واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه 12 تهران پاکسازی شد

به گزارش کالارنا، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 12 تهران گفت: با ورود دادستانی تهران و تذکر اجرای مقررات قانونی، چندین واحد تجاری و اداری واقع در بافت فرسوده ناحیه 4 منطقه 12 شهرداری تهران، از آلات و ادوات جرم پاکسازی و اسباب بروز یا توسعه خسارات و صدمات برچیده شد.

واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه 12 تهران پاکسازی شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در برنامه بازدید میدانی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران از محلات بافت فرسوده و آنالیز احتمال بروز خطر یا ورود خسارت به سلامت و امنیت عمومی، رسیدگی فوری به موضوع و پیگیری جدی برای ایمن سازی و پاکسازی محل در دستور کار دادستانی نهاده شد.

رحیم گل زاده ، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 12 ضمن اعلام این مطلب، با تاکید بر لزوم انجام وظایف قانونی دستگاه ها، گفت: ترک وظایف قانونی مدیران، مسئولان و رؤسای دستگاه های اجرایی و اهمال در انجام وظیفه که منجر به ضرر به سلامت و امنیت مردم و یا سبب بروز یا توسعه خسارت و صدمات می گردد، مستوجب مسئولیت کیفری و مدنی است و در این خصوص، به مقامات ذی ربط هشدار داده بودیم.

وی اضافه نمود: با ورود دادستانی و تذکر وظایف قانونی مدیران شهری و رصد اقدامات انجام گرفته، واحدهای اداری و تجاری رهاشده که زمینه ارتکاب انواع بزه ها و مزاحمت ها را فراهم نموده و به مأمنی برای مجرمین و معتادین متجاهر تبدیل شده بود، با تخریب و تسطیح دیواره های خطرناک داخل ملک و پاکسازی محل از نخاله های ساختمانی و آلات و ادوات بزه، در شرایط عادی و ایمنی کافی نهاده شد.

لازم به یادآوری است، بر اساس ماده 110 قانون شهرداری، در صورت مسامحه یا امتناع مالک زمین یا بناهای مخروبه از ایجاد نرده یا دیوار و یا بازسازی آن، شهرداری پس از طی تشریفات قانونی، اقدامات لازم را معمول و هزینه آن را از مالک یا متولی دریافت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1991

به "واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه 12 تهران پاکسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه 12 تهران پاکسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید