با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن آشنا شویم

به گزارش کالارنا، آتن نمادی از فرهنگ و تمدن غرب به باشکوه ترین شکل خود بوده و تاریخی درخشان با قدمتی بیش از 3000 سال دارد. با ما در مقاله دیدنی های معروف آتن همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری آتن آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن آشنا شویم

فهرست مطالب

آکروپلیسموزه ملی باستان شناسی آتنموزه بیزانتینآگورای باستانیموزه هنر سیکلدیککلیسای حواریون مقدسکلیسای پاناگیا کاپنیک اریاقلعه المپیون زئوساستادیوم پاناتینایک و استادیوم المپیکمحله های فوق العاده پلاکا و آنافیوتیکامیدان سینتاگماکلیسای سنت دیمتریوس لامباردیاریس

آکروپلیس

آکروپلیس، یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن بوده و بعنوان یک دژ نظامی در بالای تپه فعالیت نموده است. حواستان باشد که از موزه آکروپلیس در خیابان 15 دیونیسیو آریوپاگیتو هم دیدن کنید. این موزه یکی از ارزشمندترین مجموعه های یونان باستان در جهان را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانیدآکروپلیس آتن | بر فراز مرتفع ترین نقطه شهر آتن

موزه ملی باستان شناسی آتن

موزه ملی باستان شناسی آتن یکی از عظیمترین موزه های باستان شناسی یونان بوده که در قرن 19 بنیانگذاری شد. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری آتن در یک ساختمان نئوکلاسیک به وسعت 8000 متر مربع قرار داشته و پنج مجموعه دائمی را ارائه می دهد:

-مجموعه پیش از تاریخ که شش هزار سال قبل از میلاد تا 1050 قبل از میلاد و نیز یافته هایی از ساکنان پیش از تاریخ را به نمایش می کشد.

-مجموعه مجسمه که مجسمه های یونان باستان از قرن ششم پیش از میلاد تا قرن پانزدهم پس از میلاد را به نمایش گذاشته است.

-مجموعه گلدان و اشیای تزئینی که سفالگری یونان باستان از قرن 11 قبل از میلاد تا دوران روم کلاسیک را نشان می دهد.

-مجموعه استاتونز که اشیای کوچکی از دوره های گسترده تاریخی را به رخ کشیده است.

-مجسمه های کوچک و شمایلی تراشیده شده از فلزات هم در مجموعه متالورژی نمایش داده می شوند.

موزه بیزانتین

این مورد از دیدنی های معروف آتن نگرشی جذابتر از دوران بیزانتین را ارائه می دهد. این موزه در قصری قرن 19 می قرار داشته که برای دوشس پلایسانس، همسر چارلز فرانسیس لبرن ساخته شد. امپراتوری بیزانتین میراث امپراطوری روم پس از سقوطش بحساب می آید و دارای مذهبی مسیحی و زبانی یونانی بوده است. از قرن سوم تا قرن 15، امپراطوری بیزانتین سرزمینی را اداره می کرد که هم اکنون بالکان، یونان و آسیای صغیر در آن قرار دارند. در طول این دوره، کارهای مذهبی دارای ارزش بالایی بوده و هنرمندان بیزانسی شاهکارهایی از موزاییکهای تزئین شده و نمادهای طلاکاری شده را خلق می کردند.

موزه بیزانیتین گنجینه ای از مصنوعات مذهبی از دوره بیزانتین، قطعاتی از اوایل مسیحیت، قرون وسطی و پست بیزانتین است. مجموعه شامل مجسمه، نقاشی، تندیس، منسوجات و موزاییک بوده و نقاط دیدنی و جذابش، تکه هایی از کلیسا و معابد اوایل مسیحیت هستند.

آگورای باستانی

آگورای باستانی، بازار و مرکز زندگی روزمره در آتن باستان بوده است. برای داشتن نمایی خوب از آگورا، از دیوار شمالی آکروپلیس یا جاده های آریوپاگس پیش بروید. بهترین مکان برای ورود به آگورا، دروازه شمالی در خیابان آدریانو است. کلمه یونانی آگورا به معنی جمع شدن و سخنرانی کردن بوده و آگورا مکانی برای دولت، تجارت و نیز مکانی برای تصمیم گیری های شهری بود. رویدادهای ورزشی و اجراهای تئاتر همه در اینجا برگزار می شدند. یکی از ویژگیهای جالب آگورا، ایوان سرپوشیده سلطنتی 18 متری آن بوده که صحنه محاکمه سقراط در 399 پیش از میلاد بوده است.

در بالای تپه در خیابان 24 آندریانو، مکانی شگفت انگیز وجود دارد به نام معبد هفائوستس. این معبد یکی از معابد یونانی باستانی حفاظت شده بوده که بواسطه تبدیل شدنش به کلیسای مسیحی، از تخریب نجات یافت. قلعه در یک راستا کلاسیک با شش ردیف از 13 ستون و گچبری های پیش ساخته واقع شده است. در امتداد آگورای رومی، کتابخانه هادریان قرار داشته که مجموعه ای از ساختمانهای کشف شده توسط امپراطور هادریان در 132 بعد از میلاد هست.

موزه هنر سیکلدیک

موزه هنر سیکلدیک در سال 1986 توسط بنیاد نیکولاس و دالی گولاندریس در محله کلوناکی ساخته شد. نیکولاس پ. گولاندریس که کشتی دار بود، حامی هنر و زندگی فرهنگی در آتن بوده و مجموعه خودش هسته آثار موزه را تشکیل می دهد. مجموعه های همیشگی شامل بیش از 3000 شی بوده که در ساختمانی مدرن با نمایی مرمرین و شیشه ای قرار گرفته اند. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری آتن نمایشگر هنر یونان باستان، هنر باستانی سیکلدیک، هنر قبرس از قرن چهارم پیش از میلاد تا قرن ششم پس از میلاد است. بسیاری از این مصنوعات به قرن ششم قبل از میلاد بر می گردند. نمایشگاههای موقت در عمارت زیبای قرن 19 استتیتوس برگزار شده و به وسیله اتاق میانی بانوان رم قابل دسترسی است.

کلیسای حواریون مقدس

کلیسای حواریون مقدس تنها بنایی بود که در هنگام ویران کردن آتن سرپا ماند. این مورد از دیدنی های معروف آتن که در قرن 10 ساخته شد، در بالای نیمفیون ساخته شده و نمای خارجی بخاطر سنگ تراشی و کتیبه های خط تزئینی کوفی قابل توجه است. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن که براساس معماری مرسوم بیزانتین بوده، شامل گنبدی است که بر فراز چهار ستون حفاظت شده و محراب و سه کنجه هایی دایره ای دارد. قسمت داخلی گنبد با نقاشی های گچی دیواری از مسیح، یحیی تعمید دهنده، تصویر کودک بالدار و فرشتگان تزئین شده است.

کلیسای پاناگیا کاپنیک اریا

این مورد از برترین جاذبه های گردشگری آتن میدان کوچکتری را در خود دارد که به سمت خیابان ارمو باز می شود. این کلیسای کوچک در قرن 19 با وساطت شاه لودینگ اول از ویرانی در امان ماند. کلیسا یک مثال خوب از معماری دوره بیزانتین قرن 11 بوده و در این دوران، کلیساهای گنبددار چلیپایی معمول بودند. در قرن 12، این مورد از دیدنی های معروف آتن با یک ورودی برازنده، رواق و ایوان غربی با چهار پایه وسعت داده شد. در درون، کلیسا با نقاشی های قرن 19 که در سبک پیکرنگاری دوره بیزانس میانی طراحی شده، تزئین شد.

قلعه المپیون زئوس

المپیون که به زئوس تقدیم شد، عظیمترین قلعه در یونان باستان است. این معبد به قرن ششم قبل از میلاد باز می شود، ولی تا قرن دوم بعد از میلاد توسط امپراطور هادریان به اتمام نرسید. خیلی ساده است که تصور کنیم این معبد در شکل کاملش چه تاثیری می توانست بگذارد. سابقا بیشتر از صد ستون مرمری عظیم، محراب عظیم این مورد از دیدنی های معروف آتن را حمایت می کردند که تنها 15 ستون باقی مانده و دیگر ستونها روی زمین افتاده اند. این ساختار عظیم برازنده زئوس است؛ قدرتمندترین خدای یونان باستان و شاه خدایان.

استادیوم پاناتینایک و استادیوم المپیک

استادیوم پاناتینایک ظرفیت 60000 تماشاگر را دارد. این بنا در حدود سال 335 قبل از میلاد مسیح و در دوران هردس آتیکوس ساخته شد و میزبانی بازی های پاناتینایک را بر عهده داشت. راستا 204 متری با چهار ستون دوتایی از سر هرمس طراحی شد؛ جایی که دوندگان به مسابقات اضافه می شدند. حدود 140 پس از میلاد مسیح، استادیوم با صندلی مرمری جدید توسط هردوس آتیکوس بروز گشت. استادیوم المپیک دوران مدرن دقیقا شبیه استادیوم پاناتینایک ساخته شد، با 47 ردیف برای نشستن و یک ردیف مدور جنوب شرقی.

محله های فوق العاده پلاکا و آنافیوتیکا

خیابانهای باریک و میدانهای کوچک پلاکا با خانه های دوست داشتنی مزین شده با گل کاغذی پر شده اند. در گوشه های آرام این محله کلیساهای تاریخی قرار دارند؛ کلیسای متامورفوسیس در جنوب غربی و کلیسای کاپنیکاره در شمال. این محیط زیبا انسان را به پیاده روی آرام دعوت می نماید. محله پلاکا تعداد زیادی رستوران یونانی معتبر با تراسهایی برای نشستن داشته که انسانها را به خود فرا می خوانند. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن بخاطر رستوران راه پله ای خود مشهور است. در سراشیبی شمال آکروپلیس، آنافیوتیکا واقع شده است؛ جایی که مسافران می توانند از غذاهای سنتی یونانی لذت ببرند.

میدان سینتاگما

برای بسیاری از توریستها در سفر به آتن، دیدن تغییر نگهبان در میدان سینتاگما یک تجربه هیجان انگیز و به یاد ماندنی است. سربازان محافظ رئیس جمهور در مقابل مجلس یونان در میدان سینتاگما به صورت 24 ساعته و در تمام طول سال ایستاده اند. سربازان لباسهای سنتی به تن دارند که با دامنی پلیسه دار، منگوله های پا و کفش های پوم-پوم کامل می شوند. تغییر سربازان در مقابل مقبره یادبود سربازی گمنام و ساعت 11 هر روز انجام می شود. این بنا به سربازان گمنامی ادای احترام نموده که در جنگ کشته شده اند.

کلیسای سنت دیمتریوس لامباردیاریس

این کلیسا در گیت دیاتکیزما ساخته شد و با این اعتقاد که خداوندگار حافظ دروازه هاست. درون این مورد از برترین جاذبه های گردشگری آتن، یک راهرو تک طاقی مانند کلیسا وجود داشته و دیوارها با نقاشی های گچی دیواری که قدمت آنها به 1732 برمی شود، تزئین شده اند. نام این کلیسای کوچک لومباردیاریس به معنی توپچی بوده و می گوید کلیسا با معجزه ای حوالی 1650 نجات داده شد؛ هنگامیکه فرمانده ترکیه ای آکروپلیس، یوسف کلیسا را بمباران کرد. کلیسا در دهه 1960 توسط معماری به نام دی پیکیونز احیا شد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1710

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی آتن آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید