یک سوم بیکاران همدان تحصیلکرده هستند

به گزارش کالارنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر 50 هزار و 228 بیکار در استان همدان وجود دارد. از این میزان 16 هزار و 97 بیکار دانشگاهی هستند.

یک سوم بیکاران همدان تحصیلکرده هستند

به گزارش خبرنگاران، احمد توصیفیان با بیان این که دقیق ترین آمار نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استان ها را مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی آمار کشور ارائه می دهد اعلام کرد: هر نوع برآورد و تخمین غیرکارشناسی نظرات شخصی افراد است. وی با بیان این که نرخ بیکاری 10 درصد در سال بیانگر وجود 51 هزار نفر بیکار در استان است ادامه داد: این آمار به معنای قرار دریافت استان در راستا کاهش نرخ بیکاری و توسعه اشتغال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: حمایت و طرح های دولت در حوزه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در کاهش میزان بیکاری استان تاثیر بسزایی دارد. توصیفیان در ادامه اظهار کرد: برحسب رویکرد وزیر کار کشور در توسعه تشکل ها و توجه ویژه به حرفه خبرنگاران و اصحاب رسانه و روزنامه نگاران و حمایت استاندار همدان از این حرفه، تشکل انجمن صنفی کارگری خبرنگاران استان با عضویت حداقل 50 نفر از این اشخاص تشکیل خواهد شد. همچنین طبق مصوبه دولت، شغل خبرنگاری جزو گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند، گفت: 226 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان فعالیت می نمایند که از این تعداد 170 تشکل کارگری شامل 25 شورای اسلامی کار، 114 نماینده کارگران، 121 انجمن صنفی کارگری، 8 کانون بازنشستگان و یک کانون شوراها و همچنین یک نماینده کارگران است. علاوه بر این 56 تشکل کارفرمایی شامل 54 انجمن صنفی و 2 کانون انجمن صنفی در استان مشغول فعالیتند و کلیه فعالیت های حوزه کار و فراوری استان با مشارکت تشکل های کارگری و کارفرمایی انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 585

به "یک سوم بیکاران همدان تحصیلکرده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم بیکاران همدان تحصیلکرده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید