بدترین روز بورس چین در شش ماه اخیر رقم خورد

به گزارش کالارنا، خبرنگاران: به رغم کوشش چین برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران، بازار سهام این کشور دچار افت شد.

بدترین روز بورس چین در شش ماه اخیر رقم خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، با وجود کوشش های رسانه های دولتی چین برای جلب اطمینان سرمایه گذاران، ارزش سهام بازارهای چین در روز آدینه کاهش پیدا کرد. پس از انتشار گزارشی مبنی بر این که سقوط سهام دریایی یک تعدیل عادی بوده است، سهام CSI 300 شانگهای و شنزن در معاملات اولیه تقریبا 2 درصد افزایش پیدا کرد. اما فرایند افزایشی این معیار معکوس شد و تا سرانجام معاملات صبح به میزان 0.3 درصد کاهش پیدا کرد.

علیرغم تبلیغ رسانه های دولتی، بدترین روز سهام چین از ماه فوریه تا به امروز رقم خورد، و سهام چین در بازارهای جهانی 5 درصد سقوط کرد. یکی از دلایل سیر نزولی سهام چین افزایش نگرانی در خصوص تداوم حمایت های دولتی است. پس از آن که دولت چین از رشد 3.3 درصدی فراوری ناخالص داخلی در سه ماه سوم امسال اطلاع داد، نگرانی ها در خصوص عدم حمایت های دولتی از اقتصاد شدت گرفته است. داده های خرده فروشی نیز نشان دهنده بهبود مالی نابرابر بودند.

شک و تردید در خصوص رشد اقتصاد چین بر بازارهای جهانی نیز اثرگذار بوده است. در وال استریت، S&P 500 پس از دو روز افزایش، دچار سقوط 0.3 درصدی شد. پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر تنظیم برنامه های محرک مالی، سهام FTSE لندن نیز 0.6 درصد کاهش پیدا کرد.

در گزارش روز آدینه در نشریه اوراق بهادار چین نوشته شده است: بدبینی شدیدی وجود ندارد. تعدیل قیمت سهام برای سرمایه گذاران فرصت استراتژیکی در میان مدت و بلند مدت فراهم می نماید. مدیر یکی از کارگزاری های مستقر در شانگهای توضیح داد این مقاله برای تقویت چشم انداز بین سرمایه گذاران خرده فروشی چین بوده است و بنابر این گزارش حرکات اخیر در بازار سهام چین مبتنی بر تغییرات ساختاری نبوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1391

به "بدترین روز بورس چین در شش ماه اخیر رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین روز بورس چین در شش ماه اخیر رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید