کشف تپه های خاکسپاری تاریخی به همراه اجساد و زیورآلات در مکزیک

به گزارش کالارنا، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، کشف تپه های خاکسپاری تاریخی به همراه اجساد و زیورآلات در مکزیک صورت گرفت.

کشف تپه های خاکسپاری تاریخی به همراه اجساد و زیورآلات در مکزیک

باستان شناسان مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) مجموعه ای از تپه های دایره ای را در محوطه ال نارنجو (El Naranjo) واقع در استان تامائولیپاس کشور مکزیک کشف نموده اند.

کاوش در این محوطه پیش از شروع مراحل ساخت و ساز یک بزرگراه صورت گرفت. محققان دو تپه از چهار تپه شناسایی شده در این مکان را کاوش کردند، در این تپه ها گورهای مربوط به مرحله پایانی دوره کلاسیک بین سالهای 600 تا 900 پس از میلاد کشف شده است.

در مجموع، کاوش گران ده ها گور را کشف کردند که به نظر می رسد همگی آنها ویژگی های فرهنگ مردم هواستک را داشته باشند. هواستک ها معمولا تپه های دایره ای شکلی را در مرکز شهر می ساختند.

یکی از تپه های مدور واقع در ال نارانجو به قطر 20 متر و با سنگ آهک و سنگ بازالت ساخته شده است. گمان می رود این مواد از مکانی دور به این محوطه منتقل شده باشد. تپه مذکور گور سه فرد بالغ را در برگرفته است که به همراه آنها اشیایی همانند صدف های طراحی شده به شکل گل، تیغه های ابسیدین و گوشواره های کوارتز سبز کشف شده است.

قطر تپه دیگر 30 متر است و درون آن بقایای یک انسان بالغ درون سازه ای از جنس سنگ آهک نهاده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2475

به "کشف تپه های خاکسپاری تاریخی به همراه اجساد و زیورآلات در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تپه های خاکسپاری تاریخی به همراه اجساد و زیورآلات در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید