همکاری ایران و ترکیه در حوزه شهرسازی

به گزارش کالارنا، آنکارا- خبرنگاران- در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه، طرفین بر همکاری در حوزه محیط زیست و شهرسازی تأکید کردند.

همکاری ایران و ترکیه در حوزه شهرسازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی در روز سه شنبه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با همتای ترک خود فاطمه وارانک که برای دیداری رسمی در تهران به سر می برد، گفت که ایران و ترکیه مشترکات فراوان و فرهنگ غنی ای دارند.

اسلامی در این دیدار که دریا اؤرس سفیر ترکیه در تهران نیز حضور داشت، با بیان اینکه در دیدار رؤسای جمهور دو کشور طی سالیان گذشته، نتایج مثبتی حاصل شده است گفت: هم اردوغان و هم روحانی، اراده خود برای توسعه روابط همه جانبه را به نمایش گذاشته اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از حمایت و یاری رسانی فعال ترکیه در جریان سیل اخیر در ایران قدردانی کرد.

فاطمه وارانک وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مسائل و مسائل مشترک دو کشور در زمینه های شهرسازی، از حمایت ترکیه از پروژه های تبدیل کاربری اراضی بعد از وقوع زلزله مهیب مرمره در سال 1999 سخن گفت.

وارانک توضیح داد: ترکیه آماده است تجربیات خود در زمینه شهرسازی را در اختیار ایران قرار دهد. ما از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با کشور همسایه مان ایران استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ترکیه بعد از دیدار با همتای ایرانی خود، با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نیز دیدار و گفت وگو کرد.

ایران و ترکیه پیش از این در زمینه ساخت مسکن همکاری های خوبی را داشته اند. ترکیه در قالب پروژه مسکن مهر پیش از این در ایران فعالیت نموده است.

خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 505

به "همکاری ایران و ترکیه در حوزه شهرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و ترکیه در حوزه شهرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید