برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز

به گزارش کالارنا، نکات خانه تکانی برای عید نوروز یکی و دو تا نیستند. تمیز کردن لوستر کریستالی یکی از سخت ترین کارهایی است که اگر درست انجام نگردد، بیشتر موجب کدر شدن و آسیب تماشا لوستر می گردد. از طرف دیگر تمیز کردن به موقع لوستر می تواند موجب افزایش کیفیت نور خانه و درخشش بیشتر لوسترها گردد. مهم نیست لوستر شما از کریستال اصل تهیه شده یا از جنس شیشه و پلاستیک است، در هر صورت برای تمیز کردن آن ضروری است از دستورالعمل خاصی پیروی کنید. در این مقاله می توانید برترین روش ها برای تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز را از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران بخوانید.

برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز

تمیز کردن لوستر کریستالی بدون جدا کردن کریستال ها

مقدمات تمیز کردن لوستر را انجام دهید

در اولین مرحله از نحوه تمیز کردن لوستر کریستالی باید چراغ ها را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا لامپ ها کاملاً خنک شوند. برای احتیاط بیشتر می توانید برق خانه را قطع کنید. سپس یک پارچه عظیم زیر لوستر پهن کنید و یک نردبان روی آن قرار دهید. برای جلوگیری از شکستن کریستال ها با افتادن روی زمین، می توانید از یک پتوی کلفت یا چند لایه ملحفه روی هم در قیمت زیر لوستر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید :

خاک روی لوستر را تمیز کنید

از نردبان بالا بروید و ابتدا با یاری یک گردگیر یا پارچه تمیز، خاک روی لوستر و کریستال ها را تمیز کنید. سعی کنید این کار را به آرامی و بدون چرخاندن و تکان دادن لوستر انجام دهید. اگر اندازه خاک روی لوستر زیاد است، بهتر است برای گردگیری از پارچه نمناک بهره ببرید و بعد با یاری پارچه دیگری لوستر را خشک کنید.

بیشتر بخوانید : گردگیری لوازم منزل با 8 تکنیک و ترفند شگفت انگیز

با استفاده از شیشه پاک کن و پارچه نخی آغاز به تمیز کردن لوستر کنید

در این مرحله از نحوه تمیز کردن لوستر یک اسپری شیشه پاک کن و یک پارچه نخی و میکروفیبر بردارید. از نردبان بالا بروید و روی محل مناسب که کنترل خوبی به کریستال های لوستر دارید، بایستید. اندازهی شیشه پاک کن روی دستمال بزنید. سپس هر کریستال لوستر را به آرامی و به صورت جداگانه تمیز کنید. سپس به سرعت آن را با یاری پارچه میکروفیبر خشک کنید. بهتر است از پیشبند جیب دار بهره ببرید و پارچه و لوازمتان را داخل جیب پیشبند قرار دهید. در غیر این صورت می توانید لوازم را روی پله بالاتر نردبان بگذارید. این کار را برای همه بخش های شیشه ای لوستر انجام دهید.

بار دیگر لوستر را تمیز کنید

بعد از اینکه یک دور لوستر را تمیز کردید، بهتر است نگاهی کلی به آن بیندازید. اگر بخشی از لوستر هنوز لک دارد، بار دیگر پارچه را به شیشه پاک کن آغشته کنید و روی آن بکشید. از اسپری کردن شیشه پاک کن به صورت مستقیم روی لوستر اجتناب کنید، زیرا این کار موجب ایجاد لک روی آن می گردد.

بدنه لوستر را تمیز کنید

بعد از اینکه کریستال های لوستر را تمیز کردید، باید یک پارچه خشک بردارید و بخش های فلزی یا سایر بخش های لوستر را تمیز کنید. برای تمیز کردن بخش فلزی لوستر باید از یک تمیز نماینده مناسب و مخصوص بهره ببرید. در غیر این صورت ممکن است مواد شیمیایی موجب از بین رفتن رنگ لوستر گردد.

لامپ ها را تمیز کنید

در آخرین مرحله از نحوه تمیز کردن لوستر بعد از پاک کردن کریستال ها و بدنه لوستر، نوبت پاک کردن لامپ ها است. برای این کار باید یک از طریق یک پارچه خشک، سطح روی لامپ را تمیز کنید. در زمان تمیز کردن می توانید لامپ های سوخته یا کم نور را جدا کنید و لامپ تازه به جای آن نصب کنید. اگر سطح لامپ خیلی کثیف و کدر است می توانید از یک پارچه با رطوبت خیلی کم بهره ببرید و یا در صورت احتیاج لامپ را جدا کنید و بعد از تمیز کردن اجازه دهید خشک گردد و سپس دوباره نصب کنید.

تمیز کردن لوستر کریستالی با جدا کردن کریستال ها

مقدمات اولیه را فراهم کنید

برای تمیز کردن لوستر کریستالی ابتدا باید همچون روش قبل، برق را کاملاً قطع کنید. سپس برای چند دقیقه صبر کنید تا لامپ ها کاملاً سرد شوند. در این فرصت یک پتوی ضخیم زیر لوستر پهن کنید که اگر در حین جدا کردن کریستال ها به زمین افتادند، نشنمایند. نردبان را در ارتفاع و جهت مناسبی قرار دهید. سپس از جهت های مختلف از لوستر خودتان عکس بگیرید تا در انتهای کار بتوانید کریستال ها را همچون قبل نصب کنید.

کریستال های لوستر را جدا کنید

بعد از اینکه به محل قرارگیری هر کریستال توجه کردید و از آن عکس گرفتید، باید کریستال ها را از روی لوستر جدا کنید. به طور معمول کریستال ها به صورت گوشواره ای هستند و به راحتی جدا می شوند. یک سبد عظیم که روی آن پارچه قرار داده اید، تهیه کنید و هر قطعه از لوستر را که جدا می کنید، به آرامی روی سبد قرار دهید.

با دقت اقدام به تمیز کردن کریستال ها کنید

بعد از جدا کردن کریستال های لوستر باید آن را در ظرف ظرفشویی قرار دهید. سپس داخل سینک یک محلول ملایم از آب گرم با مایع ظرفشویی تهیه کنید. با دست کریستال ها را داخل این محلول تکان دهید. هر کدام از کریستال ها را با دست بردارید و با دست اندازهی کف روی آن بزنید و با یاری یک حوله خیس و تمیز روی آن بکشید. مراقب باشید که کریستال ها روی هم کشیده نشوند، زیرا ممکن است روی سطح آن ها خش ایجاد گردد و یا ترک بخورند. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن کریستال های لوستر احتیاج به استفاده از اسفنج با برس نیست. هر کریستال را پس از تمیز کردن آبکشی کنید و روی یک پارچه نرم و جاذب قرار دهید تا خشک گردد.

سایر بخش های لوستر را تمیز کنید

بعد از تمیز کردن همه کریستال ها چند حوله کاغذی روی آن ها قرار دهید تا آب را به خود جذب نمایند و خشک شوند. سپس باید قبل از نصب این کریستال ها سایر بخش های لوستر نظیر قاب، لامپ و بدنه آن را هم تمیز کنید. برای این کار باید از یک پارچه نرم و خشک بهره ببرید. همچون روش قبل لامپ هایی که کم نور شده اند یا خراب هستند را جایگزین کنید. لوستر را بدون تکان دادن و چرخاندن و به آرامی پاک کنید. اگر از پارچه نمناک برای تمیز کردن لوستر استفاده می کنید، حتماً با یک پارچه خشک هم روی لوستر بکشید تا خوب خشک گردد.

کریستال ها را روی لوستر نصب کنید

حتما بخوانید : 15 راز مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم هایی که بچه کوچک دارند

بعد از تمیز کردن لوستر و کریستال ها بهتر است چند ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک گردد. سپس با نگاه کردن به عکس هایی که از قبل از جدا کردن کریستال ها تهیه نموده بودید، نگاه کنید و هر قطعه را درست سر جای خودش نصب کنید. به یاد داشته باشید که گردگیری کردن مرتب لوسترها و تمیز کردن کریستال ها هر چند هفته یک بار می تواند به شما یاری کند تا ظاهر لوستر شما همواره درخشان و زیبا به نظر برسد. شما هم اگر نکات خانه تکانی برای عید و فوت و فنی برای تمیز کردن لوستر کریستال به فکر تان می رسد در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع : وب سایت wikihow

نوشته های مرتبط

برترین روش های پاک کردن چربی هود آشپزخانه با جوش شیرین و سرکه

روشهای اصولی و آسان تمیز کردن و خانه تکانی اتاق خواب برای عید

برترین روش های آوردن و جذب انرژی مثبت در خانه

12 ترفند روزانه ساده برای داشتن خانه مرتب و منظم

منبع: افق کوروش
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2040

به "برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید