4 ویتامین مفید برای پوست

به گزارش کالارنا، ویتامین دی، یکی از برترین ویتامین های پوست است و ویتامین های C، E و K نیز برای پوست مهم هستند.

4 ویتامین مفید برای پوست

در ادامه ویتامین های مفید برای پوست را مشاهده می کنید:

ویتامین دی

ویتامین دی اغلب زمانی ساخته می گردد که نورآفتاب بواسطه پوست جذب گردد. وقتی نور آفتاب بواسطه پوست جذب می گردد، کلسترول به ویتامین دی تبدیل می گردد. سپس ویتامین دی وارد کبد و کلیه ها می گردد و به اعضای بدن منتقل می گردد که این به سلامت سلول ها یاری می نماید. ویتامین دی نقش مهمی در حالت پوست دارد و حتی می تواند پسوریازیس را درمان کند.

ویتامین ث

ویتامین ث به میزان زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در فراوری کلاژن به سلامت پوست یاری می نماید و پوست را سالم نگه می دارد. به همین علت است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است.

مصرف ویتامین ث به صورت خوراکی می تواند اثربخشی ضدآفتاب هایی که روی پوست برای حفاظت از آن در برابر اشعه های مضر ماورابنفش مالیده می گردد را تقویت کند. ویتامین ث می تواند آسیب به سلول را کاهش دهد و به ترمیم زخم ها و جراحات بدن یاری کند. ویتامین ث می تواند به مقابله با علایم پیری یاری کند، زیرا این ویتامین نقش مهمی در ساختن کلاژن طبیعی در بدن دارد. این ویتامین به ترمیم پوست آسیب دیده یاری نموده و در بعضی موارد چروک ها را کمتر می نماید.

ویتامین E

ویتامین E نیز همچون ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که وظیفه اصلی آن در مراقبت از پوست، حفاظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نورآفتاب است. ویتامین E، اشعه های مضر ماورابنفش آفتاب را وقتی به پوست تابیده می گردد، جذب می نماید. حفاظت از نور به توانایی بدن برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اشعه های ماورابنفش آفتاب گفته می گردد که این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چروک ها یاری کند.

بدن معمولا ویتامین E را به وسیله سبوم (Sebum) -یک ماده روغنی که به وسیله منافذ پوستی ترشح می گردد-فراوری می نماید. سبوم، پوست را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری می نماید. اگر پوست شما خشک است، ویتامین E می تواند نبود سبوم را جبران کند. ویتامین E به درمان التهاب پوست یاری می نماید.

درحالیکه ویتامین E در بیشتر محصولات مراقبت از پوست موجود است، اما مشکل اینجاست که اثرات این ویتامین می تواند با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به حداقل برسد. جذب ویتامین E به میزان کافی به وسیله رژیم غذایی در اولویت واقع شده است. بیشتر بزرگسالان ضروری است هر روز 15 میلی گرم ویتامین E مصرف نمایند.

ویتامین k

ویتامین k در یاری به فرایند انعقاد خون ضروری بوده و به بدن در ترمیم زخم ها و جراحات، ناراحتی ها و جراحات ناشی از جراحی یاری می نماید. وظایف اصلی ویتامین k یاری به شرایط پوست از جمله موارد زیر است:

  • نقاط کشیده شده
  • عروق و رگ های عنکبوتی
  • زخم ها و جراحات
  • نقاط و لکه های تیره
  • حلقه های سیاه دور چشم

ویتامین k در بیشتر کرم های موضعی پوست وجود دارد و می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی یاری کند. پزشکان از کرم های حاوی ویتامین k برای بیماران تحت عمل جراحی جهت یاری به کاهش تورم و ناراحتی ها استفاده می نمایند. این ویتامین می تواند به سرعت ترمیم پوست شتاب دهد. با این حال مطالعه اثرات ویتامین k بر پوست بسیار کمتر از مطالعه روی ویتامین های ای و ث است.

بزرگسالان ضروری است هر روز 90 تا 120 میلی گرم ویتامین k مصرف نمایند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2484

به "4 ویتامین مفید برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویتامین مفید برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید