پرواز با خورشید با آهنگسازی مهرداد پازوکی شنیدنی شد

به گزارش کالارنا، قطعه موسیقی پرواز با خورشید چهارمین همکاری محمد یادگار خواننده موسیقی ایرانی و مهرداد پازوکی آهنگساز پیشکسوت، منتشر شد.

پرواز با خورشید با آهنگسازی مهرداد پازوکی شنیدنی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی، پژمان بلورچی مدیر موسسه و تهیه کننده موسیقی درباره این اثر گفت: اسفند سال گذشته محمد یادگار اولین اثرش را به نام به سفر فکر نکن با آهنگسازی مهرداد پازوکی، منتشر کرد. در پی آن از ابتدای سال تا کنون هم دو اثر دیگر همچون آرزوی نقش بر آب و سراب را در پلتفرم های داخلی و خارجی نشر داده که قطعه پرواز با خورشید چهارمین اثر از مجموعه همکاری های این دو هنرمند محسوب می گردد.

وی ادامه داد: این اثر هم که همچون سه قطعه قبلی در پلتفرم های داخلی و خارجی در دسترس عموم قرار می گیرد بر اساس شعری از فریدون مشیری و در دستگاه های شوشتری، اصفهان و شور اجرا شده است.

این تهیه کننده موسیقی با اشاره به اینکه چهار قطعه فراوری شده کاملا مبتنی بر موسیقی ایرانی هستند، اعلام کرد: ارکستر این اثر، ارکستر ملی است و شالوده آثاری که باید با ارکستر ملی نواخته و یا نوشته شوند حتما باید مبتنی بر موسیقی ایرانی باشند. به این علت که حضور سازهای ایرانی در بافت سازهای زهی، ارکستری تشکیل می دهد به نام ارکستر ملی که خاستگاهش موسیقی اصیل ایرانی است. طبیعتا هرآنچه هر آهنگسازی برای ارکستر ملی می نویسند باید بر اساس موسیقی ایرانی باشد و این آثار هم مستثنی از این قاعده نیست.

مدیر موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی در سرانجام اظهار داشت: از این دو هنرمند تا سرانجام سال دو قطعه دیگر منتشر خواهد شد و در ادامه همکاری های شان آثار جدیدی شنیده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2058

به "پرواز با خورشید با آهنگسازی مهرداد پازوکی شنیدنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز با خورشید با آهنگسازی مهرداد پازوکی شنیدنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید