نکات ایمنی درهتل

به گزارش کالارنا، هنگامی که در سفر هستید، ممکن است آخرین چیزی که نگرانش هستید، امنیت در هتل باشد. اما بعد از یک فعالیت تفریحی جذاب یا بازدید از یک جاذبه تاریخی به هتل بر می گشت و می بینید تمام وسایلتان به سرقت رفته است. چنین اتفاقی تمامی تجربه سفرتان را خراب می نماید.

نکات ایمنی درهتل

سرقت، آتش سوزی، بلایای طبیعی و حمله تروریست ها، تهدید های بالقوه ای برای میهمانان هتل ها می باشند. با وجود اینکه همواره توصیه می گردد در سفر وسواس و سوء ظن را کنار بگذارید، اما ما در این مقاله قصد داریم به نکات ایمنی و احتیاطی که شما را از قرار دریافت در معرض این تهدیدات در هتل ها حفظ می نماید، اشاره کنیم، گرچه ممکن است احتمال وقوع آنها بسیار یاری باشد.

قبل از اقامت

قبل از رزرو هتل، کار خود را باید آغاز کنید. مسائل امنیتی کشورها و شهرهایی که می خواهید از آنها بازدید کنید را جستجو کنید. آیا تهدید تروریزم وجود دارد؟ آیا توریست ها در جرایم محلی مورد هدف قرار می گیرند؟ آیا مکان های خاصی وجود دارد که نسبت به دیگر مکان ها امن تر باشد؟

هنگامی که می خواهید رزرو هتل را انجام دهید، تنها به قیمت ها و امکانتش نگاه نکنید. به مکان آن نیز توجه کنید. آیا هتل در یک مکان مسکونی با کلاس یا منطقه تجاری پر رفت و آمد یا یک مکان صنعتی قدیمی واقع شده است؟ آیا هنگام شب می توان بیرون آمد؟ آیا ایستگاه پلیس در نزدیکی آن واقع شده است؟ همه این عوامل بر احتمال سرقت یا تجاوز در طول سفرتان تأثیر می گذارد. شما می توانید اطلاعات محله های مختلف را به صورت آنلاین یا در کتاب های راهنما پیدا کنید.

شما باید درباره امنیت و حراست هتل اطلاعاتی کسب کنید. از قبل زنگ بزنید و در خصوص اینکه کارکنان هتل 24 ساعت روز کار می نمایند یا خیر و وجود دوربین های نظارتی سؤال بپرسید. در مکان هایی که خطر تروریزم وجود دارد، آیا خودروهایی که وارد فضای هتل می شوند، بازرسی می شوند؟ آیا دسترسی به طبقه میهمانان، فقط مخصوص میهمانان هتل است؟ آیا کارکنان هتل می توانند توضیحی درباره جنبه ها و ویژگی های امنیتی در هتل بدهند؟

در برخی از شهرها تعداد انگشت شماری اقامتگاه مخصوص بانوان وجود دارد، جستجو و سؤال پرسیدن در خصوص آنها ضرر ندارد، خصوصاً برای بانوانی که به تنهایی سفر می نمایند.

حتماً با خود یک تلفن همراه که در مقصد کار می نماید، همچنین شماره های ضروری نظیر خط مستقیم به پذیرش هتل، تلفن سفارت کشورتان و شماره های ضروری نظیر 911 و 112را با خود داشته باشید.

2 کپی از پاسپورت و کارت های اعتباری خود داشته باشید، یکی را در کشور خودتان نزد دوست یا یکی از اعضای خانواده بسپارید و دیگری را با خود به سفر بیاورید. داشتن یک کپی از برنامه سفر در مبدأ، نزد دوستان و یا فامیل می تواند در صورت وقوع حادثه طبیعی یا حملات تروریستی مفید واقع گردد.

برای حفظ امنیت در سفرهای بین المللی خصوصاً سفرهای طولانی، بهتر است حضور خود را به سفارت یا کنسولگری کشورتان در مقصد، ثبت کنید.

هنگام ورود به هتل

اتاقی که در طبقات همکف است را قبول نکنید. بسیاری از متخصصین امنیتی، جایی بین طبقه سوم و ششم را پیشنهاد می نمایند. زیرا به اندازه کافی بلند هستند که کسی نتواند از پنجره ها وارد گردد، همچنین آنقدر بلند نیز نیستند تا نردبان های ماشین آتش نشانی به آنها نرسد.

اگر در یک متل اقامت می کنید که درها مستقیم به بیرون باز می شوند، بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که درش به جای پارکینگ، رو به حیات داخلی باز می گردد.

اجازه ندهید که کارمند پذیرش شماره اتاق شما را بلند بگوید، اگر بلند بیان کرد، از او بخواهید که اتاقتان را عوض کند.

از پذیرش بپرسید که در مواقع اضطراری باید با چه شماره ای تماس گرفت. آیا خط مستقیمی به تیم امنیتی هتل وجود دارد؟ یا اینکه باید با شماره های اضطراری عمومی تماس گرفت؟

هنگام ورود به اتاق، به سرعت راستا خروج اضطراری و مکان نزدیک ترین پلکان را شناسایی کنید و راستا جایگزینی را برای زمانیکه که قسمتی از راهرو به دلیل زبانه های آتش، غیر قابل عبور است را پیدا کنید.

قفل های پنجره ها و درب بالکن را به محض ورود چک کنید و اگر مسئله ای دارند به تأسیسات یا پذیرش هتل اطلاع دهید. هر بار که به اتاق بر می شد، قفل ها را چک کنید، زیرا ممکن است خانه داری برای تمیز کردن آنها را باز نموده باشد و فراموش نموده باشد که آنها را ببندد.

حین اقامت

در تمامی زمان هایی که در اتاق هستید، در را قفل کنید. حتی در مدت زمان کوتاه نیز در را باز نگذارید.

در شب، یک جفت کفش کنار تخت خود بگذارید، تا در صورت احتیاج به فرار، سریع عمل کنید. کلید اتاق، کیف و چراغ قوه را در نزدیکی خود قرار دهید.

اگر کسی به طور غیر منتظره ای وارد اتاق شد و بیان کرد که از کارکنان هتل است، به پذیرش زنگ بزنید و صحت گفته های او را آنالیز کنید. تا قبل از اینکه هویت شخصی که در می زند را شناسایی ننموده اید، در را باز نکنید و از روزنه درب برای شناسایی او بهره ببرید.

اشیای گران قیمت خود را در صندوق امانات هتل قرار دهید. به ازای هر چیزی که به پذیرش تحویل می دهید یک رسید بگیرید، و بپرسید که در صورت گم شدن آیا پاسخ گو هستند؟ (بسیاری از هتل ها مسئولیت اشیایی که در صندوق های اتاق می گذارید را قبول نمی نمایند).

پارکینگ و راهروهای هتل باید نور کافی داشته باشند. هر گونه قطع برق را به پذیرش اطلاع دهید و اگر احساس نا امنی کردید، بخواهید که یک نیروی امنیتی شما را اسکورت کند.

اگر حین اقامتتان با جرمی روبرو شدید، فقط به هتل شکایت نکنید، بلکه به پلیس نیز گزارش دهید. ممکن است بیمه هتل، خسارات شما را پوشش دهد و شرکت های بیمه معمولاً گزارش پلیس را می خواهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1063

به "نکات ایمنی درهتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ایمنی درهتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید