ماسک خاک رس ؛ از بین برنده آکنه

به گزارش کالارنا، ماسک خاک رس به از بین بردن چربی اضافی، آکنه و جوش سر سیاه یاری می نماید.

ماسک خاک رس ؛ از بین برنده آکنه

ماسک خاک رس

نتایجی که پس از استفاده از ماسک خاک رس برای صورت به دست می آید بی نظیر است؛ صاف شدن سطح پوست و آبرسانی، بدون خشک کردن پوست و از بین بردن چربی اضافی. اما برداشتن ماسک خاک رس از روی صورت ممکن است باعث التهاب گردد. اما اگر ماسک صورت را به شکل صحیح استفاده و سپس پاک کنید، احتیاجی نیست برای دستیابی به نکات مثبت، به خود آسیب بزنید. در این بخش از خبرنگاران هر آنچه در خصوص ماسک خاک رس، احتیاج دارید به شما می گوییم.

پوست چرب، به شدت مستعد آکنه و جوش، و یکی از روش های موثر برای مقابله و درمان آن، استفاده از ماسک خاک رس است. این ماسک، یکی از این روش های بلند مدت به شمار می آید. استفاده از ماسک خاک رس، باعث می گردد پوست شما پاکسازی گردد و احساس سبکی داشته باشید. به کار بردن این ماسک، برای از بین بردن جوش های سر سیاه توصیه می گردد.

ماسک خاک رس، سموم و باکتری ها را از عمق به سطح پوست می کشد، چربی اضافی و سلول های مرده را در خود حل و به تنگ شدن منافذ پوست یاری می نماید.

برای جلوگیری از خشکی پوست، ماسک خاک رس را حداکثر دو بار در هفته بهره ببرید. چنانچه جنس پوست شما خشک است، این تعداد را به هفته ای یکبار یا دو هفته در میان، کاهش دهید.

طریقه مصرف ماسک خاک رس

  1. پیش از هر چیز، جای راحتی برای دراز کشیدن در نظر بگیرید، تا زمانی که صورت خود را با ماسک پوشش داده اید بتوانید استراحت کنید. ماسک خاک رس روی صورت خشک می گردد و اگر تحرک زیادی داشته باشید، ممکن است سبب کشیده شدن و آسیب به پوست گردد.
  2. هر گونه آلودگی، عرق و مواد آرایشی را به طور کامل از روی صورت بزدایید. می توانید از میسلار واتر یا شیر پاک کن یاری بگیرید. پاکسازی صورت پیش از استفاده از ماسک صورت، باعث می گردد اثر بخشی آن افزایش یابد.
  3. احتیاجی نیست لایه ضخیمی از ماسک خاک رس را روی صورت خود بمالید. کافی است یک لایه نازک را با انگشتان خود به طور کامل روی صورت، به جز اطراف چشم و لب ها، پخش کنید. با نفوذ اسید سالیسیلیک و بتائین سالیسیلات موجود در خاک رس، چربی های موجود در پوست، حل و به راحتی حذف می شوند.
  4. به طور متوسط، 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ممکن است فکر کنید اگر ماسک را برای مدت طولانی روی صورت خود نگه دارید، تاثیر آن را چند برابر خواهد نمود. اما در حقیقت پوست خود را تحریک می کنید و سبب التهاب آن می شوید. هیچ وقت از آب داغ برای شستن پوست خود استفاده نکنید، زیرا درجه حرارت شدید، پوست را تحریک می نماید و به آن آسیب می زند.

انواع مختلف ماسک خاک رس در رنگ های سبز، خاکستری، سفید مایل به قرمز و خاکی وجود دارد. برخی از آن ها، موقع مصرف باید با آب یا سرکه سیب مخلوط شوند، ولی انواع دیگر مستقیما قابل استفاده است.

دقت داشته باشید که پوست شما بعد از پاکسازی و استفاده از ماسک، بستری مناسبی برای جذب مواد مغذی است. پس بهتر است بعد از شستشو و خشک کردن صورت، از نرم کننده، روغن گیاهی و لوسیون های مرطوب کننده برای حفظ رطوبت بهره ببرید. به مدت یک دقیقه، پوست را به صورت دورانی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست گردد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال تقویت و چرب کردن پوست خود هستید، به شما پیشنهاد می دهیم مطلب خواص روغن آرگان برای پوست و مو را مطالعه کنید.

در صورت داشتن حساسیت پوستی، برای استفاده از ماسک خاک رس با دکتر متخصص مشورت کنید. حتما قبل از به کار بردن این ماسک، دستور العمل آن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1019

به "ماسک خاک رس ؛ از بین برنده آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک خاک رس ؛ از بین برنده آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید