وزیر نیروی دریایی آمریکا به خاطر اختلاف با ترامپ برکنار شد

به گزارش کالارنا، فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا به علت مخالفت با دستور دونالد ترامپ از طرف وزیر دفاع ایالات متحده برکنار شده است.

وزیر نیروی دریایی آمریکا به خاطر اختلاف با ترامپ برکنار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توئیتری دونالد ترامپ و با دستور مستقیم مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده از این سمت برکنار شده است.

این در شرایطی است که بعضی خبرگزاری ها اعلام نموده اند که مارک اسپر از وزیر نیروی دریایی آمریکا خواسته است تا استعفا کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفت: مارک اسپر پس از مشاجره لفظی با اسپنسر در کاخ سفید به خاطر یک پرونده قضایی در نیروی دریایی، اعتمادش را نسبت به او از دست داده است. اسپنسر به درخواست وزیر دفاع آمریکا استعفای خود را تقدیم نموده است.

وزیر نیروی دریایی آمریکا پیش از این گفته بود که برخلاف دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از اخراج ناوبان دوم ادوارد گالاگر به خاطر ارتکاب جنایات جنگی در عراق، روال حقوقی و قانونی علیه این کماندوی نیروی دریایی اعمال خواهد شد.

ترامپ پیش از این با انتشار پیغام توئیتری فرمان عفو این کماندوی نیروی دریایی را صادر نموده بود. این اقدام ترامپ و درخواست برای باقی ماندن گالاگر در واحد نظامی محل خدمتش، در روابط بین رئیس جمهور و ارتش آمریکا کم سابقه ارزیابی شده است.

گالاگر بر این باور است که ترامپ از حامیان اوست. وی متهم به شلیک به غیرنظامیان و کشتن یک اسیر داعشی با چاقوی شکار در عراق است، ولی دادگاه نظامی وی را تبرئه نموده است.

نیروی دریایی آمریکا گالاگر را به دلیل انتشار عکس جسد اسیر نوجوان داعشی، با کاهش درجه نظامی جریمه نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 896

به "وزیر نیروی دریایی آمریکا به خاطر اختلاف با ترامپ برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیروی دریایی آمریکا به خاطر اختلاف با ترامپ برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید