پروانه گردشگری کشاورزی در چهار شهر آذربایجان شرقی صادر شد

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از صدور پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی در چهار شهر تبریز، مراغه، مرند و جلفا خبر داد.

پروانه گردشگری کشاورزی در چهار شهر آذربایجان شرقی صادر شد

علیرضا بایرام زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی بوده و این امر بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس جشنواره های متنوعی در این زمینه مثل جشنواره های سیب مراغه، هلوی شبستر، انگور ملکان، زعفران مرند، زغال اخته کلیبر و جشنواره سماق هوراند، جشنواره گلاب گیری گل محمدی در شهرستان اسکو و آذرشهر در طول سال برگزار می شود که از ظرفیت های ارزشمند گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی به شمار می فرایند.

بایرام زاده مجموع کل پروانه های صادر شده گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی را 14 مورد اعلام کرده و گفت: شهرستان اهر با شش مورد در صدر این لیست قرار گرفته است و مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای واحدهایی صادر می شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی را نیز دارا هستند.

به گفته وی به همین علت تعداد پنج پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی نیز اخیرا در شهرستان های تبریز، مراغه، مرند و جلفا صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت های منحصربه فرد کشاورزی آذربایجان شرقی، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره مندی از این ظرفیت بی نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری در تلاش هستیم تعداد پروانه های بهره برداری گردشگری کشاورزی را تا سرانجام سال به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2117

به "پروانه گردشگری کشاورزی در چهار شهر آذربایجان شرقی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروانه گردشگری کشاورزی در چهار شهر آذربایجان شرقی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید