بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد تاسیس ارتش عراق

به گزارش کالارنا، نخست وزیر عراق در سالگرد تاسیس این کشور طی بیانیه ای بار دیگر بر اولویت دولت در مسئله انحصار اسلحه در دست حکومت تاکید نمود.

بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد تاسیس ارتش عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق، امروز (دوشنبه 6 ژانویه) همزمان با سالگرد تاسیس ارتش عراق، بیانیه ای صادر کرد.

به نوشته العربی الجدید، عبدالمهدی طی بیانیه ای بیان کرد که در سالگرد سال جاری تاسیس ارتش عراق، کشور ما در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و با چالش های بزرگی روبرو است که مستلزم وحدت صفوف و مواضع، ارجحیت دادن به منافع عالی کشور و کوشش برای حفظ سلامت، امنیت و ثبات و حاکمیت ملی است.

وی تاکید نمود: ارتش عراق از گذشته قدرتمند تر است و مانند سایر نیروهای امنیتی کشور، از تجربه کافی و لازم برخوردار است. نیروهای مسلح همچنان راه پیروزی را ادامه می دهند و با بقایای تروریستی داعش مقابله خواهند کرد و مانع می شوند که آنها بار دیگر به ملت ما آزاری برسانند.

نخست وزیر عراق تاکید نمود: وظیفه نیروهای مسلح عراق مانند همواره، دفاع از عراق است و ما کوشش خود را صرف ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد ارتشی حرفه ای وابسته به عراق می کنیم.

وی شرح داد: انحصار اسلحه در دست حکومت در راس اولویت های دولت عراق و ما تصمیمات و دستورات لازم در این باره با صادر نموده ایم. این ارتش فرزند ملت است و طبق قانون اساسی، نمی تواند ابزار سرکوب یا دخالت در امور سیاسی کشور باشد.

عبدالمهدی تیرماه گذشته نیز به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود که انحصار سلاح به دست دولت و اهتمام به جلوگیری از سیاسی شدن نهادهای نظامی و امنیتی و دور نگه داشتن آنها از هر وابستگی ای غیر از وابستگی ملی از اولویت هایی است که دولت باید به آن عمل کند، چنانکه به آن وعده هم داده است.

وی طی فرمانی ده بندی بر ضرورت ارتباط رسمی الحشد الشعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح، حذف اسامی شاخه های این نیروها در دوران جنگ علیه داعش و جایگزینی آن با تشکیلات نظامی رسمی شامل لشکر، تیپ، هنگ و… تأکید کرد.

مجلس عراق دیروز قانون خاتمه حضور نظامیان خارجی در کشور را تصویب کرد و خواهان لغو درخواست یاری از جامعه بین الملل برای مقابله با داعش شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1025

به "بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد تاسیس ارتش عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد تاسیس ارتش عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید