابتکارات مجید بحرینی فارغ التحصیل رشته کشاورزی است. به گفته وی: تنها کشوری که در دنیا مردم آن از این ذرت بسیار استفاده می نمایند، کشور مکزیک است و به علت این که شیوه استفاده از آن در ایران بسیار شبیه به کشور مکزیک است در بین مردم با عنوان ذرت مکزیکی شناخته شده است. با این که این خوردنی با نام ذرت مکزیکی در ایران شناخته شده و فروخته می شود، ولی طرز تهیه آن در ایران متفاوت است. به این صورت که در دستور پخت آن عموما قارچ و پودر آویشن بکار می رود.

ذرت مکزیکی یا کاپ کورن را از ذرت شیرین تهیه می نمایند. این ذرت خواص تغذیه ای بالایی دارد، اما در بعضی منابع نقل است انواعی از ذرت ها به روش اصلاح ژنتیک شیرین شده و ممکن است برای سلامت مخاطره آمیز باشد.

میزان کالری ذرت مکزیکی

خوب است بدانید در 100 گرم ذرت 300 کالری انرژی نهفته است. حال اگر با کره و پنیر پیتزا ترکیب شود بر اساس حجم مصرف می تواند بیش از 700 کالری انرژی فراوری نموده و تبدیل به یک وعده غذای اصلی شود بنابراین مصرف ذرت مکزیکی به عنوان یک میان وعده موجب افزایش دریافت کالری روزانه می شود. البته اگر این غذا با کمترین میزان نمک تهیه و کره و پنیر پیتزا از ترکیب آن حذف و با انواعی از ادویه جات طعم دار شود، تبدیل به یک میان وعده مغذی و کم کالری خواهد شد.

هشدار: توجه داشته باشید که ذرت مکزیکی اغلب در اماکن غیربهداشتی در کنار خیابان و مراکز پر رفت و آمد و از سوی کارگرانی که فاقد کارت بهداشت هستند، تهیه و عرضه می شود و به دلیل آن که اطمینانی از تاریخ مصرف، کیفیت و تازگی مواد اولیه وجود ندارد، مصرف آن به ویژه برای بچه ها مسمومیت زا و مخاطره آمیز است. همچنین به دلیل آن که در این غذا از افزودنی های پرکالری، چرب، شور و تند استفاده می شود مصرف آن برای بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان به فشار و چربی خون بالا و افراد چاق خطرناک است.

گروه سلامت خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1964

به "فکر می کنید کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر می کنید کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید