انواع مخزن پلی اتیلن

به گزارش کالارنا، رپرتاژ آگهی- در گذشته از مخازن فلزی برای ذخیره کردن آب و دیگر مایعات استفاده می کردند، اما به دلیل وزن بالا و قیمت های بالای فلزات این مخازن دیگر در جوامع امروزی محبوبیت ندارند و جای خود را به مخزن آب پلی اتیلن داده اند. مخزن پلی اتیلن انواع مختلفی دارد که به دلایل مختلف کاربرد زیادی پیدا کرده است.

انواع مخزن پلی اتیلن

مزایای مخزن پلی اتیلن

از جمله مزایای مخزن آب و مخزن پلی اتیلن قیمت به صرفه، وزن سبک، کاربرد متنوع است که نسبت به مخازن فلزی و دیگر مخازن ذخیره ای برتری پیدا کرده اند.

از این تانکرهای پلی اتیلنی برای ذخیره سازی آب در صنعت کشاورزی، مصارف خانگی، باغداری، و در مکان هایی که دسترسی به آب لوله کشی ندارند استفاده می شود.

کاربرد انواع مخازن پلی اتیلن

این منابع برای نگهداری سیالات و مایعات مختلف در صنایع گوناگون کاربرد های زیای دارند. به عنوان مثال برای نگهداری سم در صنعت کشاورزی، نگهداری مواد کارخانه ها، نگهداری آب، نگهداری ضایعات و پسماندها و …

مخازن پلی اتیلن افقی

این منابع در سایزها و انواع مختلف تولید می شوند. کاربردهای آنان متفاوت است. برای نگهداری بهتر مایعات در برابر اشعه خورشید تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن نوع سه لایه و چند لایه را طراحی کرده اند. در مکان هایی که مخزن پلی اتیلن در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می گیرد، معمولا پیشنهاد می شود که از مخازن افقی دولایه و سه لایه ضد جلبک استفاده شود.

مخزن پلی اتیلن عمودی

کارکرد این منابع دقیقا مانند مخزن پلی اتیلن افقی است، اما بستگی به اندازه محل استفاده دارد که چه نوع منبعی مناسب است. گاهی فضای روی زمین کم است که در این صورت می توان از مخزن پلی اتیلن عمودی استفاده کرد.

مخزن پلی اتیلن زیر پله ای

همانطور که از نام آن تعیین است مناسب برای استفاده در زیر پله هاست و به دلیل شکل ارگونومیکی که دارد از کمترین فضا به بهترین شکل استفاده می شود. این مخازن در لیتراژهای مختلف تولید می شود که به صورت تک لایه، دولایه و چند لایه وجود دارد.

مخزن آسان رو

مخزن پلی اتیلنی آسان رو قابلیت تغییرحجم لیتراژ دارد و به همین علت طرفداران آن زیاد هستند. گاهی ما به ذخیره 300 لیتر مایع نیاز داریم و بعد ممکن است نیاز داشته باشیم که لیتراژ ذخیره ای را افزایش بدهیم. مخازن آسان رو این کار را برای ما ممکن ساخته و برای افزایش حجم ذخیره نیاز به تعویض منبع نداریم. فقط کافی است که حجم دلخواه را مناسب نیاز به آن اضافه کنیم. قابلیت اتصال این مخازن مزیتی است که باعث جلوگیری از هزینه اضافی می شود.

مخزن پلاستیکی یا پلی اتیلن قیفی

منابع قیفی به دلیل ظاهر متفاوتی که دارند برای ذخیره سازی موادی استفاده می شوند که به راحتی می توان مواد را از داخل مخزن تخلیه کرد. معمولا این مخازن قیفی بر روی یک پایه قرار می گیرند تا امکان تخلیه مواد فراهم باشد. نکته ای که برای استفاده از این مخازن بسیار حائز اهمیت است اینکه باید مراقب باشید تا اجسام تیز به آنها برخورد نکنند زیرا موجب پارگی سطح منبع می شود.

مخزن پلی اتیلن سپتیک

مخزن سپتیک برای فاضلاب های خانگی و اداری کاربرد دارد و به صورت دفعی زیر زمین قرار می گیرد. در این منابع واکنش هایی شیمیایی روی فاضلاب صورت می گیرد و این واکنش ها باعث جلو گیری از دریافت لوله های فاضلاب اصلی می شود.

مخزن پلی اتیلن سم پاش

در صنعت کشاورزی، برای جلوگیری از آفت زدگی به گیاهان و محصولات کاشته شده، کشاورزان مجبور به سم پاشی آنان هستند. برای این کار آنها از مخازن سم پاش که اغلب به رنگ زرد است استفاده می کنند. انواع مختلف مانند مخزن سم پاش کششی، مخزن سم پاش توربینی، مخزن سم پاش پشت تراکتوری، مخزن سم پاش دو طبقه، مخزن سم پاش کتابی و گرد در بازار وجود دارد. این مخازن به صورت تک لایه و چند لایه با حجم ذخیره ای متفاوت قابل استفاده در صنعت کشاورزی اند.

آیا مخزنی با قابلیت جابجایی داریم؟

یکی از دغدغه ها همیشه این بوده که چگونه می توان مواد و مایعات را جابجا کرد، مخزن پلی اتیلن پشت نیسانی مخزنی است که برای ما قابلیت حمل آسان و جابجایی سیالات را فراهم می کند. می توان بدون هیچ گونه نگرانی از پارگی منبع به دلیل جابجایی از این مخازن استفاده کنیم و مایعات را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم.

قیمت تانکر آب پلاستیکی طبرستان و قیمت سایر تانکرها و مخازن آب پلی اتیلن می توانید به وب سایت مخزن آبی مراجعه کرده و ضمن مشاهده کلیه اطلاعات، در این وب سایت خرید مخازن مورد نیاز خود را نیز انجام دهید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1507

به "انواع مخزن پلی اتیلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مخزن پلی اتیلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید