مقروض ترین کشورها به روسیه کدامند؟

به گزارش کالارنا، روسیه بطور مرسوم میزان وام های خارجی پرداخت شده به سایر کشورها که رقم آن در امسال حدود 40 میلیارد دلار است را پنهان نمی کند و بر اساس اطلاعات منتشره، بلاروس، اوکراین و ونزوئلا، مقروض ترین کشورهای دنیا به روسیه هستند.

مقروض ترین کشورها به روسیه کدامند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس اطلاعاتی که امروز در پورتال خبری آر.ب.کا منتشر شد، حاکی از آن است که سه کشور بلاروس، اوکراین و ونزوئلا، با توجه به میزان دریافت اعتبارات اقتصادی دولتی، مقروض ترین کشورها به روسیه محسوب می شوند.

روسیه به طور مرسوم اطلاعات مربوط به پرداخت وام های دولتی اعطا شده به سایر کشورها را پنهان نمی کند. اگر روسیه توافقات بین دولتی در این زمینه امضاء کند و این مسئله سپس به تصویب دومای دولتی برسد، این اطلاعات منتشر خواهد شد. این موضوع را مقامات رسمی اعلام نموده یا در اطلاعات منتشره از سوی دولت فدراسیون روسیه فاش می گردد.

بر اساس این اطلاعات، بزرگترین کشور بدهکار به روسیه در حال حاضر جمهوری بلاروس است که میزان بدهی آن به طرف روسی در ماه ژوئن سال 2019 مبلغ 7.55 میلیارد دلار است. این مطلب از سوی وزارت دارایی بلاروس به این پرتال خبری گزارش شده است.

بر اساس این اطلاعات، صندلی دوم از لحاظ بیشترین میزان بدهی به روسیه مربوط به اوکراین و حدود 3.7 میلیارد دلار است. این بدهی شامل 3.075 میلیارد یورویی می گردد که صندوق رفاه ملی اوکراین در اکتبر سال 2013 به دست آورده است.

در اواخر سال 2015 اوکراین از وجود این بدهی به صورت اوراق خبر داده و در عین حال یادآور شد که قصد ندارد این بدهی خود را بپردازد که پس از آن روسیه به یک دادگاه انگلیسی شکایت کرد. مقامات جدید اوکراین هم این بدهی به طرف روسی را به رسمیت نشناخته و تنها بدهی 0.61 میلیارد دلاری که مربوط به در اوایل دهه 90 می گردد را قبول دارند.

کشور ونزوئلا ، بزرگترین بدهکار روسیه در خارج از فضای جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی بشمار می رود. بر اساس اطلاعات رسمی وزارت دارایی روسیه، بدهی اصلی ونزوئلا این کشور به روسیه 3.15 میلیارد دلار است که می بایست تا سال 2027 پرداخت گردد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن سال جاری اظهار داشت که بدهی کاراکاس به مسکو به 3.5 میلیارد دلار رسیده است.

از جمله دیگر وام گیرندگان بزرگ از روسیه، کشورهای کوبا (با بدهی 3.2 میلیارد دلاری)، بنگلادش (2 میلیارد دلار) و قبرس (1.8 میلیارد دلار) هستند.

بر اساس اطلاعات وزارت دارایی روسیه، میزان کلی وام های دولتی این کشور در ماه مه سال 2019 حدود 40 میلیارد دلار محاسبه شده است که از این مبلغ بیش از 15 میلیارد دلار آن به کشورهای جامعه مشترک المنافع اختصاص دارد. بیش از 5 میلیارد دلار از حجم کلی این بدهی ها هم مربوط به بدهی های به روز شده این جمهوری ها به فدراسیون روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 627

به "مقروض ترین کشورها به روسیه کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقروض ترین کشورها به روسیه کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید