بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است

به گزارش کالارنا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است.

بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مجموعه دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز که متشکل از چندین خانه تاریخی معظم و باشکوه محله مقصودیه است، از جمله مجموعه های فاخر تاریخی تبریز محسوب می گردد که به همت این دانشگاه بازسازی و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی و بازسازی کاروانسرای مقصودیه از دیگر اقدامات موثر و اخیر دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، گفت: کاروانسرای مقصودیه متعلق به مقصودخان، پسر پادشاه عظیم دوره ترکمانان، اوزون حسن است که بخشی از آن در مجموعه دانشگاه هنر تبریز نهاده شده و بخش دیگر آن توسط اصناف به انبار تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: این کاروانسرا که در مقایسه با سایر کاروانسراهای تاریخی تبریز ابعاد کوچک تری دارد، توسط اساتید و کارشناسان دانشگاه هنر مورد مطالعه و شناسایی نهاده شد و مراحل بازسازی و بازسازی آن پس از تملک چند پلاک خارج از مجموعه شروع شد.

حمزه زاده با تقدیر از اقدامات ارزشمند دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای باز زنده سازی ابنیه تاریخی منطقه مقصودیه تبریز، میزان اعتبار بازسازی و بازسازی کاروانسرای مقصودیه را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط این دانشگاه مطرح نمود و گفت: مراحل اجرایی این پروژه از اسفند 1399 شروع شده و در حال حاضر مراحل پایانی و کف سازی را سپری می نماید.

وی اعلام نمود: این کاروانسرا از سه بخش تشکیل شده که بخش های شمالی و جنوبی در مجموعه دانشگاه هنر نهاده شده و همچون سایر بخش ها کاربری آموزشی خواهد داشت و تملک بخش غربی این کاروانسرا نیز در دستور کار این دانشگاه نهاده شد تا شاهد توسعه این مجموعه دانشگاهی فاخر باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1838

به "بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاروانسرای تاریخی مقصودیه تبریز در مراحل پایانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید