تور ارزان هلند: از آمستردام سوغاتی چه بخریم؟

به گزارش کالارنا، سوغاتی های آمستردام

آمستردام با کانال های آب و معماری منحصر بفرد خانه های خود همواره هواداران زیادی داشته و از شهرهای مورد علاقه گردشگر های سراسر دنیا است. جای تعجب نیست که شهری با این محبوبیت مراکز خرید خوب و محصولاتی عالی برای خرید داشته باشد. سفر به این شهر آنقدر خاطره انگیز است که معمولا گردشگران چیزهایی را به عنوان سوغاتی می خرند تا با هر بار نگاه کردن به آن ها یاد خاطرات شیرین روزهایی بیفتند که در این شهر برای آن ها رخ داده است. می خواهیم تعدای از معروف ترین سوغاتی های آمستردام را به شما معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان هلند: از آمستردام سوغاتی چه بخریم؟

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کفش های چوبی

کفش های چوبی، سوغاتی محبوب این کشور است که با ظاهر مجذوب کننده خود شما را مشتاق به خرید می نماید. در قدیم مردم آمستردام هنگام کار در مزارع برای محافظت از پاهای خود از این کفش ها استفاده می کردند. بر روی این کفش ها نقش های نمادهای هلند مثل آسیاب های بادی و گل های لاله طراحی شده که جلوه خاص و ویژه به آن ها داده است. این کفش ها در سایزهای مختلف کوچک و بزرگ به فروش می رسند و می توانند سوغاتی مناسبی از سفر به این شهر باشند.

پنیر

همه جهان پنیرهای آمستردام را می شناسند، در هر فروشگاهی که وارد بشوید انواع مختلف پنیرهایی را می بیند که با طعم های مختلف به فروش می رسند. رفتن به این شهر بدون امتحان کردن طعم خاص پنیرهای آن چیزی را کم دارد پس حتما آن ها را امتحان کنید. خیلی از پنیرهای معروف جهان برای اولین بار در این شهر تهیه شده اند و الان در همه جای جهان استفاده می شوند. پنیرهای اینجا طعمی دارد که نمونه آن را در هیچ شهری از جهان نمی توانید پیدا کنید. پنیر گوادا که پنیری زرد و تقریبا سفت است برای اولین بار در جنوب هلند در شهر گودا درست شد و نام آن هم از همین شهر آمده، طعم این پنیر ملایم و گردویی است و می تواند انتخاب مناسبی برای سوغاتی باشد.

ظروف سفالی دلفت

ظروف سفالی و سرامیکی ای که به وسیله کارگاه دلفت درست می گردد در همه جای کشور هلند و شهر آمستردام به عنوان سوغاتی به فروش می رسد. بر روی این سفال ها طراحی هایی به رنگ سفید و آبی وجود دارد و زیبایی منحصر بفردی را برای آن ها به وجود آورده است. نه تنها می توانید محصولات سفالی را به صورت ظرف و ظروف تهیه کنید بلکه مجسمه های کوچکی هم با این سفال ها درست می گردد که می توانند برای تزئین منزل به کار فرایند. شهر دلفت در هلند از قرن شانزدهم تا به حال به ساختن ظروف سفالی معروف است.

اشتروپ وافل (Stroopwafle)

اگر دنبال سوغاتی ای از نوع خوراکی هستید استروپ وافل (وافل شربتی) خوشمزه ترین سوغاتی ای است که می توانید از این شهر تهیه کنید. استروپ وافل شیرینی ای خوشمزه و ترد با طعمی منحصر بفرد و ویژه است که برای درست کردن آن در بین دو لایه نازک وافل شربت کاراملی استفاده می گردد. این وافل ها را می توانید از قنادی ها و فروشندگان خیابانی خریداری کنید و یا به کافه ای دنج بروید و از طعم ناب آن لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2204

به "تور ارزان هلند: از آمستردام سوغاتی چه بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: از آمستردام سوغاتی چه بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید